DRET A UNA EDUCACIÓ I ATENCIÓ ESPECIAL PER INFANTS FÍSICAMENT O MENTALMENT DISMINUÏTS.
OBJECTIUS:
- Potenciar el coneixement dels drets dels infants.
- donar a conèixer i reconèixer el deure i assumir responsabilitats que comporta cada dret.
- Prevenir situacions de risc a partir del coneixement dels drets dels infants.
- Sensibilitzar els alumnes de les situacions que viuen els nens amb dificultats o minusvalia.
- Valorar tot el que tenim i treballar l’empatia amb les altres persones i molt en especial amb les persones amb alguna dificultat.
ACTIVITATS:
SESIÓ
Presentació en power point per repassar els drets dels infants.
Presentar el dret DRET A UNA EDUCACIÓ I ATENCIÓ ESPECIAL PER INFANTS FÍSICAMENT O MENTALMENT DISMINUÏTS.
Conversa sobre la discapacitat. Amb aquest grup la conversa ens porta a les persones amb discapacitat visual. per això oferim el joc “EL GUIA”. Amb parelles donem un tomb pel pati un amb els ulls tapats i l’altre fent de guia. Treballem la confiança i l’empatia. després posem en comú les sensacions viscudes en els dos rols.
II conversa sobre la Discapacitat. En aquest cas el camí ens porta a parlar d’una de les filles d’un dels mestres de l’escola. Una nena amb Síndrome de Down. Parlem de la trisomia i les conseqüències que pot tenir pel seu desenvolupament social.
Els presentem “los peces no se mojan” i en fem un col·loqui.
Sessió de vídeo. Sense treball previ els oferim el vídeo de super Antonio i fem conversa de les sensacions viscudes.
Realitzar la fitxa del dret.