Dones compositores

Nou recull de recursos sobre dones compositores. Podreu trobar des de vídeos biogràfics, audicions  i jocs online.

 

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons

Clara Wieck o Clara Schumann

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, comparteixo amb vosaltres aquests recursos, per si us són de profit.

Clara Wieck o Clara Schumann, pianista i compositora del s.XIX:

Padlet de compositores:

 

 

Fet amb Padlet

 

 

Mapa de compositores (recurs de Sakira Ventura @svmusicology):

https://svmusicology.com/mapa?lang=es&name=P%C3%ADa%20Alvarado

Preparant la cuina…

La cuina de Rossini

Aquests dies en què tothom està als fogons cuinant àpats saborosos per a les famílies, nosaltres preparem una cuina molt especial, la Cuina de Rossini.

Si heu d’anar a veure l’obra al Liceu, potser amb aquesta breu presentació us pot ajudar una mica.

Espero que us agradi. Bona cuina!

 

 

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons

Calendari musical d’advent

Són dies de molta feina per als especialistes de música que fa dies que anem escalfant motors de cara al primer concert de nadal post-covid.

De tota manera, em venia de gust compartir un calendari musical d’advent amb vídeos de cançons de nadal en català. Per si algú el vol fer servir.

Espero que us agradi.

Dictats inventats

Un clàssic de l’educació musical: els dictats. Una bona manera de dur-los a la pràctica és amb el joc.

Repartirem targetes de ritmes (TA, TITI, UN…) als alumnes i aquests es mouran per l’espai. Farem “paquets rítmics” de un temps, de dos etc.  i podem aprofitar per fer lectura a vista amb els ritmes que vagin sortint.

Amb els paquets de 4 temps, en triarem 3 per a fer el dictat inventat. A partir d’aquí, ja sí, el clàssic dictat de tocar cada ritme el nombre de vegades que considerem i ells apuntaran el número del ritme. És una manera més àgil de que es centrin en l’audició i no es perdin en l’escriptura.

Per acabar,  ara sí, escriuran els ritmes.

Us comparteixo la plantilla que hem fet servir i algun exemple de ritmes creats per ells tot jugant.