
Un dia esplèndid: aplicació ABP

Andreu Rodon i Francesc Sala. Aquesta proposta planteja el problema de com hem d’actuar i què cal saber quan ens trobem en una tempesta d’estiu. La història es complementa amb uns objectius genèrics i també s’ofereix orientacions, pauta de treball o full de ruta per a perfils d’alumnat de diferent nivell de competència.
un_dia_esplendid.pdf
un_dia_esplendid_objectius.pdf
abp_orientacions_diaesplendid.pdf Per a l’alumnat d’alt nivell de competència.
abp_pauta_diaesplendid.pdf Per a l’alumnat que amb una pauta de treball es capaç d’un cert grau d’autonomia.
abp_fullruta_diaesplendid.pdf Per a l’alumnat que necessita un full de ruta detallat per avançar.
Quaranta preguntes i respostes ABP

Francesc Sala. Són una col·lecció de preguntes i respostes al voltant de l’ABP, classificades pels àmbits dels fonaments, el desenvolupament, el curricular, l’avaluació, la diversitat, el fet interdisciplinari, les TIC i la motivació.
abp_preguntes_respostes.pdf
El dossier d’aprenentatge

Francesc Sala. El dossier d’aprenentatge és un recull documental elaborat per l’alumnat que mostra la feina que han realitzat durant el període de formació. El dossiers són de grup i fixen els procediments de l’acció completa.
-
abp_dossier_aprenentatge.pdf
-
dossier_aprenentatge.htm Les quatre funcions del dossier
-
dossier_fitxes_activitat.htm Col·lecció de fitxes d’activitat pel dossier
La pràctica reflexiva

Francesc Sala. La mirada crítica sobre el què ens envolta, proporciona els elements de reflexió. Reflexionar és un fet personal que es pot sistematitzar. L’experiència és font de coneixement quan s’hi aplica la reflexió.
metodologies_practica_reflexiva.pdf
cicle_reflexiu.htm Els diferents passos a seguir per sistematitzar la pràctica reflexiva.
Metodologies d’acció completa

Francesc Sala. Les metodologies d’acció completa són aquelles que ajusten els procediments didàctics a la realització d’un cicle d’acció completa. Desenvolupen capacitats i valoren competències.
metodologies_accio_completa.pdf
L’acció completa

Francesc Sala. L’acció completa és una pauta del comportament humà present des dels orígens. Realitzant accions completes, les persones desenvolupen les capacitats. L’acció completa es tanca amb un cicle que propicia la significació del coneixement i permet un desenvolupament cognitiu d’ordre superior.
accio_completa.pdf
acc_sonet.htm Un sonet per descriu-re l’acció completa
Competències docents
Elena de Martín. Implementar amb èxit les PBL depèn, en gran mesura, de les habilitats pedagògiques dels professors- tutors. És necessari que siguin docents competents, principalment, en habilitats comunicatives, en dinàmica de grups i en el treball en equip.
competencies_docents.pdf
Taxonomia de Bloom

