BANC D’IDEES

Poesia Intercultural a l’ IES Montserrat

Us oferim una proposta per celebrar la diversitat lingüística i intercultural en un espai d’intercanvi com és el vostre centre, alhora que també us animem a fer-nos arribar vostres iniciatives i projectes relacionats amb aquesta celebració a
sllengua@xtec.cat

Lectura de poemes:

Els alumnes llegeixen un poema en la seva llengua materna i després el tradueixen per explicar la seva temàtica.

Maleta de les cultures amb:

• jocs de llengua i cultures d’ arreu
  • contes
  • diccionaris il·lustrats en diverses llengües
  • endevinalles
  • poemes
  • alfabets

Contes d’arreu del món:

Explicació de contes d’arreu del món amb la possibilitat de participar les mares i pares, àvies o avis de diferents països.

Tallers de cal·ligrafia:

Creació de tallers de cal·ligrafia utilitzant diverses tècniques. Els alumnes poden escriure el seu nom o bé un missatge que hagin triat prèviament.

Exposicions:

• Exposició de llibres en diferents llengües.

• Exposició de diferents diaris del món

• Exposició d’alfabets del món (àrab, hebreu, xinès, japonès, ciríl·lic, braïlle, llengua de signes etc..

Murals:

• Missatge de benvinguda en diferents llengües a l’entrada de l’escola
  • L’arbre de les llengües on s’hi pengen missatges en diferents llengües
  • Mural amb imatges que van acompanyades de paraules en diverses llengües

Llengua de signes:

edu365.gif
A lEDU·365.CAT hi trobareu un diccionari per treballar el llenguatge de signes per fer dictats de paraules i frases o endevinar paraules.

Activitats online:

………………………..

Kidlink

És una organització autogestionada, sense ànim de lucre que ajuda als nens a conèixer-se millor, marcar objectius per a la seva vida i desenvolupar habilitats de vida. Els programes educatius estan pensats per a joves d’arreu del món i estudiants d’Educació secundària. La majoria dels seus membres tenen entre 10 i 15 anys. Des de la seva posada en marxa, en 1990, han participat nens de 176 països. El seu funcionament és gràcies a 500 voluntaris que treballen des de 50 països. Kidlink compta amb sales virtuals per a conferències, xats i col·laboració. La informació és traduïda a més de 30 llengües.

Alguns exemples: