TAC i poesia

Aquesta activitat està dirigida a 2n de la ESO a l’assignatura de Llengua i Literatura castellana.

Els contiguts TAC que treballarem en aquest projecte són: edició de diapositives con el Slideshare, cerca d’imatges Creative Commons a través de la web Flickr i lectura/escolta de poemes a través de edu365.cat i de Youtube.

Els alumnes han de, en primer lloc, llegir un poema online la Canción de pirata de Espronceda

A continuació, aprofitant els recursos que aquesta pàgina de internet ens ofereix, a mesura que llegeixen un  poema online, escoltaran també el poema recitat.

La lectura online correspondria a la fase de substitució del SAMR ja que  canviem el paper per un poema digital. L’escolta digital de la poesia, correspondria a la fase d’augment doncs afegim un audio que de la forma tradicional no tindriem.

A més a més,en acabar podriem mirar un vídeoclip que ha versionat la poesia.

Després d’escoltar i treballar el poema, l’alumnat haurà de donar-li un sentit  elaborant un Slide, això ho faran cercant a Internet imatges lliures de drets d’autor coincidents amb cada estrofa del poema. D’aquesta manera, han de comprendre molt bé el significat dels versos i del poema en general per cercar a Flickr o altres portals, les imatges que millor s’adiuen al poema.

La creació del Slide, implica el treball d’imatge, correspondria a la fase modificació ja que mitjançant aplicacions senzilles, reconstrueixen el coneixement i el fan significatiu i propi.