“tinc una idea per als nens, què et sembla?”
una tarda d’hivern la Gemma i el Cesc seuen a fer un cafè. La Gemma, que és mestra de primària, li explica al Cesc, que treballa com a creatiu en comunicació, que l’educació ha canviat molt de quan eren petits i que ara es fomenta l’ús de les competències, el treball cooperatiu i de les TIC des d’una curta edat.
La Gemma explica com treballen els seus alumnes, i el Cesc, encuriosit per aquest mètode de treball, demana col·laborar en una d’aquestes experiències, ja que veu i creu que la creativitat, tal i com es treballa en el món professional, és una eina per a la comunicació que pot funcionar amb els més petits.
Experiències petites i grans, tenen darrera tot un treball metodològic i creatiu, i han estat testats a nivell pràctic.
Els resultats són bons i sorpenents, i després de molts cafès i mesos de treball, decideixen continuar aplicant aquests porcediments enmarcats en els següents objectius:
Objectius d’aprenentatge:
2. Treballar a partir d’experiències properes a l’alumne per despertar el propi interès i aconseguir una major motivació.
3. Crear tant individualment com col·lectiva les representacions de la realitat que facilitin la comunicació.
4. Aconseguir la implicació dels alumnes no només en la búsqueda de la informació, sinó també en la realització dels materials de presentació.
5. Saber-se comunicar i expressar per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir el propi cos i les TIC.
Objectius de la creativitat en projectes d’aprenentatge:
1. Utilitzar les disciplines creatives i artístiques com a eina per a millorar la comunicació i l’aprenentatge a la infància.
2. Aconseguir que el procés d’aprenentatge es converteixi en una vivència, en una experiència amb l’objectiu de retenir els conceptes assimilats.