5èB

Som  llops i llobes

Per començar vam buscar per parelles informació d’animals  i van sortir: el gat, el llop blanc, el panda, el tauró martell, el linx, el lleó, l’elefant, el mandrós, l’aixalot, i molts tipus de llops.

Finalment van sortir els llops de tots tipus.

El llop (Canis lupus) és un mamífer de l’ordre dels carnívors. El ca (Canis lupus familiaris) és descendent del llop, i es considera una subespècie de llop, les diferències més notables entre els uns i els altres són (en el cas del llop) les orelles una mica més dretes, el morro més punxerut, una mandíbula molt forta i urpes més llargues, tot i que, com que existeix una gran varietat de llops i, sobretot, de races de gossos, és difícil matisar-ne les diferències. Els gossos més semblants als llops són els de tipus spitz (com els huskies, els akita o els Alaska, per exemple) i algunes races de gossos de pastor (com el gos de pastor alemany), per altra banda races com el chihuahua o el bulldog s’hi assemblen ben poc.

Antigament els llops eren abundants i habitaven Nord-Amèrica, Euràsia i l’Orient Mitjà (i Oceania si es considera el dingo un llop), però per una sèrie de raons relacionades amb l’ésser humà, incloent-hi la caça, actualment els llops habiten una zona molt més reduïda de la que havien arribat a ocupar. Aquesta caça és per evitar que els llops es mengin les ovelles i també per esport. Encara que està classificat com a una espècie poc amenaçada, en algunes zones, com als Estats Units continentals, estan classificats com a espècie amenaçada o en perill.

El llop, essent un depredador, és una part important dels ecosistemes als quals pertany. Els llops són animals molt adaptables que poden viure en boscos, muntanyes, tundres i praderies.

Aquesta subespècie de llop té una mida un poc menor que els altres llops d’Europa. Els mascles arriben a fer entre 130 i 180 cm de llargada i les femelles entre 130 i 160 cm. L’alçada de creu pot arribar als 70 cm. Els mascles adults pesen generalment entre 30 i 40 kg, i les femelles pesen de 21 a 35 kg.

Carlota, Miriam, Africa, Abril i Adriana B

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *