Poli… què?

Picture 2a
Polígons!!!
Aquest és el nou tema que intentarem treballar des de diferents àrees.
A matemàtiques intentarem:
Veure i conèixer les diferents classes de polígons i com classificar-los. Ja sigui per nombre de costats, vèrtex o pels seus angles.
Identificar, reconèixer i descriure amb precisió figures i cossos geomètrics de
l’entorn, utilitzant nocions com: perpendicular, paral·lel, simètric… Classificar les
figures i els cossos, d’acord amb característiques geomètriques (vèrtexs,
costats, angles, cares, arestes, diagonals…).
A plàstica estem fent unes màscares construïdes a partir de polígons, tan regulars com irregulars. Partim de materials reciclats com capses de cartró, canyetes per beure, llaços de regals, taps de plàstic,… i d’unes condicions:

  1. Les màscares han de ser de colors vibrants.
  2. Hem de fer servir obligatòriament:
    1. 4 triangles
    2. 6 quadrilàters
    3. 1 pentàgon
    4. 1 hexàgon
    5. 1 figura de més de 6 costats
    6. 4 circumferències

La primera part de la feina consisteix en elaborar un esbós, decidint els colors de les parts i quins materials col·locarem a cada lloc. També podem dibuixar-la fent servir el paint o qualsevol altre editor. A continuació començarà la construcció de la nostra màscara.

A català mirarem d’escriure tot el procés, aprofitarem això per parlar del text instructiu i les seves principals característiques.

Per finalitzar, reciclarem un projecte de Jon Hernández, de càlcul de perímetres, l’hem variat molt poc, bàsicament en compte d’un robot hem triat possibles mitjans de transport, reals o imaginaris.

Us deixo les indicacions

  1. Cal usar mínim totes les figures de la llista (es poden repetir però no poden faltar)

  2. La suma de tots els perímetres han de mesurar un nombre exacte de metres (per exemple, 2 metres, 3 metres …)

  3. Cal fer servir per dibuixar, obligatòriament, el regle i el compàs

  4. Cal portar el compte de la suma dels perímetres segons es realitzen. No val deixar-ho per al final.

  5. S’apunta la suma total per veure quant ens hem acostat als metres elegits i s’indica en el dibuix.

  6. Es poden intercanviar els mitjans de transport acabats perquè els companys comprovin si la suma de perímetres és correcta (és una manera d’exercitar de nou el càlcul de perímetres)

  7. Llista de figures:

    1. quadrats

    2. rectangles

    3. romboides

    4. rombes

    5. trapezis

    6. trapezoides

    7. triangles rectangles

    8. triangles isòsceles

    9. triangles equilàters

    10. cercles

Us deixem una mostra del que hem estat fent, esperem que us agradi. (3/6/2013)

Publicat dins de activitats, General | Etiquetat com a , , , | 6 comentaris

Noticiari número 18

Publicat dins de noticiari | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Tornem a la biblioteca

Fa un temps vam fer la segona visita a la biblioteca municipal del poble amb el Carlos i la Nazaret.

En Carles ens va explicar 3 contes, un era un llibre que es deia “LA PUÇA RUSSA” que treballava a un circ tocant l’acordió. El llibre tenia forma de l’instrument, ens ho va explicar molt ràpid perquè volia que tornéssim a llegir el llibre en solitari. També ens va explicar un còmic sense text només amb imatges que es titulava “EMIGRANTES”, ens va ensenyar les imatges rapides perquè també volia que anéssim a llegir-lo tot sols. I l’ultim llibre que ens va explicar tractava sobre un arbre molt generós què donava tot a un nen que cada vegada es feia més gran. Es deia “L’ARBRE GENERÓS”. Tots els llibres eren molt bonics, tant pel text com per les il·lustracions, però sobretot perquè els autors ens intenten fer pensar.

A continuació, el Carles, ens va explicar una historia que tractava d’una tribu índia, el fill del cap de la tribu va marxar de casa a una universitat per estudiar, al cap d’un temps el van trucar per fer-se càrrec de la tribu ja que el seu pare havia mort.

El fill no era tan savi com el seu pare, però s’havia modernitzat. Estava a punt d’arribar l’hivern i li van anar a preguntar si havien d’agafar molta llenya per preparar-se per l’hivern, ell no sabia que dir i es va tancar a la seva cabana a continuació va trucar a la universitat per saber la predicció. Li van dir que sí, que faria fred, és el que té viure a Amèrica del Nord, els hiverns són freds. Quan va sortir, va manar a tots que agafessin llenya. Al cap d’unes setmanes li van tornar a preguntar i el jove cap de la tribu va fer el mateix. Va sortir i va demanar més llenya perquè faria molt de fred.

Això es va repetir varies vegades i cada vegada li deien que faria més fred.

Quan començà l’hivern el cap de la tribu va preguntar encuriosit com sabien que faria tant de fred a la zona i el senyor de la universitat li va confiar que a més dels models i dels mapes, tenien altres observadors externs, i en aquella zona observaven a una tribu Índia d’Amèrica del Nord, que no s’equivocaven mai, i si agafaven molta llenya volia dir que faria un hivern molt fred i aquell any no havien parat de recollir.

Al final vam arribar a una conclusió “No podem quedar-nos només amb la primera informació que trobem, hem de buscar altres fonts per comprovar si és correcta”.

Quan el Carles va acabar d’explicar les histories es va acomiadar de nosaltres fins el curs vinent, estem desitjant tornar-lo a veure ens agrada sentir com explica les històries, s’entenen molt i ens fan reflexionar. No són històries per nens petits.

També us deixem un petit regal que ens va fer un dia de pluja, esperem que us agradi i moltes gràcies Carles.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pM5RVASwmXo[/youtube]
La Montse va seure on estava el Carles i va començar a explicar coses sobre les fonts de informació, no només hem d’anar a Internet a buscar informació, a més hi ha gent que fa una pàgina web o un blog i escriu coses equivocades, per això, ens va dir que comparèssim la nostra cerca buscant la informació a la biblioteca. Desprès ens va donar llibres, per buscar informació sobre la papallona, alguns eren per fer dibuixos, altres específics de les seves parts, com són les seves ales… i fins i tot diccionaris o enciclopèdies.

Ens ho vam passar molt bé. Aquí os deixem unes fotografies
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3zzEoKX2fjY[/youtube]

Publicat dins de biblioteca, General | 1 comentari

Semejanzas y diferencias



Pensad en estos chicos y chicas y buscad en que os parecéis y en que no. Tiene que ser en forma de redacción, no frases sueltas. Al final intentad hacer una reflexión.
Para realizar el trabajo abrid un docs y compartirlo con Fernando y conmigo

Publicat dins de escriptura creativa | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Noticiari especial Setmana Cultural

Publicat dins de noticiari | Etiquetat com a | 2 comentaris