Hola “poperos”! Ja estem a la recta final de cinquè! Ànims i esforçar-nos molt! Qualsevol dubte que us sorgeixi, ho comentem a classe, ens serveix a tots i a totes.

CONTROL DE CATALÀ DIMECRES 31 DE MAIG
El temari que entrarà serà el següent:

Una lectura i una comprensió lectora: on hi sortiran preguntes de comprensió literal, de reorganització (classificar, resumir…), preguntes de comprensió inferencial (deduir, interpretar…) i de crítica (donar l’opinió).

Un dictat: relacionat amb les normes d’accentuació, la essa sorda i sonora, la b i la v i la ela geminada.

Uns exercicis d’ortografia: diferenciar la síl.laba tònica, classificar les paraules en agudes, planes i esdrúixoles i exercicis de b i v.

Uns exercicis de gramàtica: relacionats amb els determinants, adjectius, complements del nom i verbs.

Uns exercicis de lèxic: de buscar paraules al diccionari i paraules derivades (prefixos i sufixos).

Un escrit: relacionat amb les tipologies de text treballades: el diàleg i la narració.

Hola nois i noies! Vinga a esforçar-se al màxim, que ja estem al tercer trimestre! Qualsevol dubte que us sorgeixi, ho comentem a classe.

CONTROL DE MATEMÀTIQUES DIMECRES 3 DE MAIG
El temari que entrarà serà el següent:
Tingueu present que els continguts són acumulatius i per això algunes activitats seran de temes que hem fet el primer i segon trimestre.
Les fraccions: representació de les fraccions, equivalències de fraccions, comparació de fraccions, la fracció irreductible, operacions amb fraccions i problemes.
Probabilitat.
Policubs: construcció amb cubets encaixables i representació des de diferents punts de vista.
Nombres decimals: representació en una recta numèrica.
Els triangles: classificació del triangles segons els seus angles i els seus costats.
Operacions: la divisió
Problemes matemàtics.

Vinga classe del pop! Que ja estem arribant cap al final del segon trimestre. Qualsevol dubte que us sorgeixi mentre repasseu pel control, ja sabeu , us ho apunteu i a classe ho comentem, serà d’ajuda per tots i totes!

CONTROL DE CATALÀ DIMECRES 1 DE MARÇ

El temari que entrarà serà el següent:

Un dictat: relacionat amb les normes d’accentuació, la formació dels noms masculins femenins, els plurals i la lletra hac.

Uns exercicis d’ortografia: diferenciar la síl.laba tònica i les normes d’accentuació.

Uns exercicis de gramàtica: els determinants i els adjectius.

Uns exercicis de lèxic: paraules polisèmiques i les paraules derivades.

Un escrit: relacionat amb les tipologies de text treballades (el text instructiu, diàleg, poesia, correu electrònic).

CONTROL DE MATEMÀTIQUES
DIMECRES 22 DE FEBRER

– Situar nombres decimals i fraccionaris en una recta numèrica.
– Ordenar nombres decimals.
– Operacions amb nombres decimals (sumar, restar, multiplicar i dividir) a través de la resolució de problemes.
– Multiplicar i dividir per 10, 100 i 1000 tan nombres enters com nombres decimals.
– Nombre decimal, fraccionari i percentatge.
– Divisions d’una i dues xifres.
– Repassar la classificació dels triangles.
– Mesurar angles amb el transportador.

CONTROL DE MATEMÀTIQUES : ELS TRIANGLES
DIMECRES 30 DE NOVEMBRE

– Classificació segons els seus costats: equilàter, iscòsceles i escalè.
– Classificació segons els seus angles: acutangle, obtusangle i rectangle.
– Elements d’un triangle: vèrtexs, angles i costats.
– Dibuixar triangles amb el regle i compàs.
– Mesurar triangles.

ELS TRIANGLES

Aquí us deixo uns quants vídeos d’alguns continguts que hem treballat sobre els triangles.

La suma dels angles de tots els triangles sempre és de 180 graus.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z_4sK8GfUAc&feature=related[/youtube]

Construïm triangles donats els seus costats.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QsmFsl0kXM8[/youtube]

Construïem triangles equilàters.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=trvOEIjF7Is&feature=related[/youtube]

DIMECRES 16 DE NOVEMBRE farem UN CONTROL DE MATES.

Numeració.
Comparació de nombres (< > = ).
Arrodoniment de nombres.
Operacions: sumes, restes i multiplicacions.
Estimació resultats de sumes, restes i multiplicacions.
Problemes ( de resolució d’un resultat, d’estimació, de lògica…)

Hola trempats i trempades de la classe del pop!

DILLUNS 14 DE NOVEMBRE farem un CONTROL DE LLENGUA CATALANA. El temari que entrarà serà el següent:

Un dictat: relacionat amb les normes d’accentuació, la formació dels noms masculins i femenins i els plurals.

Uns exercicis de gramàtica: els noms masculins i femenins i la formació dels plurals.

Uns exercicis de lèxic: el diccionari (entrada, categoria gramatical, accepcions) i les frases fetes.

Un escrit: relacionat amb les tipologies de text treballades (la descripció i la carta).