CONTE MUSICAL
Hola, noies!
He trobat a la xarxa el conte dels tres porquets musicat. Us el deixo aquí perquè l’ escolteu i digueu la vostra.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/JXoAmDDPZz4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
NARRACIÓ ORAL DE CONTES
NARRACIÓ CONTES ORAL
La narració de contes oral permet establir una comunicació adult-infant, on l’ estratègia d’ intervenció es centra en captar l’ atenció de l’ infant usant la veu, l’ expressió gestual i el contacte corporal i visual.
Aquest dilluns hem començat la setmana explicant i escoltant contes. Aquest és el resultat d’ un seguit de tasques com: escollir el conte, analtizar-lo, adaptar-lo, llegir-lo a les companyes, analitzar-lo en grup, proposar noves modificacions, analtizar-lo individualment i molt, molt i molt entrenament explicant el conte a tota persona, infant o adult, que hagi volgut escoltar.
EN PATUFET
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=74ccb08" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
L' ANEGUET LLEIG
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=59a5f25" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L' ESCALETA
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=94a2640" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
LA CAPUTXETA VERMELLA
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=43b32cc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
LA VENTAFOCS
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=24a58be" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
EL PEIXET D' OR
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=15bcd46" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
ELS MÚSICS DE BREMEN
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=6cc0b2d" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
ELS TRES PORQUETS
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=9b608c7" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
LA BELLA DORMENT
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=f432794" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
Us invito a escoltar-vos i a dir la vostra. Podeu fer una autoreflexió sobre l' aplicació pràctica que observeu de tot el que hem fet, de les sensacions que heu tingut alhora d' explicar el conte, de l'aprenentatge realitzat,...Bé, us ho deixo a les vostres mans.
Sou unes magnífiques narradores orals!
EDITORIALS DE LITERATURA INFANTIL
[slideshare id=5802435&doc=selecciliteraturainfantil-101116145355-phpapp01]
Durant aquests darrers dies les alumnes han estat realitzant una recerca informativa de les editorials de literatura infantil, la llista ha estat molt llarga.
Editorials: ANAYA, BARBARA FIORE, BARCANOVA, BAULA, BLUME, BRUÍXOLA, CAMILLA, CASAL, CASTELLNOU, CEAC, COMBEL, CORIMBO, DESTINO, EDEBÉ, EVEREST, FONDO DE CULTURA ECONÒMIC, GRAÓ, INDEX, JUNVENTUD, KALANDRAKA, KOKINOS, L’ ARCA, LA CRUÏLLA, LA GALERA, LA MAGRANA, LA TUSCÀNIA, LÓGUEZ, LUMEN , McMILLAN, MOLINO, NICANITA SANTIAGO, NOGUER, ONDA, PLANETA, SANTILLANA, SERRES, SIMBOL THULE, SUSAETA, TEMPESTAT, TIMUN MAS, VICENS VIVES, VOX, ZENDRERA ZARIQUIEY, ZORRO ROJO.
Poc a poc, aniran analitzant diferents obres i compartint la seva valoració.
Aquí teniu una mostra dels exemplars que han analitzat.
En el comentari cal que cada una de vosaltres redacteu l’ anàlisis del criteri 12 i 14.
Bona feina!
PROGRAMACIÓ D’ACTVITATS: EXPRESSIÓ ORAL
Hola, noies!
Després d’ uns dies de descans (per al blog), hem anat avançat en els continguts de la present UF. Cal tenir present que les activitats que podem desenvolupar és poden agrupar en funció de l’ aspecte lingüístic que volem afavorir. Partint d’ aquesta premisa, us deixo una imatge i un arxiu de so perque us pugueu deixar anar i programar una activitat lingüística. Cal seguir el nostre model de fitxa de programació d’ activitats i complimentar tots els seus elments, no us oblideu d’ incloure l’ aspecte lingüístic. onomatopeies
Al comentari només cal introduir el nom de l’activitat que heu dissenyat. L’ activitat programada la revisarem a l’ aula la setmana vinent (divendres).
Fins demà!
SELECCIÓ DE LA LITERATURA INFANTIL
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=426d558" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
Saber com escollir recursos de la literatura infantil és un dels objectius a assolir com a tècnics d’ educació infantil, ja fa uns dies hem iniciat a introduir-nos en el tema. La maleta del conte s’ usa en moltes escoles infantils per facilitar i compartir els recursos de l’ escola amb els infants i les seves famílies. Seguint els criteris de selecció presentats i comentats a l’ aula, les alumnes han iniciat l’ anàlisi de la literatura infantil. Us mostro una anàlisi de les realitzades i us proposo que aporteu les millores que considereu escaients.
Cada nova pràctica és una oportunitat per millorar. Ànims, anem molt bé!!!
LES PRÀXIES
Les pràxies permeten treballar la funcionalitat i mobilitat dels òrgans orofacials dels infants i s’ usa com a eina de prevenció de dislàlies.
LA POESIA: Ritme i rima.
Dins els gèneres literaris infantils també tenim present la poesia, a través d’ ella practiquem el ritme i la rima. El ritme i la rima es pot treballar a partir de la poesia, les cançons, endevinalles, rodolins i jocs de falda. Educar la rítmica del llenguatge a partir dels diferents recursos permet als infants realitzar les seves produccions lingüístiques sense disfuncions.
Aquest matí hem practicat la poesia, aquí en teniu una mostra. bici4 (Ball rodó de la bicicleta de Miquel Desclot)
Agraeixo l’ interès de “les meves nenes” en participar d’ aquest bloc.
ELS CONTES: Recurs per a l’adquisició del llenguatge oral
La literatura infantil esdevé un recurs rellevant per facilitar l’ adquisició del llenguatge oral dels infants. Els gèneres literaris infantils són diversos, però el més emprat són els contes.
Dintre el gènere dels contes tenim els contes de fòrmula, són els més usats per als més petits. Contes mínims, de mai acabar i encadenats. Aquí en teniu un exemple. Em sabrieu dir de quin tipus és? conte-formula
També us adjunto un arxiu de so amb el conte “Fa fred” narrat pel conta-contes Pep Tort. Us invito a analitzar-lo seguint els recursos i estratègies que ens aporta el document del narrador oral. 10fafred1
ADQUISICIÓ DEL LLENGUATGE ORAL
ADQUISICIÓ LLENGUATGE ORAL[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/U-1RwMCzSq4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]


