Pla d’elaboració Col.lectiva del PAT.-
Fases a seguir:
El Pla d’acció Tutorial és unmarc idoni per a l’educació integral, per a la convivència i per a l’autonomia de l’aprenentatge.
És un element del projecte Curricular de Centre i ha d’aplegar diverses condicions:
Ha d’aplegar diversos blocs temàtics
A de tenir obsjectius
Ha de tenir activitats
Ha de tenir pautes d’avaluació
Ha de tenir una seqüenciació
Ha de ser flexible
Ha de ser exclusiu del centre
ha de compartir totel claustre el seu compromís.
1.- Selecció de blocs temàtics:
Cada cicle ha d’elegir els locs temàtics que creu necessaris per al seu cicle. Blocs com poden ser entre altres:
– Normes d’aula i d’institut.
– Cohesió de grup.
– Resolució de conflictes.
– Educació en valors.
– Tècniques d’aprenentatge.
– Repartiment de responsabilitats.
– Autonomia personal.
– Relacions amb les famílies.
Una vegada cada cicle ha recollit els blocs temàtics es posen en comú i es debaten en comissió.
2.- Redacció d’objectius:
Una vegada s’han elegit els blocs temàtics s’han de redactar els objectius que es volen aconseguir amb els blocs. Objectius com poden ser:
Propiciar el coneixement de les característiques pròpies de l’alumnat.
Afavorir el pas de l’alumnat d’un cicle a un altre i de l’etapa ESO a la post-obligatòria.
Mediar en situacions de conflicte.
3.- La temporalització de cada bloc.-
Una vegada decidit els objectius cal temporalitzar cada bloc ubicant-los enel seu moment necessari. Per exemple cal indicar en quina regularitat es farà la tutoria amb els alumnes, quan amb els pares i mares i com es seqüenciaran els objectius al llarg del curs.
4.- Disseny d’activitats.-
En el PAT han de quedar dissenyades les activitats que es duran a terme amb els diferents agents i seqüenciades en cada bloc temàtic.
Aquestes activitats poden variar d’un any a l’altre, al igual que els seus objectius, d’aquí el caràcter flexible i obert que ha de tenir el pla d’Acció Tutorial.
L’equip de cicle és l’encarregat de dissenyar aquestes activitats mitjançant l’assessorament psicopedagògic.
5. Avaluació de les sessions.-
S’ha de fer una avaluació de les sessions d’avaluació del PAT.
6.- Cada any s’haurà de ferunaavaluació i seguiment del pAT en general i de les activitats dissenyades i portades a terme. L’avaluació del PAT la fa l’equip docent de l’ESO.