Llegint un conte als nens i nenes de P5 B
Els alumnes de 6èB hem apadrinat als nens i nenes de P5 B.
Hem baixat a la classe i els hem llegit un conte.
Ens ha agradat molt!!!
CICLE SUPERIOR, General
Els alumnes de 6èB hem apadrinat als nens i nenes de P5 B.
Hem baixat a la classe i els hem llegit un conte.
Ens ha agradat molt!!!
Avui al matí ha vingut una guàrdia urbana per explicar com s’ha anat engrandint la ciutat de Barcelona des de l’època dels romans fins ara. Seguidament ens ha proposat una sèrie de jocs: trencaclosques, col·locar els noms dels barris en un mapa …
El primer ha consistit en muntar un trencaclosques amb els barris de Barcelona i a continuació escriure en un mapa mut el nom del barri i el número de districte .
Per acabar ens ha proposat de buscar alguns carrers a la guia de Barcelona. Per fer-ho, ens ha donat una guia de la ciutat. Finalment ens ha regalat un punt de llibres a cadascú.
HEM APRÈS MOLTES COSES I ENS HEM DIVERTIT MOLT!!!!
Lennie Rose,Rihab,Dahiana,Fatima i Uzma
L’arribada del carnestoltes és una festa que passa cada any i que a l’escola la celebrem fent disfresses.
Aquest any hem decidit vestir-nos amb material de reciclatge. Durant una setmana i mitja hem estat fent difresses. El divendres de carnaval tota l’escola ha anat fent una rua fin a la Rambla de Raval. Cada nen i nena tenia un instrument a la mà que el feia sonar quan el Pau aixecava la bandera.
Quan s’ha acabat la rua hem tornat a l’escola i hem anat al pati per cantar, ballar i jugar.
Ens ha agradat molt la festa de carnestoltes.
Felix, Daniel, Adelina, Andrés i Christopher.
A finals de gener la nostra companya Raquel se’n va anar al seu país, a Bolivia.
Com que l’apreciàvem molt li vam fer un regal entre tots. Vam decidir comprar-li una llibreta, ens vam fer una foto a cadascú de nosaltres i a cada full de la llibreta hi vam enganxar una foto i hi vam escriure un text de comiat.
ENS AGRADARIA TORNAR-LA A VEURE!
6èA
Els alumnes de 5èB hem treballat l’entrevista.
Aquí us deixem un exemple d’una entrevista a un personatge inventat:
Asiqur Rahman, el número dos del món.
El nostre convidat d’aquesta tarda es en Asiqur Rahman, metge. Té 40 anys i està entre els 3 millors metges del món. El seu somni es convertir-se en el número 1.
El seu aniversari és el 27 d’abril i és de Bangladesh.
I li agraden alguns animals.
Com vas començar a ser metge?
Sempre mirava la tele i veia uns homes patint, i també uns nens ferits, i no podia aguantar, i vaig pensar que podia ser metge per curar a la gent.
Si no fossis metge que t’hauria agradat ser?
Ser periodista a Canadà.
Seràs el número 1?
Jo crec que si, perquè sóc el número 2 i el número 1, ja té 53 anys i es jubilarà.
Un consell per el qui vol ser com tu?
Treballar, treballar i treballar i no ser un gandul, i evidentment estudiar medicina.
Un bon record?
Veure néixer als meus fills.
Com cada any quan arriba el Nadal tota l’escola participa en un regal col·lectiu.
El regal consisteix en que cada classe elabora, amb material reciclat i també amb material de l’escola, un objecte decoratiu o útil per donar als nens i nenes de la classe que li ha tocat.
A nosaltres ens ha tocat entregar el regal als nens i nenes de 1rA. Els hi hem fet uns estoigs amb roba de felpa, amb fil, amb botons, amb llana i a dins hi hem posat 2 Plastidecors. Algun d’aquest material l’hem portat de casa.
A nosaltres els nens i nenes de P5A ens han regalat un calendari que ens ha agradat molt.
Tots els nens i nenes de l’escola hem rebut un regal.
Tots els regals han estat fabulosos!
Bon Nadal i bones festes a tothom!
Aquí us deixem unes fotos dels regals.
Som el grup d’alternativa de la classe de 6è A. Us volem explicar com ho hem fet per decidir, escriure i gravar el nostre conte del Marroc.
Cada un de nosaltres va portar un conte del país d’origen dels nostres pares (el nostre altre país), el vam explicar davant de la classe i entre tots vam votar el conte que més ens va agradar i que més personatges tenia.
Després de decidir quin conte volíem explicar ens vam posar a escriure’l entre tots.
Un cop escrit el conte, ens vam repartir els personatges i vam començar a assajar-lo.
Mentre uns nens assajavem, els altres buscaven sons per ficar-los dins el conte i així fer-lo més realista i divertit.
Vam assajar uns quants dies fins que ens va sortir bé i aleshores, després de comprovar que els audios, el micros… funcionaven, el vam gravar amb l’equip de ràdio de l’escola.
Fent aquesta activitat hem après a treballar en equip, a respectar les opinions dels altres, a conviure tots junts i també que treballant ens ho podem passar molt bé mentre aprenem coses noves.
Ens ho hem passat molt bé treballant tots junts.
Esperem que us agradi el nostre conte.
En aquestes fotos podeu veure com treballem buscant sons, assejant i gravant el conte.
Els nois i noies de 5è han fet Capoeira:
Taller de Cuina a Gallina Blanca:
El dimecres 21 d’octubre els alumnes de 6è del Collaso i Gil vam fer una sortida a Gallina Blanca.
Vam sortir de l’escola a les 10:45 h i vam agafar l’autobus nº20, que ens va portar al C/Roger de Llúria que és on està l’edifici de Gallina Blanca. Allà ens van rebre i ens van acompanyar a una sala on hi havia una cuina. Aleshores ens van repartir uns fulls amb les receptes que elaboraríem.
La cuinera, que es deia Sílvia, ens va presentar les receptes que vam cuinar. El primer plat era un biquini gegant; un dels seus ingredients era pernil dolç, però ho van canviar per tonyina perquè hi havia alumnes musulmans als quals la seva religió no el hi permet menjar aliments elaborats amb porc. El segon plat va ser macarrons amb poma i salsa de tomàquet. De postre hi havia cocos; per fer-los van col·laborar quatre alumnes: el Félix, el Tarek (6èA), l’Oumaima i la Hanane (6èB). Els cocos van quedar amb una forma una mica estranya!!!
Una vegada va estar tot cuinat, vam fer una degustació dels tres plats; estava tot molt bo, boníssim!
Finalment ens van donar uns regals, que eren: una motxilla vermella per cadascú, que posava “Yo soy Juan Palomo, yo me lo guiso, yo me lo como”, que contenia tres sobres de sopa de pollastre, un sobre de pasta o cuscús i un suport pel mòbil.
Quan marxàvem cap a l’escola, ens vam despistar una mica i no trobavem la parada de l’autobús. Al final, però si que la vam trobar i vam poder tornar a l’escola a dinar.
Ens va agradar molt la sortida, perquè el menjar era molt bo, però vam trobar a faltar alguna beguda, quina set teníem!!!
Ahir vam anar d’excursió a TV3 i a Catalunya Ràdio.
Per anar-hi vam agafar el metro i l’autobús. Quan vam arribar a Tv3 ens vam fer una foto del grup . Seguidament ens va venir a rebre una noia que ens va fer de guia i que es deia Laura.
La Laura ens va ensenyar com és per dintre l’edifici: hi ha una sala molt gran amb els redactors del telenotícies que estan distribuits en grups (un grup per cada espai del telenotícies), vam visitar una sala de control on una senyora que hi estava treballant ens va explicar com funcionava tot el que veiem i finalment vam veure diferents platós: el plató on es fa cada dia el telenotícies, el plató del programa que es diu “Divendres”, el plató més gran de tots on es fan concursos, entrevistes…i una nau molt gran amb molt de material per fer els decorats.
En acabar aquesta visita vam agafar el trambaix (el tramvia de Barcelona) per anar a Catalunya Ràdio.
Un cop a l’emisora, que ens va semblar molt petita comparada amb els estudis de TV3, vam visitar els diferents espais: locutoris, sales de control, etc…
En acabar la visita ens van regalar una llibreta, un bolígraf i una samarreta.
La sortida ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé. També vam aprendre moltes coses que no sabíem, com per exemple quins estudis s’han de fer per treballar a la ràdio (periodisme, comunicació audiovisual o locució de ràdio), també vam aprendre què és una “escaleta”.
Aquests som nosaltres a la sortida:
Escolteu com ens ho expliquen de viva veu:
el Fèlix Sortida a TV3 felix
en Danial sorti
i en Salman SortidaTV3 salman