Aquests dies que hem d’estar a casa, els nens i les nenes de P5 aprofiten més estones per practicar la lectura i escoltar contes que els hi llegeixen. També s’animen a escriure algunes paraules en els dibuixos dels companys/es que celebren el seu aniversari, a fer llistes de paraules importants, a escriure una frase que explica alguna vivència o a iniciar-se a fer un petit text.
Són produccions espontànies i naturals, en les que s’escriu com sona, on falten lletres, i es necessita ajuda per saber si una lletra ens ‘enganya’ o per separar paraules. És el pas previ a escriure de forma arbitrària i convencional. Facilitar i engrescar als infants a escriure allò que per a ells sigui útil o amb un significat, els ajudarà que, de mica en mica, agafin seguretat i cadascú avanci en el seu procés d’adquisició de les habilitats escriptores i lectores. I així, aprendran a escriure, escrivint.
Hem pensat que compartir aquests escrits amb vosaltres és una altra manera de donar-los un sentit. Encetarem aquest espai creatiu d’escriptura amb una NOTÍCIA. L’ha escrit la Berta, de la classe dels Tambors, amb l’ajuda de la seva mare. Endavant! A gaudir de la lectura!