Minuts Lumière

Els Minuts Lumière s’inspiren en les vistes documentals dels germans Lumière, filmades ara ja fa més d’un segle, en els orígens del cinema. És la pràctica amb què s’inicien tots els tallers de Cinema en curs des del primer any.

Els Minuts Lumière són plans d’un minut de durada, realitzats a partir d’unes condicions: es disposa d’una única presa, la càmera ha de restar fixa i durant la filmació no es pot modificar cap paràmetre. Després de veure i comentar algunes de les pel·lícules que van filmar els germans Lumière i els seus operadors a finals del segle XIX, cada alumne o parella d’alumnes realitza el seu propi Minut escollint on i què vol filmar, l’enquadrament i el moment precís d’iniciar la filmació.

Als blocs de les diferents escoles i instituts hi podeu veure els Minuts Lumière realitzats. També hi trobareu fotografies dels rodatges i comentaris sobre els Lumière, sobre l’experiència del rodatge i moltes altres coses.

Ja podeu veure els Minuts Lumière de

l’IES Badalona Nou