Al setembre passat ja vam començar la 12ena edició d’aquest projecte. Al llarg d’aquests tres mesos hem vist diferents fragments d’alguns reconeguts directors o directores, hem rebut la visita dels germans Lumière i hem fet les nostres primeres creacions videogràfiques. També hem creat el nostre personatge a través del qual farem les primeres pràctiques i la pel·lícula.
PLANS DEL MÓN: Diari dels espais, retrats i tràvelings
DIARI DELS ESPAIS: també hi ha diaris fets a partir de filmar espais que estan lligats a nosaltres o a allò que volem explicar i transmetre. D’entre els cineastes que ho realitzen ens ha agradat “Diary 1973-1983” de David Perlov.
BIEL
DAIDA
DIDAC
JULIA
LUCIA
TEO
LUCIA
RETRATS: una altra manera de filmar el món, retratar amb video persones que ens són properes.
LEO P.
ADRIÀ
MARIA
ORIOL
SELMA
TRÀVELINGS: la càmera es mou i aprofitem el trajecte per mostrar el món i veure coses ben diferents en poc temps. Fantàstic “D’est” de Chantal Akerman
ALEXANDRE
CARLOTA
RAQUEL
ROBERT
LO
ELS MINUTS LUMIÈRE

Auguste Marie Louis Nicolas Lumière(Besançon, França, 19 d’octubre de 1862 – Lió, França, 10 d’abril de 1956) i Louis Jean Lumière (Besançon, França, 5 d’octubre de 1864 – Bandol, França, 6 de juny de 1948), més coneguts com els “germans Lumière”, van ser inventors, físics i industrials francesos que, associats, inventaren el cinematògraf.
D’aquesta manera, en els inicis, buscaven fets i accions al carrer on poguessin mostrar el moviment, les activitats i els fets atractius i interessants de la mateixa societat. Intentaven fer petites pel·lícules on mostrar tot això, mostrant força transformacions al llarg del pla i alguns elements expressius. Són molt coneguts els de la sortida de la fàbrica o el de l’arribada del tren.
Com que només disposaven de rotlles de pel·lícula molt curts (no arribaven al minut) havien de preparar molt bé cada rodatge i decidir molt bé quan començaven a filmar.
VISITA DELS LUMIÈRE!! Vam tenir molta sort a classe perquè van venir ells mateixos a explicar-nos tot això i a proposar-nos que nosaltres també féssim aquest exercici com feien ells. A continuació veiem una foto de la seva visita i dels minuts que hem realitzat nosaltres.

