Tema 08. La vida en acció

La vida en acció engloba des de l’aparició del primer ésser viu fa 3.800 milions d’anys fins a la interacció dels diferents éssers vius en un hàbitat, passant per la cèl·lula, els òrgans i sistemes i les diferents funcions dels éssers vius.

laboratori

Imatges i exercicis interactius sobre la cèl·lulacelula2

• Web de Miquel Manzano de l’institut Domènech Perramon sobre la cèl·lula, amb imatges, teoria i exercicis. En aquest apartat hi ha pràctiques de laboratori molt interessants: Mitosi, Observación de bacterias, Mucosa bucal, Observación protozoos, Plastos i Epidermis de cebolla.

Proyecto Biosferaproyecto biosfera2

• Web del Ministerio de Educación amb activitats relacionades amb biologia per fer online  tots els cursos de l’ ESO i batxillerat. La proposta d’activitats en el conjunt d’unitats de Proyecto Biosfera és extensa i variada. Es presenten alguns models d’activitats com ara omplir buits, completar taules, completar taules amb imatges animades, completar un esquema, exercicis de respostes curtes; relacionar columnes, exercicis de verdader o fals, problemes de genètica, encreuats, etc. A l’apartat de recursos (a dalt a la dreta) hi figuren buscadors, activitats, animacions, presentacions, enllaços etc. molt interessants. Destaquem els recursos de segon d’ ESO amb activitats amb solucionari.

pissarradigital

The biology projectBioHead

• És un web de la Universitat d’Arizona de recursos online per aprendre biologia. A l’apartat de Cell biology (també traduït a l’espanyol: El proyecto biológico) hi ha teoria, imatges i activitats (preguntes curtes) per fer online amb correcció automàtica. Al web hi figura l’enllaç Cells Alive,  pàgina especialitzada en biologia cel·lular. Hi ha moltes fotografies, alguna d’elles de qualitat excepcional, sobretot per la seva espectacularitat; cal destacar els seus subprogrames de simulació cel·lular (Jocs sobre la cèl·lula).

NaturalsOMNaturalsOM

• Un bloc de ciències de l’Institut Escola Artístic Oriol Martorell amb molta teoria i enllaços interessants sobre nutrició autòtrofa i heteròtrofa. Aquest bloc ha estat creat amb la intenció d’ajudar l’alumnat de secundària de Ciències de la Naturalesa i Ciències per al món contemporani. Navegant pel menú lateral de la dreta podreu accedir a tots els continguts del bloc. Sota l’etiqueta curs trobareu apunts i presentacions amb els continguts curriculars dels cursos d’ESO. Dins la categoria “Més seccions al NaturalsOM” disposeu d’articles d’ampliació, una extensa videoteca classificada per temàtiques, biografies i multitud d’enllaços que us poder ser d’utilitat a l’hora d’estudiar i millorar o ampliar els apunts presos a l’aula.

Funciones de los seres vivos y el consumo de energíapeixera

• Pàgina amb activitats (a dalt al menú), en català i en anglès, que els alumnes poden fer des de l’ordinador i fer-ne l’autocorrecció.

mespelprofessor

Studyclixstudyclix1

• Web en anglès amb mostres de preguntes o exàmens i altre material com ara vídeos, resums, teoria, presentacions sobre biologia, etc. És interessant l’apartat estructura cel·lular (Cell Structure) El professor pot fer una ullada a les mostres d’examen i clicar al material extra disponible (presentacions, etc). Els diferents temes de biologia tractats en aquest web es troben a baix a l’esquerra de la pàgina principal.

La cèl·lulacelula

• Web construït per J. Gurrera amb pàgines de suport i ampliació sobre la cèl·lula a secundària (estructura, tipus, orgànuls…). Estan molt bé les activitats d’avaluació.

Ciencies Natura LlidóLes Ciències de la Natura del Llidó

ciencies naturalesaEl raconet de ciències

• Blog de ciències de la naturalesa que té com a objectiu  facilitar eines i recursos variats per als alumnes de 1r i 2n d’ESO per tal d’ajudar-los a reforçar i aprofundir els continguts de la matèria de ciències de la naturalesa. El material que apareix en aquesta pàgina està recopilat d’internet, llibres de text i de produccions pròpies. Es destaca el tema d’ecosistemes amb activitats, treballs i molt de material per descarregar.

Ciències Naturals de l’institut Josep Font i Triasecosistemes

• Dins el tema d’ecosistemes,  cal destacar el web del departament d’aquest institut amb activitats per descarregar de cada tema.
Aquest article s'ha publicat dins de 08. La vida en acció i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.