PROJECTE DE CIÈNCIES 6è E.P
|
ELS MINERALS
|
| QUÈ SABEM? |
- No són pedres vulgars. Són pedres especials que serveixen per construir. Gràcies als minerals podem saber d’on venim. Podem trobar fòssils als minerals. (Adrià).
- No totes les pedres són minerals. (Classe).
- Els minerals tenen una part de pedra «normal» i d’altra de «científica». (Maria).
- Els minerals no tenen forma geomètrica. (Classe). Si la tenen és per la mà de l’home. (Humberto).
- Coneixem alguns minerals:
- Quars. (Edgar).
- Pissarra. (Classe).
- El granit. (Laura).
- La sal. (Maria).
- L’or. (Adrià).
- El rubí. (Laura).
- El safir. (Oliver).
- La maragda. (Edgar).
- …. dubtes de si tots els exemples són minerals. Alguns són pedres precioses, d’altres no…
- L’erosió de l’aigua pot fer que el mineral tingui una forma geomètrica. (Adrià).
|
| QUÈ VOLEM SABER? |
- Per què s’utilitzen els minerals? (usos). (Noelia).
- Noms dels minerals. (Laura).
- On podem trobar minerals? Per què hi són allà? (Maria).
- Per què estan els minerals a la terra? (Humberto).
- Hi ha minerals comestibles? (Maria).
- Estudi d’altres pedres que no siguin minerals. (Laura).
- Per què unes pedres són minerals i d’altres no? (Classe).
- Com es formen? (Quinfeng).
- Com es fa foc amb les pedres? (Edgar).
- Tots els planetes estan formats per pedres? (Laura).
- Per què els minerals no tenen forma geomètrica? (Oliver).
- Com podem diferenciar un mineral d’una pedra? (Noelia).
- Per què les pedres tenen formen diferents? (Ibrahim).
- Propietats dels minerals. (Classe).
|
| COM ESTUDIAREM |
- Varietat de recursos: PDI, biblioteca, internet, vídeos, experiments…
|
| PROJECTE FINAL |
- Estudi final de camp «in situ». Recull de mostres i exposició a l’escola.
|