Sisè: Els minerals.

PROJECTE DE CIÈNCIES 6è E.P

ELS MINERALS

QUÈ SABEM?
  • No són pedres vulgars. Són pedres especials que serveixen per construir. Gràcies als minerals podem saber d’on venim. Podem trobar fòssils als minerals. (Adrià).
  • No totes les pedres són minerals. (Classe).
  • Els minerals tenen una part de pedra «normal» i d’altra de «científica». (Maria).
  • Els minerals no tenen forma geomètrica. (Classe). Si la tenen és per la mà de l’home. (Humberto).
  • Coneixem alguns minerals:
  • Quars. (Edgar).
  • Pissarra. (Classe).
  • El granit. (Laura).
  • La sal. (Maria).
  • L’or. (Adrià).
  • El rubí. (Laura).
  • El safir. (Oliver).
  • La maragda. (Edgar).
  • …. dubtes de si tots els exemples són minerals. Alguns són pedres precioses, d’altres no…
  • L’erosió de l’aigua pot fer que el mineral tingui una forma geomètrica. (Adrià).
QUÈ VOLEM SABER?
  • Per què s’utilitzen els minerals? (usos). (Noelia).
  • Noms dels minerals. (Laura).
  • On podem trobar minerals? Per què hi són allà? (Maria).
  • Per què estan els minerals a la terra? (Humberto).
  • Hi ha minerals comestibles? (Maria).
  • Estudi d’altres pedres que no siguin minerals. (Laura).
  • Per què unes pedres són minerals i d’altres no? (Classe).
  • Com es formen? (Quinfeng).
  • Com es fa foc amb les pedres? (Edgar).
  • Tots els planetes estan formats per pedres? (Laura).
  • Per què els minerals no tenen forma geomètrica? (Oliver).
  • Com podem diferenciar un mineral d’una pedra? (Noelia).
  • Per què les pedres tenen formen diferents? (Ibrahim).
  • Propietats dels minerals. (Classe).
COM ESTUDIAREM
  • Varietat de recursos: PDI, biblioteca, internet, vídeos, experiments…
PROJECTE FINAL
  • Estudi final de camp «in situ». Recull de mostres i exposició a l’escola.