50 milions de segons – CANTANIA

Oi que hem quedat bé a primera fila?

Aquest any els nens i nenes de cinquè hem participat a l’activitat Cantania de l’Auditori de Barcelona. Ens ho hem passat molt bé aprenent i assajant les cançons de la cantata “50 milions de segons”, que és el temps que passa un nen o nena a l’escola des de P3 fins a 4t d’ESO.

Les cançons d’en Joan Vives (que va tocar el piano al nostrae concert) i les lletres d’en Piti Español són molt divertides però també n’hi ha de molt emotives.

El dia del concert estàvem molt nerviosos perquè teníem molta responsabilitat per fer-ho bé, ens va tocar posar-nos a primera fila! Vam sortir molt contents perquè ens va sortir molt bé!

Publicat dins de música, Sortides | Deixa un comentari

TEATRE  EL  PETIT  PRÍNCEP

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ANUNCIS TEATRE

Publicat dins de General, teatre | Deixa un comentari

Cançons El petit príncep

Fins el dia del teatre pots repassar la lletra i assajar aquí les cançons amb l’acompanyament musical:

http://www.stignasi.es/professor/amorm/3r/index.html

Publicat dins de música, teatre | Deixa un comentari

DECORATS!

Hem començat a fer alguns elements per l’obra de teatre i a continuació us expliquem com ho hem fet:

ASTEROIDES

Material:

– Engrut

– Globus gros

– Paper de diari

– Pintura

– Pinzells gruixuts

– Recipient

Preparació engrut

Material:

– Farina

– Aigua

– Olla

– Fogons

Procés:

1- Posa 1’5l d’aigua a  bullir en una l’olla.

2- Quan està a punt de bullir tira-hi quatre cullerades de farina.

3- Remena-ho tot fins que no hi hagi cap grumoll (si fa falta acaba-ho de remanar amb el minipimer)

4- Finalment deixa-ho reposar 1 dia.

Passos planeta:

1- Infla el globus i fes el nus.

2- Agafa paper de diari i unta-l d’engrut.

3- Doblega’l per la meitat, fes una bola, llavors torna’l a desplegar-lo i fes tires primes.

4- Enganxa les tires en el globos fins que quedi tot cobert, quan estigui sec fes una altre capa.

5- L’endemà pinta una capa de color blanc.

6- Pinta el planeta del color que vulguis quan la capa de color blanc estigui seca.

7-Deixa que s’assequi. Llavors ja tindras el planeta acabat!!!

AVIÓ

Material:

– 3 cartrons de 115 x 37 cm.

– Pintura verda,taronja  blanca,negre i blava.

– Regles

– Tisores

– Pinzells

– Cola blanc

– Llapis

 

 

Procediment:

1- Agafeu les cartolines i feu la forma de l’avió amb el llapis.

2- Pinteu l’avió amb taronja i resseguiu les vores amb blanc.

3- Torneu a passar per sobre del blanc amb el negre abans de que s’assequi

4- Quan el taronja estigui sec torneu a passar una altre capa de taronja.

5- Feu les ales (la lateral i la del darrere).

6- Pinteu les ales d’un color verd fosc.

7- Quan les ales estiguin seques, torneu-les a pintar de verd fosc.

8- Retalleu  l’avió per fora de la línia grisa.

9-   Amb els cartrons que sobrin, feu tires que enganxin les parts de cartrons de l’avió (darrere).

ROSES

LLIBRE

Després de fer el planeta vam fer el llibre del geògraf per posar-lo a sobre i sembles més real.

Material:

-Tros de cartró no gaire gros

– Pintura de diferents colors

– Pinzells

– Celo

– Paper en brut

– Retolador negre

 

Procediment:

1-               Talla un tros de cartró de la mida que vulguis.

2-             Doblega el cartró per la meitat

3-             Enganxa uns quants papers en brut a dins amb Celo.

4-             Escriu qualsevol cosa amb un retolador negre, de manera que sembli que expliqui alguna cosa.

5-             Agafa uns pinzells i pinta la tapa del llibre dels colors que vulguis.

Per fer el planeta vàrem fer servir engrut.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SETMANA D’INTERCANVI

Abans de  la setmana d’intercanvi, els cursos pengen cartells als suros de les galeries per explicar què poden informar , a una altre classe, sobre diferents  temes . Llavors els cursos  trien quina opció els hi fa més il·lusió i la classe que els hi ha proposat els hi explica. Hem après molt: informació dels Aiguamolls de l’Empordà, com es diuen i com es reparteixen els talls de les pel·lícules i dels teatres.. Crec que la setmana d’intercanvi és important perquè així podem informar-nos  del que estan fent les altres classes. Rita

OPINIONS:

Quan em van dir que aniríem a escoltar les endevinalles que havien inventat els alumnes de P5, em va venir un gran somriure!  La que em va agradar més va ser : Punxo la panxa del cel. Em va encantar! Paula

Quan vam acabar d’explicar , els jocs als de sisè, ens van demanar una petita demostració i em vaig quedar en blanc, com els núvols del cel. Un cop haver acabat del tot em vaig sentir satisfeta. Gemma

Em va agradar molt anar a escoltar les endevinalles perquè estaven molt ben pensades per ser nens de P5. Quan em va tocar sortir a explicar les serps, als nens de segon, tenia una mica de vergonya, però a mida que ho anava explicant , se’n va parar. Lluc B.

Quan  vaig anar e exposar estava segur de mi mateix, no tenia por d’equivocar-me,  per això explicar els  jocs de matemàtiques, als alumnes de sisè, va ser el que em va agradar més. Pau

Em va agradar molt que els alumnes de P5 compartissin amb nosaltres les endevinalles que s’havien inventat. Tots participàvem, P5 llegia les endevinalles i nosaltres les endevinàvem. M’ho vaig passar molt bé! La  que em va agradar més va ser: Sóc el més gran de l’escola, punxo la panxa del cel, tinc boletes petitetes i no sóc l’arbre de Nadal. Emma

A mi anar a explicar les plaques solars als alumnes de quart, em va agradar molt i crec que ho vam fer força bé. Al principi sentia una cosa a la panxa que crec que era nerviosisme, a l’hora d’explicar les característiques  de les plaques solars em vaig estressar una mica per què no me’n recordava, però en Dani em va ajudar i vaig quedar molt satisfet del treball. Pere

Em van agradar molt les endevinalles de P5, podia endevinar, pensar , córrer i descobrir. La resposta sempre era una planta de l’hort. Lluc A.

Em va agradar cinema en curs, creia que ho sabia quasi tot, però després de l’explicació me’n vaig adonar que hi havia moltes coses  que no sabia, que encara he d’aprendre molt més. Florin

Quan anava a exposar a les altres classes, m’agafava moltíssima vergonya i no sabia ben bé que havia de dir, però finalment, quan veia totes aquelles cares encuriosides esperant la meva resposta, ho deixava anar. Laia

En acabar d’explicar les plaques solars, els alumnes de quart ens van aplaudir i ens van dir que ho havíem fet molt bé, això em va fer posar contenta i els nervis van marxar! Aina

Va ser divertit fer endevinalles amb els nens de P4, però em vaig avorrir una mica perquè només vaig poder dir-ho una vegada. Eduard

Durant la setmana d’intercanvi, quan van anar a primer, estava nerviós però penso que ens va sortir bé. Mahamadou.

Em va agradar molt que els de sisè ens expliquessin com funcionen les càmeres, què són les escenes, el zepelins… , així el curs vinent ja sabrem una mica com funcionen les càmeres, els auriculars i totes les altres coses que es fan servir per fer cinema en curs. Dani

Quan em va tocar explicar la meva part, em vaig quedar en blanc, però  els meus companys em van ajudar a començar. A l’acabar, vaig veure que no ho havíem fet tant malament com jo em pensava al principi. Marc

Em van agradar les endevinalles dels alumnes de P5 perquè vam anar a diferents llocs del poble: la farmàcia, la farola, els arbres, l’escola, el pou…, era un joc de pensar i descobrir coses. Brahima.

Estàvem a la classe, quan vam sentir trucar la porta, eren els de segon que ens venien a explicar la variació d’animals que hi ha als Aiguamolls de l’Empordà. Trobo que per l’edat que tenen ho van explicar de primera. Irina

Em va agradar que els de sisè ens expliquessin com ho fan per fer cinema en curs i també quan els de segon ens van venir a explicar els animals dels aiguamolls. Mamassa

Quan al meu grup li va tocar explicar, els jocs als companys de sisè, estava molt nerviós, com un bons?? quan està en perill. Mentre feia una demostració, em notava descomunalment gran, com si fossin els meus súbdits. Martí

Els jocs de matemàtiques, que vam explicar als de sisè, ens van servir per començar a treballar els nombres decimals. M’ho vaig passar perfecte durant la setmana. Anna

Vam anar a explicar la reproducció dels animals a segon, crec que ho vam fer excel·lent i que els  hi va agradar molt. Em sentia contenta d’haver donat més informació dels animals als de segon. Núria

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TESTAMENT DEL REI CARNESTOLTES

Els alumnes de cinquè, després de celebar el carnestoltes, veuen que la gresca s’acaba. El Rei Carnestoltes ha de ser condemnat a morir per donar pas a la quaresma. És per això que hem redactat aquest testament:

“Jo, el gran Carnestoltes,
rei dels poca-soltes
us deixo aquest testament
perquè tothom en quedi content.

Pels xiquets d’educació infantil
els deixaria un bon pernil
i una nau espacial
per cicle inicial.

Pels nens de cicle mitjà,
una taula de planxar
i una pel.lícula de por
pels nois de cicle superior.

A les mestres ja jubilades,
dibuixos de follets i fades.
Els professors, que no perdin la il.lusió!
Per a ells, una bonica cançó
I el millor diari
Pel nostre secretari.

Pensem en l’equip directiu
que tinguin una bona perdiu
I per tothom de l’escola,
dies de festa, sí que mola!

Nois i noies aquí em despedeixo
Perquè ja m’avorreixo
Us deixo fins l’any vivnent, adéu siau!
De nou farem un bon sarau.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESQUIADA A LA VALL DE nÚRIA

Publicat dins de Sortides | Deixa un comentari

VISITA A UNA HORTA DE PLAQUES SOLAR

Dilluns, 28 de novembre vam anar a visitar una planta de 4.000 plaques solars de l’empresa IEDES a Sant Dalmai.
L’Àlex ens van explicar que les plaques solars fotovoltaiques transformen l’energia solar en energia elèctrica quan els electrons de la llum del sol van a la placa, després es mouen de dalt a baix i quan es queda tota la placa carregada d’electrons se’n van, per uns fils elèctrics que hi ha a sota de les plaques, fins a uns transformadors que transformen el corrent continu en corrent altern. Les plaques tèrmiques transformen l’energia del sol en energia tèrmica.
Les places fotovoltaiques estan fetes de moltíssimes cèl.lules fotovoltaiques de silici, el marc d’alumini i la part de sota és de tetlan. En canvi, les plaques tèrmiques tenen molts de tubs de coure i estan pintades de color fosc amb titani o òxid de coure perquè els colors foscos absorbeixen millor l’escalfor. Duren uns 25 anys i cada any s’esgoten un 0,05%. Quan fa boira o està ennuvolat les plaques generen menys electricitat perquè els núvols no deixen passar gaire la llum de l sol i arriba menys radiació.
Una altre informació que ens va donar és que de l’energia solar poden fer tres tipus d’energia: l’elèctrica, tèrmica i refrigeració. A l’estiu una placa solar pot arribar a fer 900v al dia i a l’hivern 400v.
També ens ha comentat que en un altre lloc tenen plaques solars giratòries, ho fan amb un motor. N’hi ha de dos tipis , les d’un eix i les de dos eixos.
Opinem que està molt bé l’augment d’energies netes a Catalunya però n’hi hauria d’haver més.

Publicat dins de Sortides | Deixa un comentari