TALLERS INTERCICLE

TALLER D’ANIMACIÓ from ceipbordils on Vimeo.

TALLER D’ANIMACIÓ from ceipbordils on Vimeo.

GRAN PRIX.AVI from ceipbordils on Vimeo.</

Publicat dins de General | 5 comentaris

OBSERVACIÓ DE LES PLANTES DE L’HORT

LES MADUIXERES

 


El mes de març vam plantar les maduixeres a l’hort gran, vam fer un forat amb un punxo a continuació les vam plantar a un pam de distancia i finalment les vam regar.
El cap d’uns dies vam observar que havien nascut unes flors amb uns pètals blancs, petits, prims, fràgils i suaus. Al mig els òrgans reproductors, de color groc potent i viu, els estams i el pistil.
El vent o algun insecte va fer caure el pol•len dels estams a dins del pistil i va tenir lloc la fecundació.
Els pètals cauen i el pistil s’infla i es forma la maduixa, el principi és de color verd clar, a continuació es torna groga i finalment vermella.
La maduixa té les llavors a fora, són els puntets que hi ha.
PREPARACIÓ DE LA MACEDÒNIA

INGREDIENTS PER QUATRE GRUPS:
• 17 Maduixes
• 4 Peres
• 2 Taronges
• 4 Pomes
• 4 Cullerades de sucre

PROCÉS:
1. Reparteix 4 maduixes i un quart a cada un dels grups.
2. Dona una pera a cada grup.
3. Divideix cada taronja per la meitat i reparteix cada meitat a cada grup.
4. Distribueix una poma a cada grup.
5. Pela les taronges, les pomes i les peres.
6. Talla les fruites en trossets petits i posa’ls a dins un bol.
7. Afegeix un cullerada de sucre a cada bol.
8. Remena tots els ingredients.

LA COL-I-FLOR

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SETMANA D’INTERCANVI

Els alumnes de quart, vam fer els següentes cartells i els vam penjar als suros de les galeries, així els altres cursos podien saber quins temes els hi podíem anar a explicar:

Ens vam posar molt contents quan els alumnes de tercer ens van dir que els hi agradaria  que els hi expliquessin com es fan les màscares, perquè en volien fer per l’obra de teatre. També els alumnes de sisè ens van comunicar que estaven interessats per saber coses de les plantes.

COM ENS HEM SENTIT DESPRÉS D’HAVER FER L’INTERCANVI:

Quan vaig anar a 6è a explicar l’experiment de la mongeta estava nerviosa, però de mica en mica m’anava sentint  més segura de mi mateixa. ( Júlia)

El dia que vaig anar a tercer a ensenyar com es fan les màscares, em sentia molt alegre, contenta i una mica nerviosa. No em va agradar gaire que alguns nens/es de tercer no escoltessin. (Sofia)

Primer de tot, quan vam començar em va costa força explicar el que havien de fer per fer les màscares, tenia una mica de vergonya. ( Biel Feliu)

Tot i que vaig tenir vergonya m’ho vaig passar molt bé! Va valdre la pena esforçar-nos molt per estudiar, perquè després els de sisè ens van aplaudir. (Olivia)

Quan explicava veia que els de les taules de davant escoltaven, però alguns  de darrera no estaven gaire atents. ( Laia)

Els nens de tercer ens miràvem d’una manera que semblava que escoltaven molt, crec que les màscares els hi sortiran molt bé. (Berta)

Al principi tenia un nervi a dins que m’anava punxant però  després, em vaig deixar anar i se’n va anar el nervi i la vergonya. (Martí)

Al principi veia que tots menys un ens escoltàvem, crec que ho vaig fer ni bé ni malament. (Narcís)

Quan vaig entrar a sisè, no tenia gens de vergonya, estava super motivat. Crec que alguns no ho van entendre perquè no escoltaven. ( Biel Frigola)

Quan em van dir que ho havia d’explicar a sisè no em vaig posar gaire content, encara que conegués a tothom. Al principi tenia molta vergonya però penso que ho vaig fer bé. El més divertit van ser le preguntes que els hi vam fer. (Miquel)

Quan estava explicant, el primer pas per fer les màscares, estava molt nerviosa i pensava que no me’n sortiria però al final em va sortir bé i em va agradar molt explicar-ho als companys de tercer.(Asmaà)

Quan vaig anar a tercer a explicar com es fan les màscares, em vaig sentir molt bé! Al principi estava una mica nerviosa però de mica en mica em vaig anar tranquil·litzant.  (Sheyla)

Em pensava que em sortiria malament però em va sortir molt bé perquè  em vaig posar al cap el que havia de dir. ( Roger)

Em vaig sentir emocionat però em va  sortir molt bé. Els meus companys i jo vam parlar molt fort. (Florin)

Quan vam anar a 3r vaig tenir vergonya, alguns nens i nenes van participar molt. Em va agradar parlar una mica.(Lia)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SORTIDA A CAN PIANO

El dimecres 25 d’abril a la tarda vam anar a Can Piano i en Josep Perich ens va contestar moltes preguntes sobre la seva casa. Ens va explicar que es diu Can Piano perquè el seu avi es deia Vulpiano i com que la gent no sabia dir el seu nom li van començar a dir Can Piano. També ens va explicar que abans treballava de pages i per això hi havia un tros de casa que hi havia el bestiar, ara nomes hi ha maquines. Al final de l’entrevista ens va ensenyar els animals que tenen que són: gallines, pollets i un gat i també ens va ensenyar el pou.
Estel i Nora.

 

Publicat dins de El poble | Deixa un comentari

Teranga, els griots de Senegal

El proper divendres 20 d’abril de 2012 anirem amb els de 3r al concert “Teranga, el llegat dels griots de Senegal”, a l’Espai Caixa de Girona. Els nens i nenes de 4t ja vam veure’ls l’any passat, vam aprendre moltes coses i ens va agradar molt.

CLIQUEU AQUI per poder llegir, escoltar i veure algunes de les cançons, instruments i danses que farem al concert.

Màscares de la bona sort, danses que invoquen la pluja, tambors que parlen, cançons que ens expliquen històries de respecte, pau i tolerància… Tot això i més en un concert que ens porta l’energia de l’Àfrica més autèntica. Els mestres de cerimònia són els membres del grup Djilandiang. Alguns d’ells són griots, els encarregats de transmetre la tradició oral en el seu país, el Senegal. Per fer-ho, disposen d’una gran quantitat d’instruments i d’unes cançons i danses que ens parlen de la seva vida i les seves tradicions. Nosaltres només hem de deixar-nos endur pel ritme i participar de la gran festa que s’obre a tots els nostres sentits.

Publicat dins de Música, Sortides | Deixa un comentari

FEM PA

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CARTELLS DEL MATÍ DE NATURA

Procés que hem seguit per fer els cartells del matí de natura:
1. L’Ajuntament ens demana si podem fer els cartells del matí de natura.
2. Nosaltres ho acceptem.
3. L’Ajuntament ens escriu quina informació ha de sortir al cartell, nosaltres la llegim.
4. Ens posen de treball a casa buscar informació sobre els refugis.
5. Decidim fer una sortida amb bicicleta per visitar els refugis de Bordils.
6. Cada nen pensa quines normes hem de seguir per anar amb bicicleta tots junts. Posem les normes en comú i les acceptem.
7. Busquem bicicletes i cascos per tots els nens/es que no en tenen.
8. L’escola es posa en contacte amb en Jordi Barrera perquè ens acompanyi a la sortida.
9. Sortim amb bicicleta fins als refugis i al polvorí acompanyats d’en Jordi Barrera que ens porta i explica molta informació nova.
10. Treball a casa: Escriure què hem après a la sortida i representar el recorregut.
11. Cadascú fa un esborrany del cartell amb la informació que ens va donar l’Ajuntament.
12. Posem en comú els esborranys dels cartells, decidim com farem els cartells i qui dibuixa avions, lletres, bicicletes, arbres i refugis.
13. Cadascú dibuixa avions, lletres, bicicletes, arbres i refugis.
14. Escanegem els dibuixos.
15. Ordenem tots els dibuixos per carpetes a l’ordinador.
16. Fem una posada en comú per triar quines lletres i quin escrit hi posarem. D’aquesta posada en comú en surt una base que serà igual per tots.
17. Per parelles o trios ens posem a l’ordinador amb la base del cartell per decidir quins dibuixos hi posarem. Utilitzem el “paint shop pro 5” o el “paint” per retallar les imatges i inserir-les.
18. Imprimim un cartell en blanc i negre per veure com ha quedat i decidir què podem millorar.
19. Imprimim els 10 cartells definitius en color.
20. Fem una llista de tots els llocs de Bordils on podem anar a penjar els cartells, decidim si hi pengem un cartell petit o gran.
21. Decidim quin nen o nena va a cada lloc a penjar els cartells.
22. Ens reparteixen el nostre cartell en petit per posar a l’àlbum.
23. Pengem els cartells.
24. Treball a casa: Escriure tot el procés que hem seguit per fer els cartells del matí de natura.
25. En grups de 4 posem en comú tot el procés.
26. Tots junts posem el procés en comú per penjar al bloc.
27. Pengem el procés al bloc.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Escolta i llegeix Peer Gynt

Publicat dins de Música, Sortides | Deixa un comentari

Peer Gynt

Imatge de previsualització de YouTube

Dijous 23 de febrer anirem a veure al teatre La Sitja de Fornells aquesta audició de la historia de PEER GYNT, d’Eduard GRIEG.

Es tracta d’escoltar, molt ben interpretats, fragments de l’obra arranjats per piano i violí que serveixen per il·lustrar una història basada en la original de Ibsen però adaptada als temps actuals i on el protagonista és un nen d’ara. El nostre Peer es pensa que és molt valent. De fet , es pensa que és el més valent de tots! Però la vida, que és plena de Trolls, uns éssers burletes i una mica malèfics, li ensenyarà que per aconseguir el que es vol a vegades no cal anar gaire lluny.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

crackling cake

Publicat dins de General | Deixa un comentari