EXPERIMENT DE CONEIXEMENT DEL MEDI: INVESTIGANT EL PA FLORIT

Fa uns dies, a la classe de Coneixement del Medi vam realitzar un experiment molt interessant. Aquesta experiència tenia com a objectiu observar el què passava en un tros de pa humit. D’aquesta manera volíem conèixer millor el món dels fongs.

PAS 1: Agafar un bocí de pa i humitejar-lo. Després deixarem el pa en una carmanyola transparent i oberta al costat d’una finestra, per a què li toqui la llum del Sol.

PAS 2: Passades 24 hores caldrà tapar la carmanyola. En cas que s’hagi assecat el pa, caldria tornar a humitejar-lo.

PAS 3: Esperar el temps necessari fins a observar que el pa comença a florir-se.

PAS 4: Obrirem la carmanyola per a observar els fongs que hi han aparegut. També es pot utilitzar el microscopi per a veure amb més detall els fongs.

Després d’observar el resultat us volem comentar alguns dels nostres aprenentatges.

Què hem après?

Gràcies a una floridura, la Penicillium notatum es va extreure la Penicilina que és un antibiòtic que ha salvat moltes vides.

Les floridures poden ser de diferents colors, sovint de colors verdosos i blanquinosos.

Normalment, els aliments amb floridures no es poden menjar perquè ens poden fer mal i posar-nos malalts. 

Les floridures són fongs pluricel·lulars de mida microscòpica.