Els alumnes de primer hem creat, cooperativament, els nostres primers Lapbooks. Si voleu esbrinar sobre quin tema hem investigat i treballat… només heu de mirar el vídeo que trobareu a continuació!
Esperem que us agradi!
Els alumnes de primer hem creat, cooperativament, els nostres primers Lapbooks. Si voleu esbrinar sobre quin tema hem investigat i treballat… només heu de mirar el vídeo que trobareu a continuació!
Esperem que us agradi!
Hola a tots!
Els alumnes de 2n de primària a l’assignatura de llengua castellana estem treballant el còmic, ens ho estem passant molt bé.
A més s’acaba el curs i estem molt atrafegats acabant feines, treballs i esperant amb molta il·lusió que arribin les tant desitjades vacances.
Recordeu famílies:
Per arribar a ser un bon escriptor se’n aprèn escrivint.
Per arribar a ser un bon lector se’n aprèn llegint.
Un bon regal per aquest estiu és dedicar temps a llegir en família, proporcioneu-los bons llibres, papers i llapis.
Deixeu-los imaginar i crear les seves pròpies histories.
Bon estiu !
Avui, com a cloenda de la dinàmica de l’apadrinament lector que hem realitzat durant el segon i tercer trimestre, els alumnes de 1r de primària hem tingut el privilegi d’escoltar uns contes creats pels nostres padrins, els alumnes de 6è de primària.
Quan hem arribat a l’aula ens havien preparat la classe com un teatre i, en grups cooperatius, han anat sortint a explicar-nos els contes que ells mateixos havien inventat i escrit a l’assignatura de català i, posteriorment, il·lustrat a l’assignatura de plàstica. Mentre anaven explicant els contes, hem pogut veure projectades les imatges-resum de les escenes que anàvem sentint. Quan els han acabat d’explicar, ens els han regalat perquè els puguem tornar a mirar i llegir a l’aula a les estones de lectura. Ha estat una experiència fantàstica!
Gràcies per tot el que ens heu ensenyat al llarg de tots aquests mesos que hem passat junts. Gràcies per l’entrega, paciència, implicació i dedicació que heu demostrat amb nosaltres ! Ara ja podem dir que, gairebé, som uns lectors experts!!
“Obriu bé els ulls i les orelles. Tanqueu la boca, que hi no entrin mosques. I estigueu preparats per descobrir exactament com la terrible Dragona va terroritzar un poble sencer. Com va estar a punt de menjar-se un príncep bell i delicat per a saciar la seva gana voraç. I com la Georgina, la més valenta de totes les valentes, va solucionar aquest embolic amb audàcia, ferocitat i… humor. Molt d’humor.
Perquè potser les coses no són com ens les han explicat. I potser les roses eren blanques. O grogues. “
Així vàrem presentar el conte que ens va portar un alumne a l’escola i que ens va semblar molt interessant per explicar a les aules de 1r i de 2n de Primària per Sant Jordi, ja que ens presenta una reinterpretació de la tradicional llegenda.
Ens ho vam passar molt bé i vam riure molt amb la història i amb els seus personatges!
Si voleu descobrir aquesta nova versió de la llegenda de Sant Jordi i el per què ens ha agradat tant el llibre… Us animem a llegir-lo.
Des de l’escola us recomanem aquesta lectura de l’escriptora Lucia Serrano!
Temps era temps on teníem la il·lusió del correu postal. Frisàvem d’alegria quan veiem per la finestra que s’aprovava el carter i desitjàvem rebre una carta. De vegades d’algú estimat, de vegades un paquet que ens enviava un familiar del poble…
A la classe ens fet partícips d’aquesta il·lusió i en l’era de les noves tecnologies on pràcticament no fem servir el correu postal, excepte per rebre comandes d’internet, hem decidit enviar-nos a casa una postal de nadal.
Primer hem decidit què hi escriurem plens d’il·lusió, alguns fins i tot han fet dibuixos ben macos. Després hem ficat les postals als sobres i les hem enviades a la bústia groga de correus.
Suposo, que un dels símptomes que cada cop escrivim menys cartes, és que també hi ha menys bústies. Per nosaltres encara continua sent màgic tirar la postal i esperar amb ganes rebre-la a casa, com un regal que saps que vindrà. Trobant-la a faltar des del moment que la tires i esperant-la amb els ulls plens de màgia en el moment que la reps.
El nadal és molt més que regals i trobades és també un moment màgic, on els carrers i els nostres cors s’engalanen de llum, de pau i esperança i desitgem el millor a aquells que ens envolten.
I amb aquesta mateixa il·lusió, la classe de segon us desitja un bon any 2019.
Aquest trimestre els alumnes de cicle inicial hem realitzat algunes sessions de jocs d’arreu del món. Han estat classes molt lúdiques i amb moltes fases d’experimentació. Des de l’inici de l’explicació del joc, la seva identificació en relació al país, la coneixença del seu desenvolupament, la pràctica del mateix i la reflexió o hipòtesis finals de l’estil del joc segons el país del que prové.
Un dels objectius és prendre consciència de tots els recursos que tenim i que, de vegades, podem aprendre a jugar amb qualsevol cosa, només cal organitzar-se.
Hem passat pel Lanzamento du pedra (Brasil), l’aranya triple (xina), la bandera (guatemala), Rock, scissors and paper (Regne Unit)…entre d’altres.
Pau : A mi m’encanta l’aranya triple perquè no paro de córrer en tota l’estona.
Emma: A mi m’agrada més el futbol xinès perquè la manera de jugar va canviant.
Marcos: A mi m’ha agradat el llançament de pedra.
A més a més aquest treball està destinat també a preparar als alumnes en el coneixement de certs jocs que podran gaudir amb altres alumnes de Cornellà de Llobregat a la sortida destinada a alumnes de 2EP de Jocs del món. Hem treballat el currículum, sobretot la part de Jocs populars i tradicionals, hem jugat al mateix que altres nens/es d’arreu del món i, a més, ens hem preparat per la propera sortida d’educació física.
Hola a tots!
El passat dilluns 15 d’octubre, els alumnes de 1r i 2n de Primària vam anar d’excursió al Circ a veure el 18è Festival Internacional de Pallassos “Memorial Charlie Rivel”.

Aquest Festival Internacional de Pallassos de Cornellà de Llobregat “Memorial Charlie Rivel” és un festival que es celebra a Cornellà des de l’any 1984 i té com a objectiu difondre la vessant sociocultural de les arts escèniques dels pallassos. A més, està reconegut com un dels més prestigiosos d’Europa i, així mateix, és un referent internacional. El Festival va néixer per homenatjar el pallasso català Charlie Rivel i va fer de Cornellà de Llobregat la ciutat dels pallassos amb un munt d’espectacles.
Así empiezan la mayoría de los cuentos, vamos cumpliendo años y perdemos en parte nuestro espíritu infantil, pero sólo tres palabras nos vuelven a hacer soñar de nuevo. Qué gran poder encierran esas tres sencillas palabras. Los alumnos y alumnas de segundo de primaria, en lengua castellana, hemos empezado un proyecto llamado “Cuenta cuentos”. Para ello, hemos elegido una serie de cuentos populares y cada uno de nosotros se encargará de contarlo al resto de la clase.
Los cuentos son una parte muy importante del aprendizaje, fomentan la lectura, desarrollan la atención, transmiten valores y favorecen la capacidad de diálogo, creando en el aula momentos mágicos e irrepetibles.
Es maravilloso tener una herramienta para poder transmitir cosas especiales a personas especiales y, a la vez, poder sentir lo que se siente al narrar o escuchar un cuento.
¿Qué mejor manera de acabar la semana que contando un cuento? ¿No os parece?
Aquest any els alumnes de Cicle Inicial han començat a treballar amb l’Hora del CODE. Tot i la dificultat, els està agradant molt treballar amb aquest programa i s’estan divertint molt mentre aprenen.
Què és L’Hora del CODE
L’Hora de CODE és un moviment global que arriba a desenes de milions d’estudiants en més de 180 països. Qualsevol persona a qualsevol lloc pot organitzar un esdeveniment de l’Hora de Codi. Hi ha disponibles tutorials d’una hora en més de 30 llengües. No necessites cap experiència. A partir de 4 anys.
L’Hora del Codi és una iniciativa que pretén mostrar que tothom pot aprendre a programar així com conèixer els fonaments bàsics de les ciències de la computació. Per aconseguir-ho, es proposa un seguit d’activitats d’una hora de duració dissenyades per engrescar i inspirar els estudiants i docents a seguir treballant la programació al llarg del curs.
Per què l’Hora del CODE?
Cada estudiant ha de tenir l’oportunitat d’aprendre informàtica. Ajuda a generar habilitats, lògica i creativitat en la resolució de problemes. Començant aviat, els alumnes tindran els fonaments per tenir èxit en qualsevol carrera del segle XXI.
Avui parlarem del Colpbol!
El Colpbol és una nova modalitat
esportiva creada pel professor d’Educació Física Juanjo Bendicho. L’objectiu ha estat, durant vint anys, pensar en la creació d’un joc que superi les limitacions educatives dels esports tradicionals.
És a dir, un joc col•lectiu que fomenti la màxima participació possible de tots els jugadors, sigui quin sigui el seu nivell fisicomotor i les seves condicions; que redueixi al mínim les diferències individuals i exigeixi una imprescindible col•laboració i comunicació col•lectiva per aconseguir l’objectiu final del joc, el gol; és a dir, un autèntic JOC D’EQUIP.
A través d’aquest joc, a més de fomentar aspectes com els darrers esmentats, també podem treballar força part del currículum oficial. A través dels partits treballem constantment aspectes com:
Lateralitat del propi cos
Capacitats condicionals
Orientació en l’espai en relació a un mateix i als altres.
Efectivitat de moviments
Coordinació ull-mà
Coordinació dinàmica
Joc en equip
Manipulació d’objectes
A més de fomentar tot això, també suprimeix aspectes negatius com per exemple:
– Individualitzacions
– Poca participació a causa de la diferència de nivells d’habilitat.
– La pressió de la competició
Aquí us deixem unes aportacions per part d’alumnes de diversos cursos que l’han practicat.
Ona Pardo (1EP): “M’agrada perquè tota l’estona toques la pilota. També hi ha gols.
Teo Rivero (2EP): “ M’encanta i, a més, no parem de moure’ns i es pot marcar gols”
Arianna Escot (2EP): “ Treballem i millorem les mans”
Hugo Carballar (3EP): “Com no podem fer més d’un toc, tothom toca la pilota”
Mònica Pelaez (3EP): “S’assembla al futbol i la pilota sempre es mou”