Hola. Som la classe de 2nA, aquest curs ens hem posat el nom de “Les Galàxies”. Teníem moltes ganes de saber coses de l’espai, i per això vam començar a portar llibres de casa fins que vam aconseguir tenir una petita bibliteca d’aula.
També hem fet moltes maquetes del Sistema Solar.
Amb els llibres i tota la informació que vam aconseguir vam aprendre moltíssimes coses, però encara ens feiem moltes preguntes a les que no trobàvem resposta, així que ens vam organitzar per escriure un e-mail a l’associació Fóra d’Òrbita.
En Carles va venir a l’escola i ens va explicar moltes coses.
També va venir la Júlia -la germana de la Cloe- que estudia astronomia, i també ens va explicar com es va formar l’espai.
Un dia, ens vam adonar que les distàncies que hi ha des dels planetes al Sol no es corresponien amb les il·lustracions dels nostres llibres ni amb les maquetes que havíem fet. Així que vam decidir reproduir-les a escala.
Vam començar fent servir una cinta mètrica, on cada centímetre de la cinta equivaldria a un milió de kilòmetres reals. Però ens vam adonar de que amb aquesta escala no ens cabia a dins de la classe.
Tampoc al passadís de l’escola.
De manera que se’ns va ocórrer que podríem canviar d’escala, on cada metre de la cinta equival a 1 milió de kilòmetres reals. D’aquesta manera havíem de col·locar els planetes per tot Sant Cugat.
Fent servir Google Maps vam fer una estimació d’on hauríem de col·locar cada planeta de manera aproximada, però ens vam adonar de que Neptú ens quedava massa lluny de l’escola, a Cerdanyola!
Vam estar debatent com podríem anar fins a Cerdanyola, si podríem anar-hi caminant i si ens donaria temps de tornar a l’escola o ens hauríem de quedar allà a dormir, fins que al final se’ns va acudir que l’Andrea, la mestra de pràctiques, hi viu allà i que ens podria ajudar a col·locar Neptú.
Com que l’Andrea ja va acabar les pràctiques al nostre cole vam escriure un e-mail entre tots, havíem de donar-li la informació exacta.
Un cop l’Andrea ens va contestar dient que ens ajudaria, vam començar a dibuixar els planetes i els vam plastificar, així si plou no es farien malbé. Vam col·locar el Sol al mig de la nostra classe, seria el nostre punt de sortida.
Per col·locar els planetes necessitàvem una eina per mesurar els metres que anàvem caminant, així que vam haver de comprar un odòmetre. Per saber com funcionava l’odòmetre vam haver d’estudiar molt bé els nombres, per no equivocar-nos de lloc. Vam descobrir que hi havia un nombre per a les unitats, un altre per a les desenes, un altre per les centenes i també un altre per als milers.
Vam organitzar-nos per fer la sortida on col·locaríem els planetes a escala per tot Sant Cugat. Vam repartir els càrrecs, així cadascú sabia perfectament què li tocava fer.
La sortida va anar genial, vam col·locar cada planeta al seu lloc exacte, si aneu passejant per Sant Cugat us els trobareu a la pista, al carrer Sant Domènech, al Passeig Francesc Macià, al carrer Puig i Cadafalch i finalment Urà el vam col·locar davant del Set Ball. Ens ho vam passar molt bé però vam acabar molt cansats!
L’Andrea va col·locar Neptú amb èxit.
Un cop a la classe també ens vam adonar que la mida del Sol i dels planetes tampoc es corresponia amb la que sortia a les il·lustracions dels nostres llibres ni amb les de les maquetes que vam fer.
Així que vam decidir fer un mural amb la mida del Sol i dels planetes a escala.
Vam comprovar que Mercuri és petitíssim comparat amb el Sol!
Durant el curs també hem fet un munt de maquetes i pintures de temàtica espacial!
I per carnaval ens vam disfressar tots de personatges de l’espai!
Un treball fantàstic on han après moltes coses, com cercar informació, endreçar-la, treballar en equip… així com escriure millor, mesurar, calcular… Moltes gràcies!