Sortida al Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Els nens i les nenes del cicle mitjà han realitzat una sortida al MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE BARCELONA (MCNB), a l’antic edifici del Fòrum, per poder fer una sèrie d’activitats relacionades amb el projecte de Medi.

En un diari de ciència “Noves d’Ara” va sortir publicada la següent notícia:

 

Apareix una nova illa al Mediterrani

Els experts creuen que s’hi poden descobrir noves espècies que aportaran riquesa a la biodiversitat.

Departament d’Activitats del MCNB

Al bell mig de la Mediterrània, s’ha trobat una nova illa batejada amb el nom d’Hipàtia, de la qual no es coneix res.  Els científics creuen que, per la seva ubicació, l’illa té un clima típicament mediterrani i la vegetació i la fauna típica d’aquesta zona, tot i que encara no es coneix res del cert.  El fet d’estar lluny de qualsevol altre punt de terra, fa pensar que hi podrien viure espècies diferents que als continents, encara no descobertes per ningú.

El Museu de Ciències Naturals organitza una expedició per descobrir la biodiversitat de l’illa, subvencionant als equips de recerca que duguin a terme la 1ª Expedició a Hipàtia.  Els equips seleccionats hauran d’exposar els seus resultats en el congrés que organitzarà el mateix museu d’aquí dos anys.

(Agencia SeeSea).

Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Per poder ajudar als científics vam fer quatre grups amb tots els infants, i així poder treballar diferents aspectes:

–         Un grup es va especialitzar en els micromamífers, que podríem trobar a l’illa (mamífers petits).

–         Un altre en l’edat dels arbres que trobéssim.

–         Un altre en el clima que podia fer i

–         Finalment, un altre en les conquilles, que podríem trobar a la sorra de la platja.

 

Després de molta feina, i amb un munt d’objectes que teníem al nostre abast, la recerca va donar els seus fruits i cada grup va arribar a una conclusió.

1.- En aquesta illa hi ha animals petits, com ara el talpó roig, el ratolí de bosc, la musaranya i la rata cellarda; però no vam trobar cap talpó de tartera.

2.- L’anàlisi que hem fet de diferents escorces, ens indica que els arbres han crescut de forma natural.

3.- A l’illa trobem que fa un clima mediterrani.

4.- Observant ben bé els materials trobats, hem descobert una nova conquilla, que no apareix enlloc i que aviat batejarem.

Altres activitats que vam portar a terme en el dia de la sortida van ser:

–         Visita lliure per diferents espais del museu, prenent nota en el nostre “Quadern de camp” i…

–         Jugar una bona estona !!!

 

Festa de Santa Cecília 22 de novembre

El 22 de novembre dia de Santa Cecília vam fer tot un seguit d’activitats relacionades amb la música.

Cada aula amb l’acompanyament de l’aula agermanada, va assistir a un petit concert on vam conèixer diferents instruments i recursos musicals. Vam elaborar un petit instrument musical amb material reciclat.

Després del patí vam fer una audició musical al mateix temps que reflectien sobre un paper allò que la música que escoltàvem ens suggeria.

 

A la tarda vam anar al Casal on els companys i companyes de P5, 1r, 2n i 6è ens van oferir magistralment una cantata.

 

Comunicat Vaga General 14/11/2012

Com ja sabeu el proper dimecres dia 14 de novembre hi ha convocada una vaga general en contra de les mesures econòmiques que s’estan prenent i que ens afecten a tothom com a usuaris dels serveis públics i com a ciutadans.

Aquests curs aquestes mesures s’agreugen amb una retallada de plantilles que comporta:

acomiadament de personal de les escoles, mestres, auxiliars, personal d’administració, educadors i educadores, etc.
augment del nombre d’alumnes per aula,
disminució dels recursos de personal per atendre la diversitat,
disminució de les hores disponibles per preparar les classes i realitzar entrevistes amb les famílies,
la no substitució de les baixes per malaltia i permisos del professorat durant els primers 15 dies,
personal substitut contractat en precari, només es cobreixen menys de les hores lectives d’atenció a alumnat.

A aquestes mesures s’han d’afegir les retallades econòmiques que portem anys patint.

retallades salarials i pèrdua en les pagues extres,
desaparició d’ajudes a les famílies
beques material
de reeducació
per sortides
disminució beques de menjador
augment de les matrícules en l’ensenyament post obligatori

Tot això ens ha de fer més conscients de la necessitat de continuar reclamant mesures de qualitat per a la defensa dels servis públics i en el nostre cas de l’ensenyament. L’educació és un dret, no un negoci per tant la seva rendibilitat no ha d’estar subjecta a criteris de mercat. El més afectats per aquestes retallades són els nostres fills i filles.

Davant d’aquesta convocatòria el professorat del centre ha decidit per àmplia majoria secundar aquesta convocatòria i per aquest motiu el 14 de novembre no hi haurà classe.

Com sempre garantirem els serveis mínims que decreti la conselleria de treball si es dona el cas que en decreti per a ensenyament. També us demanem que respecteu el dret a la vaga de tot el personal.

Tot i que no hi ha obligació legal de comunicar si s’exercirà vaga fins el mateix moment, el personal docent, us ho comuniquem amb molta antelació perquè pugueu gestionar aquesta jornada. Al tractar-se d’una vaga general no podem garantir la resta de serveis no compresos dintre de l’horari lectiu: de 9 a 12:30 i de 15 a 16:30 i no afectats pels serveis mínims.

L’equip docent

Colònies

Benvolgudes famílies;

Amb l’argument de la crisi, estem assistint a una degradació sistemàtica dels recursos destinats a l’ensenyament públic: retallades de plantilles de professorat, massificació a les aules, substitucions no cobertes. Això, juntament amb la retallada de ingressos de les famílies fan cada vegada més difícil la realització d’activitats que suposen desplaçaments per la impossibilitat de complir la ràtio establerta.

En el tema de sortides escolars i colònies, tenim el convenciment que aquestes activitats han de seguir formant part de les programacions anuals dels centres.

Aquesta reducció de recursos i ingressos, fa encara més difícil cobrir unes activitats que requereixen més professorat del que és habitual a classe, com son les sortides i colònies.

En el cas de les colònies està agreujat per l’elevada despesa que suposen per a les famílies. Malgrat que com ja sabeu són voluntàries per al professorat i no estan suficientment reconegudes a nivell laboral per l’administració, tenim el propòsit d’organitzar-les.

Per poder-les organitzar i pagar la reserva, hem de comprovar que són viables pel que fa a la participació de les criatures i al nombre de professorat de què disposarem per poder-les assumir.

Els darrers cursos hi ha hagut un increment de l’alumnat que per aquests motius han renunciat a fer colònies i han pres l’opció de venir al centre aquests dies. Això obliga a gestionar el personal necessari per cobrir el desplaçament i assegurar l’atenció de l’alumnat que acudeix al centre.

Abans de gestionar-les, necessitem saber quantes criatures es comprometen a anar de colònies i de les que no van quantes exerciran el seu dret d’assistir a l’escola aquest dies.

Us demanem que respongueu aquestes preguntes:

El meu fill o filla :________________________________________________

SÍ NO anirà de colònies

En cas que NO hi vagi: SI NO assistirà a escola aquest dies.
(encercleu l’opció que trieu)

Necessitem que lliureu aquesta consulta per poder començar l’organització. Si no rebem totes les respostes tindrem dificultats per valorar la possibilitat de fer-les.

Penseu que per l’increment de l’IVA i actualització de preus poden oscil•lar les de tres dies al voltant de 140 o 150 €. Intentarem ajustar amb els majoristes els preus buscant opcions més econòmiques.
(Lliureu l’enquesta al tutor o tutora de la classe)

L’equip docent

Blocs, blocs, blocs.

Portem uns cursos que els blocs han constituït una eina útil per a la comunicació amb les famílies. Vam començar al 2007 amb un únic bloc i ara tenim de diferents que emmagatzemats com a blocs antics eren una memòria gràfica d’aquests darrers anys en la història de l’escola.

Ha arribat el moment de redissenyar aquesta funció. Atès que diferents cursos i cicles ja disposen del seu bloc propi, aquest general de l’escola quedarà com a porta d’entrada als altres blocs i adquirirà una funció més d’informació general cap a les famílies.

Hi haurà una altra novetat que no ens agrada, però que la complicació de les normes que ens dotem com a societat fa cada vegada més difícil gestionar aquests mitjans. Ens referim a aquesta funció que desenvolupaven els blocs, de memòria històrica de l’escola. Lamentablement per dotar de caducitat a les fotografies penjades anirem esborrant els articles d’anys anteriors deixant únicament els darrers articles i no més enllà del curs anterior. Per aquest motiu desapareixeran els blocs més antics i els articles que tinguin més d’un curs complert.

Hi ha altres estratègies de funcionament per preservar la intimitat de les vostres filles i fills. Si no voleu que després quan poseu al cercador el nom de la vostra filla o fill i aparegui, us recomanem que si feu qualsevol comentari a un article poseu només el nom i el curs. No cal posar cognoms per identificar-se si no voleu. No obstant configurem els blocs perquè que estiguin amagats als motors dels cercadors, però no sempre s’aconsegueix.

Esperem que aquesta eina continuï sent útil.

Colònies al Pou del Glaç a La Bisbal d’Empordà

18/04/2012

Estem tenint problemes amb el bloc per manca de cobertura. Se’ns esborra el que anem penjant.

Hem arribat bé i tot i que el dia estava núvol a la tarda ha sortit el sol i hem pogut fer totes les activitats. Hem dinat macarrons, pollastre arrebossat i pera. Per sopar tenim verdura, hamburguesa i iogurt.

El viatge ha anat bé, ens hem aturat a l’àrea del Montseny a esmorzar a les 10:15 fins a les 11:00. Hem arribat al Pou del Glaç a les 12::40 i ja ens estaven esperant els monitors  i les monitores.

A les 9 farem una activitat o joc de nit i a les 11 al llit a fer gresca.

Intentarem anar penjant fotos a mida que ens sigui possible.

Ara hem d’anar preparant el sopar.

19/04/2012

09:00 Esmorzem. Un esmorzar molt complet: llet, colacao, embotit, galetes, pa, sucs, cereals, etc. Una mica de tot per escollir.

10:00 Comencen les activitats del matí. El dia tot i que nuvolós es manté molt bé amb moltes estones de sol. Estem tenint molta sort.

13:00 Dinar: Canalons i calamars a la romana. De postre poma.

14:00 Joc lliure

15:00 Comencen les activitats de la tarda. a les 17:00 berenarem pa i xocolata i a les 18:30 toca dutxa.

20:00 Sopar Reial amb el rei Artúr i la seva núvia Ginebra. Haurem de assajar la reverència reial.

Després de sopar a les 9 joc de nit o ball de gala segons el temps que faci i a les 11 a dormir que ja estarem cansats i cansades.

Aquí teniu unes quantes fotos més. Si a la nit podem penjarem alguna més i si no ja quedaran fins a la setmana següent que continuarem penjant les que faltin perquè les pugueu descarregar.

Moltes gràcies per els vostres missatges d’ànim.

Resistirem!!!

20/04/2012

Ja de tornada.

Ahir vam sopar sopa de galets i truita de patata amb gelat de postre.

Han sortit a les 15:30 i a les 15:07 estaven a l’autopista passant per un indicador de 80 km a Barcelona.

Tal com dieu vosaltres als vostres comentaris. “Aprofiteu que ja us queda poc”.

La setmana vinent acabarem de penjar més fotos, ja des del centre i amb una cobertura tan extraordinària com la que tenim al centre. Al menys no haurem de fer servir el mòbil.

Us anirem informant fins que arribin.

15:29 per Sant Celoni

15:34 la majoria estan K.O…. de cansament!

15:42 A l’alçada del peatge de Granollers.

15:51 Senyal de 10 km Barcelona

15:52  zZzZzZzZ!!!!!!

16:14 ja a Viladecans. tanquem l’emissora i ens preparem per a l’arribada.

Gràcies i bon cap de setmana.

Ara a la plaça que hi falta gent!!.

 

 

31 fotos

 

40 fotos

 

30 fotos

 

34 fotos

 

34 fotos

 

21 fotos

 

17 fotos

 

39 fotos

 

28 fotos

 

28 fotos

 

Els nostres animals de companyia

Ja que a la nota que ens vàreu fer arribar posàveu que si teníem algun suggeriment us ho féssim arribar us volia comentar el que fem a casa i que, per ara, ens ha donat bon resultat.

El meu fill només va agafar una vegada “polls” a la tornada d’unes colònies ja fa com a mínim 3 o 4 anys. Des de llavors fem servir a casa “esencia o aceite esencial de arbol de te” que és un preventiu, entre d’altres coses dels polls, i no n’ha tornat a tenir mai més. Jo el poso al xampú que fem servir tots. S’ha de posar unes 80 gotes per cada 200 ml de producte. També es pot posar al gel donat que l’oli essencial de l’arbre del té a part de ser preventiu dels polls també ho és dels fongs i donat que els nens es dutxen al cole o fora del cole quan fan esport no està de més. Jo el compro a la farmàcia però a les dietètiques també en tenen i em consta que hi ha metges que ho recomanen com a preventiu dels “animals de companyia”. Us envio una web que parla del tema per si us interessa. Jo crec que mereix la pena en aquest cas, com en d’altres, allò de “más vale prevenir que curar”.

http://www.enbuenasmanos.com/articulos/muestra.asp?art=112

¡¡¡ Adéu ¡¡¡

Rosa Ma Muñoz

Sant Tornem-hi

Bona tornada de les vacances i comencem un nou curs.

Aquest curs presenta diferents novetats que implicaran un sobreesforç per adaptar-s’hi. Les més significatives tenen a veure amb les “retallades” inherents a la crisi econòmica que estem patint. Malauradament les inversions en ensenyament s’han vist molt afectades en partides tan importants com beques i ajudes, personal, manteniment i inversions, etc.

Segurament els aspectes més públics d’aquestes retallades per a la majoria de les famílies seran la derogació de la sisena hora i la tornada al calendari escolar anterior amb la supressió de la setmana blanca.

Mica en mica i amb l’esforç de tota la comunitat educativa hem d’intentar que aquestes retallades afectin el mínim possible el model d’escola que ens agrada, hem de continuar fent sortides, colònies, activitats complementàries i totes aquelles activitats d’experimentació que serveixen d’element motivador a les criatures per desenvolupar les seves competències bàsiques en l’aprenentatge.

Necessitem la participació de totes les famílies en aquesta tasca. És tan important que les nostres criatures no siguin víctimes d’una crisi de la qual no tenen cap culpa, que el sobreesforç realment paga la pena.

Cal que legisladors i polítics ens dotin d’un llarg període d’estabilitat, no podem estar cada curs pendent dels canvis de legislació, normatives, sentencies judicials, recursos, etc.

S’ha d’obrir un període de reflexió amb les famílies per parlar de currículum, horaris, calendari, sortides, colònies, participació, llengua, etc.  S’han de cercar consensos que garanteixin aquesta estabilitat.

El nou curs no serà fàcil, però no us amoïneu perquè mai ha estat.  Ens anirem mantenint en contacte mitjançant els diferents blocs de l’escola.

Us recordem les reunions informatives que fem cada curs.

27 setembre: 17 hores 5è i 6è

28 setembre: 17 hores 1r i 2n

3 d’octubre: 17 hores P4

4 d’octubre: 17 hores 3r i 4t

11 d’octubre: 17 hores P5

25 d’octubre: 17 hores P3