Resposta a l’enigma dels dies de la setmana

Com bé heu dit, l’únic dia de la setmana que no prové del nom d’un astre, és el diumenge, que vol dir “dia del senyor“. La resta de dies, els heu enumerat molt bé!

  • Dilluns : Dia de la Lluna

  • Dimarts: Dia de Mart

  • Dimecres: Dia de Mercuri

  • Dijous: Dia de Júpiter

  • Divendres: Dia de Venus

  • Dissabte: Dia de Saturn (encara que també es diu que prové de la festa hebrea del shabbat o dia del sàbat)

Els llenguatges mediterranis orientals numeren els dies de la setmana, els llenguatges d’Europa Occidental (excepte el portuguès) reflexen noms basats en els noms dels planetes perceptibles a simple vista, és a dir, sense telescopis ni altres aparells òptics. 

A més, també heu de saber que a la moltes cultures la setmana comença el diumenge i no el dilluns.

Aquí teniu un llistat dels dies de la setmana en altres llengües, de la viquipèdia. No us sembla curiòs saber com es diu dimecres en japonès?

dies-de-la-setmana.gif

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felicitats a tots per les vostres respostes!!!

Aquest article ha estat publicat en Arxiu històric. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Resposta a l’enigma dels dies de la setmana

  1. noelia angosto diu:

    perque la terra esta torçada

  2. josaf diu:

    La successió de les estacions no es deu al fet que en el seu moviment el·líptic la Terra s’allunya i acosta al Sol. Això té un efecte menor.
    La causa principal és la inclinació de l’eix de gir del globus terrestre. Aquest eix es troba sempre orientat de la mateixa manera (excepte fenomen de la precessió) i per tant els hemisferis boreal i austral són desigualment il·luminats pel sol. Cada sis mesos la situació s’inverteix.
    Si l’eix de la Terra no estigués inclinat respecte a l’eclíptica, el Sol es trobaria tot l’any sobre l’equador; culminaria tots els dies de l’any a la mateixa altura sobre l’horitzó, que seria igual a la mateixa latitud N i S, i tant menor com més gran fos la latitud h=90-lat. Per tant no hi hauria estacions.

  3. nerea diu:

    perque l’eix de la terra està torçat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *