PONTS ACABATS!!!
Ja hem acabat els ponts. Ha estat un treball molt lúdic i constructiu (mai més ben dit) on l’alumnat ha reforçat alguns dels continguts curriculars a sisena hora. Felicitats als tres grups per estos ponts tan rebonics!!!
PONTS ACABATS!!! on PhotoPeach
Àrea de matemàtiques
– Magnituds mesurables. Unitats estàndards
– Tècniques, instruments de mesura
– Les figures geomètriques: elements, característiques (2D i 3D) i propietats.
– Relacions espacials.
-Transformacions geomètriques
Àrea d’educació artística: visual i plàstica
– Percepció i exploració sensorial dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic.
– Expressió de les idees, les emocions i les experiències que desvetllen les manifestacions artístiques.
– Satisfacció i emoció estètica.
– Recerca sobre qüestions relacionades amb l’art.
– Recursos, formes i possibilitats comunicatives dels diferents elements de i llenguatges artístics.
Àrea de Llengua catalana i literatura
– Comprensió literal, interpretativa i valorativa. Idees principals i secundàries.
– Processos de comprensió oral: reconeixement, selecció, interpretació, anticipació, inferència, retenció.
– Textos orals formals i no formals, planificats i no planificats.
– Normes que regeixen la ineracció oral: torn de paraula, escolta activa…
– Estratègies per estructurar l’expressió oral.
– Formes de cortesia i respecte en les interaccions orals.
Àrea de coneixement del medi natural, social i cultural
– Principis i valors democràtics.
– Fases d’una investigació.
– Sistema material.
– Educació per la seguretat.
Àrea d’ educació en valors socials i cívics
– Autonomia i responsabilitat; Implicacions de la pròpia conducta en l’entorn.
– Resolució de problemes i presa de decisions.
– Pensament crític i creatiu; Autoconeixement i autoestima.
– Prevenció i resolució de problemes o conflictes; Voluntat i esforç.
– Estratègies per al diàleg ; Pensament argumentatiu.
– Treball cooperatiu.
CONSTRUCCIÓ DE PONTS
Us deixem un recull de fotos del treball que ha realitzat la classe dels grans una hora a la setmana: LA CONSTRUCCIÓ DE PONTS. Els més grans de l’escola s’han convertit en constructors de ponts durant uns mesos. Ens ho hem passat molt bé, i també, cal dir-ho, ha estat molt intens.
COCA DE MAÇANA
VÍDEO CONTRA L’ASSETJAMENT
La classe dels grans estem molt contents amb la realització d’este vídeo que tot seguit us presentem. Hem estat treballant el tema de l’assetjament escolar o bullying. Ara en som tots uns experts/es! Esperem que us agradi.
TALLER D’ELABORACIÓ DE SABÓ
Que vinguin les mares i pares a fer-nos classe és un gran regal. Compartim amb tots vatros el que vam fer dimarts passat. I recordem d’animar a totes les famílies. Sabeu fer moltes coses i tenim moltes ganes d’aprendre!
Tot seguit, us mostrem un recull de fotos del desembre sobre cuina creativa. Gràcies Cati per endolcir-nos la tarda!
CUINA CREATIVA
RECICLEM I ENSENYEM A RECICLAR A TOTA L’ESCOLA
Curs 2016-2017
El reciclatge és important per al medi ambient i així ens ho han fet saber les xiquetes i els xiquets de la classe dels grans. Després de molta feina, han pogut fer-nos de mestres integrant encara més els aprenentatges adquirits.
Uns dies després també ens varen visitar les famílies que van fer d’alumnat. Van ser molt bons alumnes, es van portar molt bé. Veieu les fotos:
Curs 2016-2017
FEM UN ITINERARI PEL POBLE
MATEMÀTIQUES: ESPAI I FORMA
Dins d’aquest apartat de les matemàtiques i també per practicar llengua, vam decidir fer un itinerari pel poble perquè tal i com diuen els que més n’hi entenen, hem de connectar l’alumnat amb el món real perquè aprengui de veritat.
CONNECTEM LES MATEMÀTIQUES AL MÓN DE LA MAINADA. LES EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES APROPIADES ESTIMULEN ELS XIQUETS I LES XIQUETES PER EXPLORAR IDEES RELATIVES A PATRONS, FORMES, NOMBRES I A L’ESPAI, AMB COMPLEXITAT CREIXENT.
NCTM (National Council of Teachers of Mathematics)
Aquí teniu unes fotos de record:
SETMANA DE LA CIÈNCIA
Curs 2016-2017
La Setmana de la Ciència és l’esdeveniment anual de divulgació de la ciència més important en l’àmbit europeu. Durant uns dies, un gran nombre d’entitats i institucions d’arreu organitzen activitats amb l’objectiu de fomentar l’interès de la societat per la ciència i el coneixement, i d’ensenyar els darrers avenços científics i tecnològics de manera atractiva i propera. (Text extret de http://www.comciencia.urv.cat/setmana-de-la-ciencia/)
Aquest 2016, la Setmana de la Ciència ha tingut lloc de l’11 al 20 de novembre. I nosaltres, a l’escola, també l’hem volgut celebrar. Ha estat súper divertit i hem après molt. Aquí us deixem unes quantes fotos perquè veieu com ens ho hem passat de bé.
Curs 2016-2017
JOCS DE COHESIÓ DE GRUP
Tot seguit, us presentem les fotografies dels jocs de cohesió que vam fer a l’octubre en motiu de l’arribada a la classe del Gabi, un exalumne de l’escola. Són un recull de dinàmiques encaminades a fomentar, millorar i aconseguir la cohesió grupal.
Curs 2016.2017
ALGUNES FOTOS DEL PROCÉS
ELS VÍDEOS DE L’EXPLICACIÓ
El Robert i l’Abril
La Maria i la Laura
El Valentin, el Joan i l’Eloi
Curs 2016-2017
L’APARELL URINARI
No hi ha millor manera d’aprendre i que els aprenentatges es queden en la memòria que pensant el perquè de tot el que es fa. Aquí us deixem tres vídeos de l’alumnat de tercer i quart perquè veieu què fem a classe de medi. És un primer pas per aprendre’ns la llicó.
“Aprenem quan som capaços d’elaborar una representació personal sobre l’objecte, la realitat o el contingut que pretenem aprendre. Aquesta elaboració implica aproximar-nos a l’objecte de manera activa, des de les experiències, els interessos i els coneixements previs que posseïm, i d’aquí deriva el paper actiu tant del professor com de l’alumne. Suposa construir un significat personal i propi de la nova realitat, en un procés d’integració i no d’acumulació. Solé i Coll (1994)
CURS 2016-2017
CONCERT A L’ESCOLA
Els beneficis que es poden obtenir d’escoltar música són molts: relaxar o estimular, millorar la psicomotricitat, desenvolupar aptituds cognitives, augmentar la capacitat de concentració i la memòria, etc. Avui en dia queda demostrat que la música és de vital importància. Així que quan les xiquetes i els xiquets van demanar de portar els instruments, no vam dubtar ni un moment. Benvinguda sigui la música a l’escola.
Aquí us deixem unes fotos perquè veieu com ens vam divertir.
A l’escola hem rebut, durant un mes, un kit científic que vam demanar a principi de curs per poder fer diferents activitats. Tot seguit us en presentem alguna. La mainada s’ho passa molt bé i incrementa el seu interès i esperit científic. Lligat amb els diferents temes de medi estudiats a classe, han pogut portar a la pràctica allò que han treballat en els llibres. I és que no hi ha millor aprenentatge ni que duri tant en el temps com el que es fa amb la pràctica i creant emoció i il·lusió en els xiquets/es.
MIREM AMB LA LUPA ELÈCTRICA
MESUREM LES CALORIES DELS FRUITS SECS
PER QUÈ FLOTEM MÉS AL MAR QUE A LA PISCINA?
Us presentem l’experiment d’avui, l’hem fet a la classe amb l’alumnat de 3r i 4t. Per als més grans, cal explicar que l’aigua salada és un 3% més densa que la dolça, i això influeix en la seva flotabilitat. ARQUÍMEDES va ser el primer en comprendre la flotabilitat.
L’aigua salada és més densa (pesa més) que l’ou i l’empeny cap a dalt, fins a l’aigua dolça. El que li passa a l’ou, els passa també als banyistes: poden flotar millor al mar que a la piscina perquè són empesos més fortament cap a dalt dins l’aigua salada que no pas en la dolça.
Una curiositat: el mar Mediterrani està quasi tancat. Bona part de l’aigua de la seva superfície s’evapora amb la calor del sol, això fa que sigui molt concentrat (38g de sal per litre).
DISSENYEM CARTELL I ESCRIVIM NOTÍCIES on PhotoPeach
L’ALUMNAT DE 3r ENS FA CLASSE ALS GRANS on PhotoPeach
AVUI PLANTEM! on PhotoPeach
El dilluns, 19 d’octubre, l’alumnat de la classe dels grans va plantar. Us presentem algunes imatges que parlen per elles mateixes.
EXPERIMENTAR ÉS SINÒNIM D’APRENDRE on PhotoPeach
L’experimentació és fonamental dins l’aula. L’alumnat aprèn a partir de la seva pròpia experiència. Aquells aprenentatges que faci a través de l’experimentació ja no els oblidarà.
Experimentar no és només fer experiments científics, és descobrir i provar amb la pròpia experiència si una hipòtesi és vàlida.
“Aprenem quan som capaços d’elaborar una representació personal sobre l’objecte, la realitat o el contingut que pretenem aprendre. Aquesta elaboració implica aproximar-nos a l’objecte de manera activa, des de les experiències, els interessos i els coneixements previs que posseïm, i d’aquí deriva el paper actiu tant del professor com de l’alumne. Suposa construir un significat personal i propi de la nova realitat, en un procés d’integració i no d’acumulació. Solé i Coll (1994).
EXPERIMENTEM on PhotoPeach
Podeu veure alguns vídeos de quan vam disseccionar l’aparell respiratori:
LECTURA EN VEU ALTA on PhotoPeach
A l’escola fem lectura en veu alta, tant de textos propis com aliens. També ens hem apuntat a un concurs, hi participem cada any. L’objectiu no és guanyar sinó millorar la nostra lectura i passar estones divertides a partir de les lectures. Per què llegim en veu alta?
• Perquè les ganes de llegir es poden encomanar escoltant com una altra persona llegeix.
• Perquè la lectura en veu alta és un instrument pedagògic amb molts i rics potencials educatius.
• Perquè creant espais de lectura col·lectiva fomentem també l’afany de superació i autoexigència dels xiquets i les xiquetes, i també el respecte pels companys i el treball en equip.
Segons Ana Teberosky, catedràtica de la Universitat de Barcelona (Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació), la lectura en veu alta afavoreix:
• El desenvolupament del coneixement i de les habilitats sobre llenguatge oral i escrit està en relació amb les oportunitats de participar en experiències de lectura en veu alta.
• Des del punt de vista teòric, no hi ha dubte de la importància de la lectura en veu alta, en particular de la lectura dialògica (que és en forma de diàleg): els adults augmenten les seves preguntes i reclamen més quantitat de respostes dels xiquets que la simple oralització del text.
• Els mestres han de capitalitzar totes les oportunitats disponibles per implicar els infants en situacions funcionals de llenguatge oral i escrit.
• Potenciar les oportunitats d’interactuar amb material escrit.
• Ofereix l’oportunitat d’escoltar, parlar, demanar torn de paraula i fer aportacions.
• Fomenta el treball complementari (i no successiu ni alternatiu) del procés de comprensió de la naturalesa del sistema de l’escriptura –reconeixement de paraules i consciència fonològica de segmentar les paraules en síl·labes i fonemes-, al temps que facilita la participació en activitats lletrades.
• Permet el contacte amb diferents tipus d’unitats: paraules, frase i text.
Informació extreta de https://sites.google.com/a/xtec.cat/kunst/documents/altaveu-de-lectura
RACONS I TREBALL COL·LABORATIU on PhotoPeach
UNA CLASSE MOLT ARTÍSTICA! on PhotoPeach
TREBALLEM EL NOSTRE NOM on PhotoPeach
Com una continuació de la caixa o capsa de vida, hem fet un mini treball del nostre nom. A casa l’alumnat ha hagut de respondre algunes preguntes del tipus:
– Com sona el teu nom?
– T’agrada?
– Qui el va escollir?
– T’agrada?
– Hi ha alguna persona de la família que es deia així o es diu així?
– Quins sentiments et provoca el teu nom?
Després, han buscat quin era el seu significat ocult.
A classe, després de veure cada nom i el seu significat, hem deixat volar la nostra imaginació per estampar en un full el nostre nom amb tècnica lliure i diferents materials. Ara els tenim penjats a l’aula i queden molt rebé!
COLLIM LES AMETLLES DE L’ESCOLA on PhotoPeach
LA NOSTRA CAPSA DE VIDA
Els més grans de l’escola han fet una capsa de vida a casa amb l’ajuda de les famílies. Han escollit objectes significatius i fotografies per donar forma als records i poder explicar cronològicament la seva vida a la resta de companyes i companys, i també a la tutora, que és nova. Primer ha fet la seva capsa la mestra i, així, l’alumnat ha pogut conèixer una mica la mestra nova. Després ha estat l’alumnat de 4t, 5è i 6è el protagonista. S’ho han passat molt bé i han après coses que no sabien dels altres, de la seva identitat personal.
Aquesta activitat ens ha acostat més, ara ens sentim més integrats com a grup, tot i que encara ens queda molt camí per recórrer.
Esperem que us agradi. Donem les gràcies a totes les famílies per l’ajuda que han donat a la mainada!!!
LA NOSTRA CAIXA DE VIDA on PhotoPeach
COMENCEM A FER L’HORT
L’hort escolar és una oportunitat única i magnífica per treballar interdisciplinarment, des de les llengües fins al medi natural, passant per exemple per l’àrea de matemàtiques. Dóna moltes possibilitats per estudiar diferents continguts curriculars. A més, podem oferir al nostre alumnat la possibilitat d’educar-los en el mediambient: cura, respecte i defensa de la natura.