Aquest matí el Joan i l’Ado ens han ensenyat com observar l’eclipsi amb seguretat.
Gràcies!
La llar d’Infants Minairons, ens ha deixat dues taules de llum per a experimentar….
Aquest material té moltes possibilitats per al treball creatiu , artístic , tècnic i científic.
Voleu saber que estem fent?
Aquí teniu algunes fotografies on veureu la màgia de la llum!!
We are the 6th B grade students. This is the result of all our brains writting together… Crazy but funny… Isn’t it?
“Hello! My name is Pepito. I live in London in Oxford street in a large flat of 28 rooms. I’m 11 years old and I live with my father, his girlfriend, my five brothers and seven sisters and our turtle, too. We are very rich. We have a yellow and purple bus of 25 seats to drive the family and friends. We also have two swimming pools, one with three slides and a trampoline. My granddad invented the bus and this explains our wealth. My father was, besides, a famous football player. I love bungee jumping, paintballing and parkour. Do you know these activities? If you don’t, just google it!”
Aquest matí hem anat al Cinema Guiu a veure la pel.lícula “Camino a la escuela” , hem sentit un munt d’emocions, llegiu els nostres comentaris!
Ahir, els nens i les nenes de 5è A vam passar una estona molt divertida tot escrivint històries col•lectives d’una manera curiosa! Vam dividir-nos en dos grups; el grup 1 i el grup 2. Mig grup es va col•locar dret i formant un cercle amb la tutora formant-ne part. La mestra tenia un cabdell de llana entre les mans i va demanar als alumnes que continuessin la història a partir d’una frase que ella ens va donar. Li tocava narrar a qui rebia el cabdell de llana. El/l’alumne que ja havia fet la seva frase s’havia de quedar amb el fil agafat abans de passar el cabdell sencer al/la proper/a. Així, a mesura que es va anar teixint la teranyina també ho van fer les nostres súper històries. Mentre un dels grups creava la seva història, l’altre feia mans i mànigues per prendre nota de tot el que es deia! És per això que us podem oferir les nostres històries fil per randa. Avui us en presentem una. Esperem que la gaudiu!
“La porta de l’armari de la Beth portava directament al món dels dibuixos. Cada dia hi anava a passar una estona… Aviat es va adonar que ella també volia ser un dibuix animat. Un dia va anar a veure un mag del món dels dibuixos i li va demanar la seva ajuda. El mag li va dir que primer havia de passar tres proves… La primera, passar un dia sencer amb el Homer Simpson; així que se’n va anar a Springfield i ho va aconseguir. La segona prova era aprendre a comportar-se com el Chin-chan; així que va començar a córrer pels carrers del món dels dibuixos buscant algú que li pogués explicar on trobar la casa del Chin-chan. Al final la va trobar i després de passar una estona amb ell ja va aprendre a fer el “culet-culet” quan tocava… La tercera prova era pujar al cim d’una muntanya molt alta. Li va costar molt però ho va aconseguir! Quan va arribar a dalt de tot hi havia una font amb un cartell que posava: “Molt bé! Has superat la prova! Ara, però, has de tirar una moneda a la bassa. La nena va aconseguir, per fi, el poder de ser, per una estona cada dia, un dibuix animat. Ara bé, hi havia de passar obligatòriament una estona cada dia al món dels dibuixos… Un dia, mentre la Beth estava a la seva habitació va començar a sentir que els seus poders es debilitaven i, de sobte, va aparèixer el mag amb una aranya peluda i gegant. La Beth va fer un crit terrible i el seus pares van pujar corrents. La nena estava amagada sota els seus llençols, mirant la porta de l’armari amb cara de por. Els seus pares van obrir la porta per mirar què hi havia al darrera… Sabeu què hi van trobar? Doncs una caseta de Playmobil amb ninotets de tots els dibuixos animats… Quina imaginació que tenia la Beth…”
La nostra auxiliar de conversa en llengua anglesa, la Chloe ens ha portat una mascota des de Gales:
El Wally, el drac de Gales
Amb ell ens ha explicat com és el seu país i la seva cultura.
Ens el deixa endur a casa i hi juguem amb la nostra família. Ens agrada molt!
El compostatge és el resultat de l’aprofitament de les restes dels aliments: fruites, verdures, etc.
El compost és matèria orgànica que ha estat descomposta i reciclada per a ser usada com un fertilitzant orgànic per a l’agricultura biològica
Jo he muntat amb els meus padrins una caixa gran amb fustes i allà hi fiquem les restes dels aliments. Els cucs es mengen les restes dels aliments i després fan caca i aquella caca és el compostatge i al cap de 6 mesos ja podem començar a treure el compostatge pel fondo de la caixa. I perquè tot això passi s’ha d’anar regant sovint.
Per saber si la humitat és la correcta agafem un grapat de compost i l’apretem. Si cau aigua està massa humit i es podrirà. Si es trenca està massa sec i cal regar-lo
Se succeeixen dos fenòmens.
Gerard Gascón, cinquè
Mobile World Capital Barcelona, comptant amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA van convocar els premis de l’edició dels Mobile Learning Awards 2015 dins del programa mSchools. Vam presentar-hi cinc vídeos.
MIREU-LOS TOTS!!