Ahir, dimarts 10 de desembre va tenir lloc a Juneda el II Fòrum de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC), una trobada territorial d’intercanvi d’experiències a càrrec d’alumnat i professorat dels centres que en formen part.
Aquest any s’han organitzat 13 fòrums, amb la participació de prop de 400 centres i de 2.000 persones.
Els Fòrums són unes trobades territorials on professorat i alumnat dels centres educatius comparteixen experiències, propostes i idees a fi de fer créixer complicitats i nous projectes compartits.
Els objectius d’aquestes trobades són :
– L’intercanvi d’experiències entre el professorat i l’alumnat dels centres educatius que formen part de la xarxa.
– Que el professorat conegui bones pràctiques d’educació per a la sostenibilitat a l’escola i debatre sobre els criteris que ha de tenir una actuació transformadora del territori.
– Promoure la relació entre l’alumnat i el professorat dels centres educatius.
– Implicar-se en la millora de l’entorn on es realitza el fòrum, amb una acció.
La nostra escola és Escola Verda des de l’any 2005, i en aquesta trobada hem presentat el treball sobre la Biomassa al Pirineu, realitzat per nens i nenes de cicle superior, i diversos escrits de l’alumnat del centre al voltant del projecte ciutadà “La Seu és teva cuida-la”.
M’ho vaig passar molt bé, genial. Ho vull tornar a fer.
ON VAU ANAR??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????