Tallers: “VEIG, VEIG, …” i “DE QUIN COLOR ÉS?”.
Els nens i nenes de 2n hem fet un taller a l’aula preparat per l’Agència Catalana del consum. Hem treballat els colors i les emocions que experimentem a les botigues.
Tallers: “VEIG, VEIG, …” i “DE QUIN COLOR ÉS?”.
Els nens i nenes de 2n hem fet un taller a l’aula preparat per l’Agència Catalana del consum. Hem treballat els colors i les emocions que experimentem a les botigues.
Els alumnes de 2n hem fet uns treballs de plàstica sobre la tardor: pomera, mussols, fulles. Ens han quedat molt bé. Els podeu veure en aquestes imatges següents:
El passat divendres 28 d’octubre vam celebrar la Castanyada a l’escola. Els nens i nenes d’ed. infantil van venir vestits de castanyers/es. Mireu que macos/maques estan !!! Felicitem a totes les mames i papes per les disfresses.
També vam ballar unes danses a ed. infantil i cicle inicial. Els nens i nenes de c. mitjà i superior vam recitar uns poemes sobre la tardor i la castanyada i després vam fer la castanyada.
Ah, també volem donar les gràcies a l’AMPA i alspares i mares dels nens de P3 que varen venir a l’escola a tallar, pelar i coure castanyes . Moltes gràcies a tots !!!.
Podeu veure unes imatges de tots els actes.
Totes les imatges de la Castanyada:
Els alumnes de 6è van fer una activitat P.E.L. (Portfolio Europeu de les Llengües) en anglès el curs passat que consistia en preparar un menjar i fer l’explicació en anglès davant la càmera. A continuació podeu veure els diferents grups i els diferents plats que van preparar:
Els nostres fills han d’entrar a l’etapa de tres a sis anys amb una alimentació suficientment variada i equilibrada perquè comparteixin, sense problemes, l’alimentació familiar. La incorporació de textures i gustos a través d’elaboracions culinàries diferents (creps de peix, croquetes de verdures o llegums…) facilitarà l’acceptació de nous aliments i la maduració del gust alimentari.
Fer-los participar en les activitats relacionades amb allò que s’han de menjar afavorirà la seva acceptació. Parar taula, col·laborar en la decoració d’un plat o en la decisió d’un plat combinat, poden ser exemples de participació adequada a l’edat que permetran als nostres fills familiaritzar-se amb la varietat de grups d’aliments (llet i derivats; fècules; fruites i verdures; carns; peixos i ous; etc.).
Cal seguir treballant els bons hàbits a la taula i introduir-ne de nous: parlar amb la boca buida de menjar, esperar que tothom estigui servit per començar a menjar, mastegar amb la boca tancada, utilitzar correctament els coberts, eixugar-se la boca abans de beure aigua, aixecar-se de taula només quan tothom ha acabat de menjar i ajudar a desparar-la.
De sis a dotze anys és una etapa llarga en què cal consolidar hàbits, reforçar coneixements i afavorir actituds.
Hàbits que cal consolidar:
Reforçar coneixements:
Afavorir actituds:

Els alumnes de 2n assagem la dansa “la castanya” per ballar-la el dia de la castanyada (divendres 28 d’octubre).
MUSEU |
||
d’ART |
GIRONA |
|
|
|
TREN GERIÓ |
Els alumnes de P4 vam fer una sortida a Girona. Vam visitar el Museu d’Art on vam realitzar unes activitats molt divertides i vam visitar el Museu. També van fer una ruta turística per Girona amb el tren Gerió.
Els nens i nenes de 3r hem anat d’excursió al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí i als arrossars de Pals.
El Museu de la Mediterrània ens obre les portes a la descoberta i al coneixement de l’espai humà de la Mediterrània partint del territori del massís del Montgrí, la plana del Baix Ter i les illes Medes. Una experiència participativa que ens convida a flairar les aromes de la Mediterrània, escoltar els seus sons i músiques, tocar la història i gaudir d’un audiovisual panoràmic que ens apropa a la realitat mediterrània d’avui.
També hem fet la ruta de l’arròs amb el Xiulet de Pals (trenet), hem pogut conèixer el món del cultiu de l’arròs, des de la sembra fins la collita, portada al molí i posterior venta. Tot això en el paratge inigualable de les zones humides o aiguamolls de Pals, d’una gran importància paisatgística. Des del trenet, hem vist els arrossars amb el Montgrí al fons mentre per megafonia anava explicant el recorregut. El Xiulet efectua una parada al Molí de Pals, que es dedica amb cura i passió a l’elaboració d’arròs des del segle XV. Durant la visita al molí el guia donarà més informació sobre el procés de l’arròs.
Els nens i nenes de P5 hem anat al passeig. Allà hem jugat amb les fulles dels arbres, hem dibuixat i pintat els plataners i hem tornat pel nou pont de vianants.