SORTIDA A GIRONA: LES LLEGENDES -P5-

DILLUNS, 5 DE NOVEMBRE  DE 2012

SÓN MOLTES LES LLEGENDES DE LA CIUTAT DE GIRONA ON S’HI BARREGEN HISTÒRIES DE REIS, GEGANTS , DIABLES I BRUIXES. AQUÍ US PRESENTEM ALGUNES IMATGES ON ES VEU COM VAN PODER GAUDIR ELS VOSTRES FILLS/ES D’AQUESTES FANTÀSTIQUES LLEGENDES : EL CUL DE LA LLEONA, LA COCOLLONA, L’ESPASA D’EN CARLEMANY, EL GEGANT GERIÓ, LES MOSQUES DE SANT NARCÍS, LA BRUIXA PIRULA, …

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Imatges de la castanyada a 2n

Publicat dins de Cicle Inicial | Deixa un comentari

Fem escola -num. 13, novembre 2012-

A partir d’aquest curs el butlletí informatiu «Fem Escola» no es repartirà més en paper i el podreu trobar al bloc de l’escola: http://blocs.xtec.cat/ceipmasclara.
Com ja sabeu som escola verda: volem reduir el consum de paper i el cost econòmic que això suposa. També volem potenciar el bloc com a eina d’informació i comunicació entre els membres de la comunitat educativa.

 

 

[scribd id=113083207 key=key-1vknbpbullazctyhu5aa mode=scroll]

Publicat dins de Escola | Deixa un comentari

ANEM A LA DEIXALLERIA -4t A i B-

El dijous 8 de novembre de 2012 els nens i les nenes de  4tA vam anar a la deixalleria de La Bisbal d’Empordà. Ens ho va ensenyar un senyor que es diu Joan i treballa al Consell Comarcal.

Hi ha uns contenidors grossos on s’hi tiren les deixalles. Algunes es reciclaran i d’altres es portaran a abocadors. També hi havia la deixalleria mòbil, que porten a diferents pobles de la rodalia. En Joan va dir que les piles no es poden llençar a qualsevol escombraria perquè porten un material tòxic, el mercuri. També hi ha un contenidor pels electrodomèstics. Hi ha un garatge on hi posen les coses més contaminants: olis, piles, bateries, restes de pintura, gasoil o gasolina, esprais… No hi vam poder entrar.

Vam aprendre moltes coses.

ROGER, MIREIA i SARA

Publicat dins de Cicle Mitjà | Deixa un comentari

La castanyada

Hem celebrat la castanyada a l’escola. Els nens i nenes d’infantil han ballat danses, han explicat contes i han fet treballs relacionats amb la castanyada.

A la tarda els pares han cuit castanyes al porxo perquè feia mal temps. També per culpa de la pluja hem menjat les castanyes a la classe.

Publicat dins de Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, Educació Infantil, Escola | Deixa un comentari

ús i abús de les tecnologies

La web “Família i escola” del Departament d’Ensenyament ens parla sobre que les tecnologies digitals estan produint canvis sense precedents en l’àmbit familiar i escolar. Per això us reproduïm aquest article:

Ús i abús de les tecnologies:

Quan parlem de tecnologies digitals ens referim a aquelles eines informàtiques i dispositius digitals que fem servir per comunicar-nos o per cercar i utilitzar la informació. Inclouen tant les tecnologies d’última generació; Internet, telèfon mòbil, tauletes… com aquelles que ja fa temps que formen part de les nostres vides: la televisió, la ràdio, l’ordinador…

Els vostres fills han nascut en una societat on les tecnologies de la informació i de la comunicació s’han fet imprescindibles. Amb aquestes tecnologies han aparegut noves maneres de comunicar-se, de relacionar-se i, fins i tot, de divertir-se. Tot, sense sortir de casa. Aquestes tecnologies no són perilloses en si mateixes i, si se’n fa un bon ús, poden ser molt beneficioses. Per exemple, permeten que els vostres fills puguin obtenir informació de manera immediata, elaborin coneixements amb molta més facilitat o es relacionin amb persones d’altres països.

Però l’ús de les tecnologies també té els seus perills. Si els vostres fills les utilitzen sense la vostra supervisió i el vostre control, poden accedir a programes, publicitat i jocs amb continguts no adequats per a la seva edat o la seva maduresa. D’altra banda, si les utilitzen durant molta estona poden crear dependència, fet que els pot portar a deixar de banda altres aficions, a relacionar-se menys o a baixar el seu rendiment escolar.

En aquest sentit s’està detectant el que s’anomenen nens “hiperactius”, nens que viuen de cara a la pantalla amb la necessitat constant de saltar d’una funció a una altra, i que fins i tot arriben a sentir-se angoixats davant del silenci. Aquesta circumstància els priva dels espais de reflexió individual, tan importants per al desenvolupament humà. De totes maneres, no per això heu de tenir por que naveguin per Internet, xategin o utilitzin el mòbil; l’únic que cal és ensenyar-los a fer-ne un bon ús.

En general, per fomentar l’ús responsable de les tecnologies digitals en els vostres fills és convenient que:

  • Feu un bon ús de les tecnologies; els nens i els joves sovint imiten els membres de la família.
  • Procureu que l’ordinador, el televisor, la consola de joc… es facin servir en espais comuns de la casa; d’aquesta manera podreu veure quin ús en fan, alhora que potencieu espais de relació.
  • Utilitzeu filtres i opcions de seguretat en el navegador per bloquejar espais webs no desitjats.
  • Intenteu que els vostres fills no tinguin mòbil propi fins als 13 anys. Abans d’aquesta edat no tenen prou criteri per utilitzar-lo adequadament. Si cal, poden fer servir algun mòbil familiar de manera esporàdica.
  • Controleu la despesa del mòbil dels vostres fills.
  • Planifiqueu l’horari d’ús de qualsevol aparell tecnològic i limiteu el temps que passen davant la consola de joc.
  • Feu reflexionar els vostres fills sobre el temps que dediquen a les tecnologies, perquè s’adonin que les activitats que deixen de fer poden ser tant o més interessants que aquestes.
  • Acompanyeu els vostres fills quan miren la televisió per poder comentar els programes i ensenyar-los a analitzar els continguts.
  • Eviteu que el televisor estigui encès durant els àpats; d’aquesta manera mantindreu aquest espai com un moment de relació.
  • Jugueu alguna estona amb els vostres fills i compartiu amb ells jocs que suposin l’ús de tecnologies digitals, així veureu si s’adeqüen a la seva edat i maduresa.
  • Parleu amb els vostres fills sobre les tecnologies digitals de manera habitual per tal que pugueu tractar dels beneficis i dels perills que poden suposar.
  • Escolliu els programes, pel·lícules, videojocs, dibuixos… tenint en compte que el contingut sigui adequat a la seva edat.
  • Ensenyeu-los a valorar els diners que costen els aparells tecnològics i el que suposa econòmicament voler tenir els últims models.
  • Quan els compreu o si algú els regala un aparell tecnològic, convé que arribeu a un pacte d’ús amb els vostres fills: temps d’utilització, com compartir-lo, normes que han de complir…

Consulteu la recomanació “Ús i abús de les tecnologies”

Més informació per edats

Publicat dins de Escola | Deixa un comentari

Hallowe’en

We celebrated Hallowe’en in the streets near our school.

Here are some pics of our students and some ex-students of Mas Clarà School.

Publicat dins de Anglès | Deixa un comentari

Racons -P3-

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Sortida a l’entorn -P3-

Publicat dins de Educació Infantil | 2 comentaris

Adaptació a P3

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari