Molta gent creu, erròniament, que el migdia es dóna en una hora fixa. El migdia solar varia diàriament i oscil.la en una franja horària propera a les 12 del Sol però que pràcticament mai hi coincideix.
El Mas Clarà té la sort de disposar d’un gnòmon perfecte a l’entrada de l’escola: Una de les columnes del porxo.
Només ens calia calcular i/o investigar a quina hora exacta es produïa el migdia solar a la Bisbal en una data concreta. En aquest moment exacte resseguíem l’ombra de la columna i ens donava la direcció perfecta de la línia Nord-Sud que passa pel centre del col.legi.
Durant el primer trimestre (horari oficial d’hivern) hem pogut aprofitar la sortida de les classes del matí per observar la coincidència de l’ombra sobre la línia Nord-Sud dibuixada al terra.