La composición

Aquests dies, amb els alumnes de sisè, estem llegim “LA COMPOSICIÓN” d’Antonio Skármeta  amb  il·lustracions d’Alfonso Ruano.

Pedro, un nen que li agrada jugar a futbol i que estant un dia a classe, entra un militar i  demana a tots que facin una “COMPOSICIÓN” amb el tema: “Lo que hace mi familia por las noches”.

La innocència de Pedro a l’inici, amb les seves preguntes, farà que durant tota la lectura ens tingui pendents de la seva composició. Però Pedro observant, preguntant i relacionant ha anat creixent i  encaixant les peces de totes les coses què estan passant al seu voltant.

Encara que es tracti d’un llibre escrit  fa molts anys, la seva lectura  ens permet entrar en temes, sovint de molt difícil abordatge en els alumnes. Des de la mirada d’un nen i les seves preguntes, entrem  tots dins la tensió i la por que pot dur una dictadura.

Fitxa del llibre