Els alumnes de 2n comencen natació

Avui dimarts i durant tot el curs, els alumnes de les classes de 2n aniran al Reus Deportiu a aprendre a nedar.

Recordem a les famílies de 2n que cal ser puntual i esperar l’autobús a les 08.55 a la cantonada del carrer del Doctor Ferran amb l’avinguda dels Països Catalans. L’activitat es fa entre 9 i les 10.30 del matí.

Així mateix, cal que des de casa aneu deixant que els vostres fills i filles es vesteixin i es desvesteixin sols, ja que així van més ràpid. Som pocs mestres per a tants nens i cal fomentar l’AUTONOMIA!

El programa educatiu i esportiu Cap nen sense saber nedar

A QUI S’ADREÇA
Primària

OBJECTIUS
Que tots els nens i nenes de segon de primària de Reus adquireixin les habilitats aquàtiques bàsiques per tenir una autonomia dins del medi aquàtic o millorar el nivell del qual parteixen. El programa compta amb un servei de reforç per a la integració d’aquell alumnat amb necessitats educatives especials de caràcter físic, psíquic o sensorial.

DESCRIPCIÓ
Les activitats es fan a les piscines del Reus Deportiu o del CN Reus Ploms.
La ubicació de les sessions depèn de la proximitat de les escoles al club esportiu.
Transport: Es pot utilitzar el servei d’autocar per aquelles escoles que són lluny de la piscina o desplaçar-s’hi a peu des del centre.

La pràctica aquàtica té una durada de 45 min. durant tot el curs (20 sessions, una per setmana. Es treballa en dues fases:

1. Familiarització. Descobriment de l’aigua, les sensacions i la relació del contacte de l’aigua amb les parts del cos. Continguts: respiració, flotació i propulsió.

2. Desplaçaments bàsics i combinacions. Continguts: girs, desplaçaments, llançaments, recepcions i ritme.
Es fan dues avaluacions pràctiques que consisteixen en recórrer una distància determinada en uns estils concrets segons el nivell del grup. A final del curs es lliura un informe detallat sobre la valoració del nivell de l’alumnat en el medi aquàtic i un diploma personalitzat.

REQUISITS
El programa s’adreça a l’alumnat de 2n de primària de les escoles públiques, concertades i d’educació especial de Reus. S’ha d’omplir el formulari que envia la Regidoria d’Esports a les escoles durant el mes de juliol.

L’activitat comença el 18 d’octubre de 2012 i finalitza el 20 de maig de 2013.

HORARI
Les activitats es fan en horari lectiu.

PREU
Gratuït. El cost de l’activitat l’assumeix la Regidoria d’Esports.