EL RAMAT D’OVELLES

Entroncant amb l’ofici de pastor, la classe de P5 ha gaudit d’una tarda memorable acompanyant a en Fernando, pastor de tota la vida. Els alumnes han pogut menar el ramat pels camps, han vist com treballaven els gossos: la xula i en quillo. Hem fet petar la xerrada a l’ombra de les alzines, tot fixant-nos en cada detall que ens oferia la natura. Malgrat que aquesta feina sembla que la pot fer qualsevol, cal destresa per aconduir el bestiar i saviduria per buscar les millors pastures. En Fernando fa de pastor des de l’edat dels set anys. Si fa no fa, com la que tenen els alumnes. Avui en dia seria impensable deixar una criatura d’aquesta edat tota sola per tenir cura d’un grapat d’ovelles. La feina del pastor de tota la vida és, sens dubte, un dels molts oficis artesans que s’acabarà perdent. O potser no?

Aquest article ha estat publicat en Medi natural, social i cultural, Sortides. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.