Lectura en veu alta

XV CERTAMEN de Lectura en veu alta

Hola a tothom, aviat entrarem en el mes literari, l’abril i s’acosta Sant Jordi per això  us volem  explicar el treball de lectura en veu alta que hem dut a terme des de l’inici de curs fins ara.

Dins del pla lector dels dimarts amb moltes ganes i una gran dosi de motivació ens hem endinsat cada semana en la lectura del llibre que es llegirà al Certamen d’aquest curs:

“Un ós anomenat Paddington” de Michael Bond.

Amb la seva lectura hem millorat la fluidesa lectora i la capacitat interpretativa en la lectura en veu alta. Us explicarem com ho hem fet:

• Cada semana dos alumnes del cicle es preparaven a casa dues pàgines de la lectura del llibre per poder llegir-la en veu alta a l’aula. Després entre tots i amb l’ajuda de la rúbrica per valorar la lectura en veu alta, hem aprés a conèixer millor el nostre estil lector i millora’l.
  • A la rúbrica hi valorem:

DESCODIFICACIÓ  i DICCIÓ : Llegir amb bona pronuncia i articulació de les paraules.

ENTONACIÓ i VEU: Fer un bon ús de la veu i modular-la segons cada personatge i/o situació.

FLUIDESA o PAUSA: Fer una lectura sense pauses innecessàries, ni equivocacions al llegir el text.

RITME o VELOCITAT: llegir amb la velocitat adequada

EMFASI o EMOCIÓ: Interpretació emotiva del text.

• Finalment cada alumne que ha llegit en veu alta es prepara algunes preguntes i les fa als seus companys i companyes per tal potenciar la comprensió del text llegit, acalrir i aprendre nou lèxic i recollir informació que ens dona el text a través de petits debats. D’aquesta manera hem estimulat l’escolta activa i l’atenció.

En acabar hem fet una grabació d’un minut de cada alumne de 5è i 6è perquè pogueu escoltar com llegim

El passat dilluns 11 de novembre vam celebrar el càsting a l’escola per poder triar l’alumne que representará al cicle superior de la nostra escola, en el XV Certamen el dia 20 de març al Teatre Principal d’Olot.

Aquí teniu els  8 semifinalistes de cicle superior que es van presentar al càsting

Per acabar ja us podem dir que ha quedat com a finalista l’ONA VILARRASSA i com a suplent l’AINA SALVADOR, totes dues alumnes de 6è. Enhorabona, noies!!