TOQUEM INSTRUMENTS AMB L’ALFONS, PARE DE LA BRUNA I LA QUERALT.

La última setmana de curs els alumnes d’Educació Infantil i Cicle inicial van poder veure i tocar diferents instruments d’arreu del món que ha recollit l’Alfons. Els alumnes van anar triant un instrument, després l’Alfons ens deia el seu nom, com es tocava… i després alguns voluntaris van provar de tocar-los. Ens va agradar molt. Moltes gràcies!!!

ELS ALUMNES DE 5È ENS VENEN A FER EXPOSICONS ORALS

Els i les alumnes de 5è ens han vingut a explicar a CI els temes que s’han preparat. D’aquesta manera, ells han pogut practicar les exposicions davant un altre tipus de públic i nosaltres també hem pogut veure com fan les exposicions orals alumnes més grans. Han utilitzat diversos materials que els han ajudat a explicar millor les diferents temàtiques i que nosaltres les entenguéssim millor com ara presentacions a la pantalla digital, objectes, fotografies… A més a més, ens han anat fent preguntes mentre feien l’explicació que ens han fet estar encara més atents.

Ens han agradat molt i ho han fet molt bé!

Moltes gràcies per venir.

SORTIDA A L’AQUÀRIUM DE BARCELONA

El passat divendres 22 de març vam anar d’excursió a l’aquàrium, era un dia molt esperat per tots i la veritat és que ens va encantar. El vam poder veure de dalt a baix i, fins i tot, repetir el que més ens va agradar: el passadís on estàvem envoltats de taurons. Els dimarts i divendres són els únics dies que donen de menjar als taurons i vam poder veure com els submarinistes donaven menjar a les rajades i algun tauró. Quina sort!

L’Andreu, un monitor de l’aquari, ens va fer una visita guiada i un taller de taurons on tot plegat va tenir una durada de 2h i ¼ molt ben aprofitades, fins i tot vam fer d’investigadors i vam tocar dents de tauró de veritat.

A continuació, vam dinar a dalt a una terrassa on vigilàvem els coloms que teníem ben a prop i després vam poder seguir la visita pel nostre compte. El temps ens va passar volant!

Estem preparats i amb moltes ganes d’iniciar el projecte del 3r trimestre ja que hem après a distingir un tauró mascle d’una femella, una rajada d’una manta, una morena d’una anguila, hem vist nedar un llenguado, sabem que el peix roca és el més verinós de tots i moltíssimes coses més que sabem i les treballarem.

Moltes gràcies per fer-ho possible.

JUGUEM A GOGOS!

Aquest cop la classe dels lloros de 1r hem pogut practicar el càlcul a través dels gogos.  Mentre juguem, cadascú té 4 gogos que ha de llançar en el seu torn, segons com quedin, obtenim una puntuació o altra:

• Drets 10 punts.
  • Cap per amunt 5 punts.
  • Cap per avall 0 punts.

Després ho apuntem en un full per saber el total de punts que va fent cada jugadora o jugador i així, podem veure qui ha tingut més sort!

A mesura que hem anat avançant, hem començat a utilitzar la calculadora per calcular el total de punts… començàvem a tenir números molt grans per calcular-ho tot mentalment!

Aquí teniu unes fotos on podeu veure com ho hem fet.