FELIÇ DIADA DE SANT JORDI!

Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac… Feliç Diada de Sant Jordi 2020!

Avui 23 d’abril, tot i a casa, és un dia especial. Les mestres dels Peixos Espasa i els Taurons, Laia i Maria, us volem felicitar en aquest dia i aquí us deixem alguns enllaços amb la llegenda, plats per fer en Sant Jordi i una activitat per fer en família.

LLEGENDA SANT JORDI I EL DRAC

UNA LLEGENDA AMB FINALS DIFERENTS

UNA ACTIVITAT EN FAMÍLIA

CUINA PER SANT JORDI

També us volíem fer un petit regalet! Feu una ullada!

DE PART DE LA LAIA!

DE PART DE LA MARIA!

I si feu alguna activitat especial o ens voleu fer arribar una foto amb una rosa o un llibre , no ho dubteu i envieu-les al correu de la vostra classe.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS ORIGAMIS I LES MONES DELS TAURONS

Hola nens i nenes!

Cóm esteu? Com us vaig dir, aquí teniu un vídeo molt maco amb fotos i videos d’origamis i mones que heu anat enviant. També us posaré els enllaços perquè veieu els vídeos sencers de les mones dels xefs Jurado i la xef Gala. A més a més, us adjunto enllaç al PPT d’en Miquel i la presentació de la Uxue.

Espero que us agradi!

ELS ORIGAMIS I LES MONES DELS TAURONS

I aquí us deixo enllaços a videos sencers i resta de treballs:

PRESENTACIÓ UXUE

PRESENTACIÓ MIQUEL

VIDEO BIEL

VIDEO GALA

A gaudir-los!

Maria

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ACTIVITATS DEL 14 AL 17 D’ABRIL

Bona tarda nens i nenes!

Ja heu fet tots la Mona? Avui comença el TERCER TRIMESTRE i, mentre enllestim el GOOGLE CLASSROOM (avui us hem enviat un mail amb informació), us deixem noves propostes aquí al bloc que, si tot va bé, ja les podreu retornar al Classroom de la classe.

CATALÀ (entre el 21 d’abril i 24 d’abril, ho envieu a través de classroom)

  • Ortogrup “g/j, x/ix, tg/tj, ig/tx” pàgines 47-52. Feu el dictat de la pàgina 75 i que algú us ho dicti en un full en blanc. Recordeu-vos de fer marge, nom, data, títol: “Dictat: g/j, x/ix, tg/tj, ig/tx”. Després ho corregiu i poseu les faltes. Envieu només el dictat fet.

ortogrup català 47-52

CASTELLÀ (entre el martes 21 y 24 de abril lo enviais a través de classroom)

1.Ortogrup “la H” página 47-52. Hacéis el dictado de la página 75 (la h) y que alguien os lo dicte en una hoja en blanco.

Acordaros de hacer margen rosa, el nombre, la fecha, títol: “Dictado: la H”. Luego lo corregís y ponéis las faltas hechas. Envíais sólo el dictado hecho.

2. Leed el capítulo 10 de ESCUELA DE PIRATAS.

  • Respondéis a las preguntas en una hoja en blanco, si no podéis imprimir. Enviáis foto de la ficha.
  • Aquí podéis descargar el word y completar directamente las preguntas: Capítulo 10 escuela de piratas (1)
  • O aquí os dejo un pantallazo por si no lo podéis descargar y lo queréis hacer en una hoja de papel:

MATEMÀTIQUES (ja us enviarem les correccions perquè us ho corregiu. No entregar)

Activitats DECA per recordar les mesures de longitud.  

Fer les pàgines 64 a 67.(4 pàgines)

 

ENGLISH

 1: VIDEO ACTIVITY: WHAT DOES SHE LOOK LIKE? 

Watch the following video:

VIDEO

Answer the following questions.

QUESTIONS: ENGLISH 14-17TH OF APRIL

2: A VIDEO FOR YOUR TEACHER

  1. Pick one of your family members, or a doll or somebody’s photo. 
  2. Write a short description.

Example: His name is Harry Potter. He is 12 years old. He has got short straight brown hair and small black eyes. He has got a scar. He is short and slim. He is wearing a black cape and a yellow and red scarf. He has got a magic wand too.

MARIA’S VIDEO:

https://drive.google.com/open?id=13Q6gu4ZFUUjl6d5m7OdbYW_aPU5vQ2vK

3. Record (GRAVA) with a mobile and send me the video to the CLASSROOM or classedelstauronsaf@gmail.com

Som-hi! Penseu que farem una VIDEOTRUCADA aquesta setmana. Ja us avisarem per Dinantia!

Molts petons i abraçades

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

NOVES PROPOSTES PER AQUESTS DIES!

Hola famílies!

Primer de tot, dir-vos que us trobem a faltar moltíssim. Els dies van passant i us volem seguir oferint recursos. Aquí van:

  1. Com que l’últim dia de classe us vam enviar per fer a casa els ortogrups de castellà i català i també el DECA; aquí us adjuntem el solucionari de tots tres quadernets perquè li feu una ullada, feu de mestr@s i us autocorregiu.

SOLUCIONARI ORTOGRUPS I DECA

2. Us proposem unes ACTIVITATS OPCIONALS per Setmana Santa: CUINAR LA MONA EN FAMÍLIA, ACTIVITATS D’EDUCACIÓ FÍSICA I MANUALITATS.

PROPOSTES SETMANA SANTA 4T

Molta força en aquesta nova setmana d’estar a casa.

Una abraçada i molts petons virtuals!

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CREANT LA NOSTRA HISTÒRIA…

Bon dia famílies, nens i nenes dels Taurons!
Esteu a punt d’assistir a l’estrena mundial d’un vídeo, fet amb molt de carinyo, i que és un regalet que us fem els mestres de Cicle Mitjà.
Perquè sou uns valents, perquè estem vivint una història única i perquè us trobem molt a faltar. Aquí teniu “La nostra història” per a vosaltres.
Tot anirà bé!

“CREANT LA NOSTRA HISTÒRIA”

 

Publicat dins de General | 1 comentari

SOM-HI! RECURSOS DEL 30 DE MARÇ AL 13 D’ABRIL.

Benvolgudes famílies!

Encetem la tercera setmana a casa i, per això, us volem proposar noves idees AL BLOC dels Peixos Espasa i dels Taurons per continuar treballant els temes de l’aula. A més a més, us volem donar altres informacions importants, ja que començarem a introduir algunes novetats, ja que això es va allargant. Al Dinàntia us hem explicat ben bé cada tema.

FEU UNA ULLADA, ÉS IMPORTANT!

1. Comencem a demanar-vos retorn d’algunes activitats. Al llarg d’aquesta setmana (30 de març-3 d’abril) ens heu de retornar via correu electrònic de la classe (Peixos Espasa: classedelspeixosespasa@gmail.com / Taurons: classedelstauronsaf@gmail.com ).

  • Fer fotos de les fitxes dels capítols 7 a 9 del llibre “Escuela de Piratas”
  • Plànol de l’habitació (Matemàtiques)
  • Redacció de la descripció de l’habitació (Català). Això ho podeu enviar en una foto o en un word (com vulgueu).
  • Divendres rebreu la solució de les feines de Matemàtiques d’aquesta setmana, per tal que en pugueu fer autocorrecció.
  • Fitxa “I love Maresme” (Medi). L’envieu fent una foto.

2. Dijous les tutores volem fer una videotrucada amb tots els nens i nenes i així ens veurem. Ja us informarem, via dinantia, dels detalls (plataforma i hora de la trobada).
3. Estem preparant l’aplicació del GOOGLE CLASSROOM per tal que la interacció de feines sigui més fàcil per a tots/es. Així, durant aquesta setmana, us enviarem la informació detallada, ja que cada alumne disposarà del seu correu i contrasenya. De moment, i en qualsevol cas, a partir d’avui ja podem estar en contacte a través del dinantia o del correu de la classe.

Sobretot, totes les feines que us hem anat proposant no són obligatòries i, de fet, volem que siguin una ajuda per a tots vosaltres, donat que estem vivint aquestes circumstàncies tan excepcionals.
A partir d’aquesta setmana per tal que es vegi un fruit de la feina realitzada us demanem aquest retorn per tal que mestres i alumnes en veiem la seva utilitat. Qualsevol dubte, inquietud, dificultat que pugueu tenir, comuniqueu-nos-la utilitzant les vies (ja esmentades) i entre tots/es buscarem la manera (solució, recurs,…) que ens sigui més idònia a tots/es.

RECURSOS

  1. CATALÀ

1- Exercicis de lectura eficaç 

2- Ortografia

  1. Alerta amb els plurals (diferents nivells de dificultat)
  2. La R i la RR (diferents nivells de dificultat)

 

  1. CASTELLÀ

1- Expresión escrita (tenir-la feta pel 14 d’abril)

 

  • Describir lo que veis desde vuestra casa


  • Escribid en una hoja en blanco con el margen, el nombre, la fecha y el título

 

2- Jugar a sopas de letras

  1. ANGLÈS

Let’s practise the DESCRIPTION

1.GAME

Let’s play

2.INTERACTIVE SHEETS: 

VOCABULARY

LISTENING    ONE        TWO

 

 

READING  ONE    TWO   THREE

 

GRAMMAR

WRITING: DEADLINE 14TH OF APRIL (a entregar el dia 14)

Look at your english dossier  (Mira el dossier)

and this dictionary

 

  1. MEDI

Comarques de Catalunya i continents

Joc Comarques de Catalunya: 

Per practicar els continents:

Projecte Sol, Terra i Lluna

Practica primer amb aquest qüestionari per a primària

Si ja has mirat els vídeos i has provat amb el qüestionari anterior, prova de fer aquest test sobre el sistema solar (si cliques a resposta, te la dirà):

També pots practicar amb aquest test: 

  1. MATEMÀTIQUES

Aquesta setmana repassem les taules de multiplicar, les multiplicacions per una i dues xifres i la divisió per una xifra.

-Us poso unes fitxes que podeu imprimir (si teniu impressora) o copiar en un full (recordeu fer el marge)

 

-Si preferiu també podeu practicar amb jocs o fer les dues coses????

JOC 1

JOC 2

JOC 3

LES FITXES SEGÜENTS SÓN PEL 14 D’ABRIL

 

  1. MÚSICA

Voleu practicar la percussió corporal?, doncs a veure si els seguiu

Percussió amb gots, ensenyada per nens/es

 – T’atreveixes a cantar? Doncs prova el Karaoke: 

Frozen

El pollito pío

Hakuna Matata

Minecraft

 

  1. VALORS

Mireu aquest vídeo

I ara, contesteu a les preguntes:

  • Quin és el problema que es planteja en aquest vídeo?
  • Què volien fer primer les rodonetes perquè el quadrat pogués entrar a la casa?
  • Per què el quadradet no es volia deixar retallar les puntes?
  • Al final, quina és la solució?
  • Per què creus que és millor solució aquesta que no pas la de retallar el quadrat?
  • Què t’ha semblat el vídeo? Ho podries comparar amb alguna situació que hagis viscut alguna vegada (ja sigui una que tu has viscut o una que tu has vist)?
  1. PLÀSTICA (una foto d’un origami pel 14 d’abril)

Aquesta setmana us proposem practicar la papiroflèxia:

  1. PER ALS NOUVINGUTS (Rihab, Dina i Mario)

CATALÀ

Entrena’t per llegir

El nom de cada cosa I

Els contes d’en Tom i la Laia

CASTELLÀ

Vocabulario sobre el cuerpo humano, frutas, verduras, cómo nos vestimos, horas, profesiones

MATES

Mario i Dina: Tot igual que els companys

Rihab: Només fitxa taules

Medi

Per practicar els continents:

 

 

  1. EDUCACIÓ FÍSICA

Més propostes per a fer exercici.

Joc d’Educació Física tipus joc de taula en català (interactiu, cal dau): 

– Joc d’Educació Física en castellà (totalment interactiu, no cal dau):

 

– Fitness amb el mestre d’EF Joe Wicks. Moltes nenes i nens del món estan fent exercici amb ell. 

1

2

Classes de Zumba Kids A ballar! 

1

2

 – Just dance now

 

 – Classes de ioga Per relaxar-se i posar-se forts i fortes 

1

2

– Classes de Tai-txi Controla el teu cos i omple’l d’energia. 

1

2

 

  1. Altres coses divertides i entretingudes

– Receptes de cuina per gaudir amb la companyia d’un adult. 

PRIMERA 

SEGONA 

– Per crear les teves pròpies sopes de lletres: 

Per crear mots encreuats:

 

– Veure teatre des de casa:

US TROBEM MOLT A FALTAR

Abraçades, petons i ànims a tots/es!!!

 

Laia i Maria

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

A PER LA SEGONA SETMANA!

Bona tarda nens i nenes de Quart!
Acabem d’encetar la segona setmana a casa i, per això, us volem proposar noves idees per aprofitar el temps i aprofundir en temes que ja estàvem treballant a l’aula.
Són ACTIVITATS VOLUNTÀRIES i molt enriquidores.
Recordeu que podeu deixar comentaris al bloc i explicar com esteu vivint aquests dies a casa. Seria una bona manera d’estar en contacte.
I jugueu, balleu, feu manualitats, jocs de taula, circuits per casa, puzzles, teatres…i, ja sabeu, A LLEGIR MOLT, que cada llibre és una nova aventura!
Us trobem molt a faltar i us volem enviar moltes abraçades i petons virtuals.
Laia i Maria

CATALÀ
Descripció de la meva habitació
1- Comprensió lectora de la descripció d’una habitació
CLIQUEU AQUÍ
2- Escriure la descripció de la meva habitació (després feu el dibuix o hi poseu una foto)
a) Quadre de planificació

Recorda d’utilitzar connectors: Per començar, també, a més a més, tot seguit, en primer lloc, en segon lloc, pel que fa, continuant amb el que deia, ….
b)Esborrany
Ortografia
Amb apòstrof o sense? (diferents nivells de dificultat)
El punt i la coma (diferents nivells de dificultat)
CASTELLANO
Comprensiones lectoras
1- Durmiendo sobre el hielo
2- El caballo de Troya

 

Separar en sílabas las palabras

ENGLISH
LISTENING
(Fer els apartats de Routines, School and My house)
DIALOGUES
(My house)
VIDEOS
(House)
STARTERS
(THERE IS/THERE ARE)
GAMES

MEDI
1.Comarques
Dossier complet per repassar

Més sobre Catalunya ( informació i joc comarques amb diferents graus de dificultat)

2.Projecte Sol- Terra – Lluna
Visualitza els vídeos:
1- Per què brillen les estrelles?
2- L’origen de l’Univers i de la Terra
La història de l’univers en 10 minuts:

Un altre:
3- El Sol

Si vols pots practicar un resum amb fletxes sobre els vídeos (tal i com estem fent a classe). I, fins i tot, pots fer un power point.

PLÀSTICA
Manualitats per decorar la teva habitació

Manualitats diverses ART ATTACK

MÚSICA
Trivial musical
Vídeo de percussió corporal

MATEMÀTIQUES
1.Repassem la longitud.
Medeix la llargada i amplada de la teva habitació.
Busca el perímetre
Troba la superfície
Ara dibuixa l’habitació en un full. Cada metre de l’habitació han de ser 3 cm al teu paper. Exemple: si la llargada és de 3 m, al teu dibuix seran 9 cm.
Desprès medeix els mobles i dibuixa’ls dins, amb la mateixa escala ( 1 metre/ 3cm).
Pinta el dibuix de l’habitació amb els mateixos colors que tingui.
2.Tema mesura II.: Fer totes les activitats ( sense copiar enunciats, com fem a classe) Comença a la pàg 64. Les activitats dels rellotges si que cal copiar-los per resoldre i fer la gràfica de la temperatura.
3. DECA. Si ja teniu fetes pàg. de la 40 a la 51, aneu fent de l’inici fins la 40.

VALORS
1- Abans de visualitzar el vídeo, parleu a casa:
Què vol dir ser diferent? (què opina cadascú)
Quines persones coneixes que són diferents a tu?
A la classe hi ha companys/es diferents a tu? quines coses us fan ser diferents?
2- Mireu el vídeo:
3- I ara comenteu:
Què us ha semblat el vídeo?
Canviaríeu alguna cosa d’allò que pensàveu abans de veure el vídeo?
Alguna vegada has sentit que t’han tractat diferent als altres? Creus que t’ho van dir per molestar-te? I com et vas sentir?
Algun cop has vist que a algú que coneixes l’han tractat diferent? Creus que va ser per molestar-lo? I què va fer aquella persona? I què vas fer tu?
A partir d’ara, podries fer alguna cosa, si creus que algú és tractat diferent i que ho fan per molestar-lo? (penseu entre tots com podríeu ajudar-lo o quines actuacions podríeu fer)
I si és a tu que et tracten diferent per molestar-te, què podries fer?

9. PER A NOUVINGUTS (Dina, Mario i Rihab)
CATALÀ
Vincles:
Contes:
El mercat:
Galí (català amb diferents nivells de dificultat):
Mesos i dies:
CASTELLÀ
Vocabulario sobre la casa:
Vocabulario sobre el colegio:
Vocabulario sobre la Educación Física:
Vocabulario sobre los animales:
MEDI
Continents i oceans:

10. Educació Física
Segons la Organització Mundial de la Salut (OMS), és recomanable realitzar 60 minuts o més d’activitat física diària.
Són moments difícils per a tots i totes i ara és més important que mai que ens moguem.
Per què?
Perquè realitzar activitat física durant el nostre confinament ens ajudarà a millorar la nostra circulació, enfortir el nostre sistema immunitari, controlar el nostre pes, enfortir els nostres ossos i musculatura, reduir l’ansietat i millorar el nostre estat d’ànim.
Per aquest motiu, des de l’àrea d’educació física, us compartim algunes propostes senzilles que poden fer els vostres fills/es a casa amb poc material o que podeu fer conjuntament amb ells/es.
Recomano:
– Començar amb algun exercici d’escalfament sempre.
Després en funció del que vulgueu treballar, podeu anar combinant sessions de cardio (coreografies amb material o sense, jocs, circuits), amb sessions de ioga i també algun entrenament muscular. Si els veieu amb molta energia, sobretot feu cardio (coreografies en moviment o jocs, circuits).
– Si l’activitat ha estat intensa no us oblideu de fer estiraments per no patir cruiximents (“agujetas”), per exemple podeu fer aquests:

Tot això que us posem són exemples i encara en podeu trobar molts més. També està bé que els deixeu escollir en funció de la música.
Exercicis d’escalfament:
Bàsic:

Amb música:
Moderat:
En família:
– Amb música 1 2

Intensitat alta:

Entrenament muscular:
– Tabata (sèries repetitives d’exercicis musculars)

Jocs variats de confinament, circuits, …:
1
2
3
4
motricitat fina i gruixuda:
Circuits
coordinació:
psicomotricitat:
Jocs:

Coreografies amb material:
Coreografia amb fit ball:
I UN ALTRA
Coreografia amb fit ball:
Coreografia amb aro o rodona pintada a terra:
Tonificació amb aros:

Coreografies:
Zumba senzilla:
Zumba senzilla:
Treball cardiovascular amb música africana:
Just Dance Mimi:
Just Dance Monkey (especialment per Peixos Espasa):
(una altra més difícil)
Jessie J.- Nicki Minaj- Ariana Grande:
Zumba Justin Bieber:
Zumba Uptown Funk:
Zumba Meghan Trainor:
Zumba Kate Perry:
Zumba Tsunami: (Intensitat alta)
Zumba The Chainsmoker:
Coreografia de fitness- can’t stop the feeling (especialment per Taurons)
I una altra:
Rock:
Hip hop:
Hip hop:

Ioga per a nens/es
– Ioga per a nens/es:
1
2
3
4

QUE VISQUIN ELS NENS I NENS DELS PEIXOS ESPASA I ELS TAURONS!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

UN MAR DE RECURSOS PER AQUESTS DIES

Hola nenes i nens de Quart! Com va aquest primer dilluns d’estar a casa?
Ja sabeu que us vam donar feines per anar fent a casa però, com sabem que el dia es fa molt llarg, i que us agrada molt fer ús de les noves tecnologies, aquí teniu uns quants recursos per treballar les diferents àrees.
Els anirem renovant setmanalment, així que no perdeu de vista el bloc.
Ánims i endavant!

1.CATALÀ
Ortografia: WEB
1. La B i la V (diferents graus de dificultat)
2. Escric majúscules (diferents graus de dificultat)- Hi posem accent?
3. Separem síl•labes (diferents graus de dificultat)

2.CASTELLANO
Comprensión lectora:
1. PRIMERA WEB
2. SEGONA WEB

3.ENGLISH

LISTENING
Fer els apartats d’Introduction, Description and Family)
DIALOGUES
(what time do you?)
VIDEOS
Fer About me i Description)
STARTERS
Fer l’apartat de HAS
GAMES

4.MEDI
COMARQUES
Joc interactiu de les comarques

FESTES DE CATALUNYA

PROJECTE SOL-TERRA-LLUNA
LA TERRA
Mira el video
Web per saber més
I un altra

ELS PLANETES

LA LLUNA

5.PLÀSTICA
Manualitats

6. EDUCACIÓ FÍSICA
15 jocs divertits per fer a casa

7. MATEMÀTIQUES
ACTIVITATS MATEMÀTIQUES

MATEMÀTIQUES (RESOLUCIÓ DE PROBLEMES)

JOCS MATEMÀTICS

Del llibre de Matemàtiques, aneu fent una ullada al tema de MESURA II que comença a la página 64.

8. MÚSICA:
Activitats i jocs per practicar el llenguatge musical

I llegiu, llegiu molt. Que un bon llibre us pot portar molt lluny sense necessitat d’aixecar-vos del sofà.
UNA ABRAÇADA VIRTUAL
Laia i Maria

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SABEU QUÈ ÉS L’SPAM?

Sabeu que és el SPAM? És la protectora d’animals de Mataró, un lloc on hi ha persones tenen cura de gossos i gats que estan abandonats. I nosaltres ho sabem gràcies a la Uxue, una companya de classe. Un dia ens va explicar a tots i totes que, com que a ella no li deixen tenir gossos a casa, va un dia de cada setmana a passejar a un gos que té apadrinat, en Tyson, a la protectora. Ens va presentar un power point molt xulo amb molta informació.
A la protectora tenen, sobretot, gossos i gats i està a la Riera de Sant Simó. I us preguntareu cóm podem ajudar nosaltres. Doncs podem ajudar de diferents maneres com apadrinant o adoptant un animal o fent alguna donació de diners, menjar o material per als gossos o gats.
Si voleu saber més, llegiu la Revista d’aquest mes de l’Angeleta que sortirà a finals de trimestre.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

LET’S SING ST. PATRICK’S SONG!

Hi boys and girls! Here you have the St. Patrick’s song. Feel free to practise as many times as you can.
Remember! We will celebrate this festivity the next 17th of March.

Publicat dins de General | Deixa un comentari