En altres articles ja us he parlar de la necessitat de treballar el traç en les primeres etapes d’aprenentatge de l’escriptura. El gest grà fic és un aspecte més a tenir en compte a l’hora d’ensenyar a escriure als infants, si bé no és pas l’únic. En tot cas, el que és important és posar consciència en cadascun dels aspectes que intervenen en el procés d’aprenentatge de l’escriptura i ho aconseguirem a través del desenvolupament del traç amb diferents tècniques i a través del procés d’adquisició del seu codi.
En el treball del grafisme intervenen: capacitats cognitives i emocionals: autocontrol, autoestima, percepció visual, capacitat d’anà lisi, etc. Aixà doncs, en el procés d’aprenentatge del grafisme s’ha de preveure que l’alumnat: experimenti: moviment i espai, vivenciï situacions i verbalitzi el procés, és a dir, el que està fent i perquè ho està fent (el propòsit). També cal que en el procés d’aprenentatge del grafisme cal: la planificació que afavoreixi l’aprenentatge d’aquest procés, la intervenció del docent: dinamitzant, modelant, estimulant i l’organització d’aula que permeti treballar diferents blocs.
Una altra exemple de grafismes diferents que hem treballat a l’aula, és l’aprenentatge del traç horitzontal seguint amb la mateixa dinà mica que amb el traç vertical i d’altra banda hem fet també camins amb cotxes. Mireu que divertit!!