Tocar, provar, comprovar i resoldre. A través de les matemàtiques manipulatives els més petits aprenen al mateix temps que es diverteixen. I és que, mitjançant aquest enfocament metodològic, nens i nenes experimenten i interioritzen les matemàtiques mitjançant el joc i d’una manera divertida, tot aconseguint que l’assimilació de conceptes abstractes sigui molt més amena i accessible.
El treball amb recursos manipulatius fa que l’aprenentatge sigui molt més significatiu, ja que els petits comprenen la lògica-matemàtica a través de la seva pròpia experiència de l’assaig-error. Per això, es matemàtiques manipulatives permeten crear diferents situacions en què l’alumnat pugui exercitar les diferents capacitats lògiques.
Fan que es pugui repetir les vegades que sigui necessari, segons el ritme de cada alumne o alumna.
Mentre que el component lúdic i el diàleg que s’obre a la classe els resulta molt atractiu i motivador.
Així doncs els hi agrada les matemàtiques des del primer dia, ja que arriben a l’aprenentatge d’una manera propera, natural i motivadora.