ORIENTACIONS PER AJUDAR LA FAMÍLIA EN L’APRENENTATGE DELS SEUS FILLS
QUÈ PUC FER PER SER MÉS AUTÒNOM?
§ Desvestir-me, vestir-me.
§ Rentar-me les dents sol/a després dels àpats.
§ Dutxar-me tot/a sol/a, rentar-me el cap i fregar-me el cos amb l’esponja.
§ Estar asseguts a la cadira quan realitzo una tasca: menjar, fer puzles, dibuixos… i no aixecar-me fins que acabi.
§ Fer cas a la primera; que no m’hagin de repetir les coses moltes vegades.
§ Ajudar els pares: a recollir l’habitació, parar taula, portar la roba bruta…
§ Marcar un horari diari per fer els deures sense que m’ho hagin de repetir.
QUÈ PUC FER PER CONSOLIDAR LA LECTURA I ESCRIPTURA?
§ Explicar alguna pel·lícula que haguem vist.
§ Llegir tots els dies a casa una estoneta. És molt important crear l’hàbit lector des de que es comença a aprendre a llegir. Escull un llibre que t’agradi!
§ Escriure cada dia dues oracions ( d’una paraula fer-ne frases)
§ Fer notes senzilles per informar d’alguna cosa, llista de la compra, etc.
§ Enviar postals o e-mails als amics o amigues.
§ Jugar al joc del penjat, passa-paraula, etc. Jugar a jocs de paraules (endevinalles, relacionar una imatge amb el seu significat,…).
§ Fer ús de la biblioteca municipal agafant llibres o contes en préstec.
QUÈ PUC FER PER AFAVORIR EL RAONAMENT MATEMÀTIC?
§ Escriure cada dia la data sencera i penjar-la a la nevera. (dies de la setmana i mesos de l’any).
§ Jugar a l’oca, parxís, amb daus, etc.
§ Acompanyar-vos a comprar i jugar a calcular quants diners ens gastarem.
§ Elaborar una agenda de telèfons amb els pares per poder-nos posar en contacte amb amics i amigues del col·legi (anar al cinema, a la piscina, al parc, etc.)
§ Llibres de passatemps infantils, on hi ha laberints, observar diferències, jocs de lògica, simetries, etc.
§ Resoldre problemes matemàtics senzills.
§ Realitzar mesures amb metro, peus, mans, etc., comparant les mides.
§ A final de cicle, fer sumes i restes portant i multiplicacions i divisions senzilles.,
… ÉS IMPORTANT APRENDRE I PASSAR-HO BÉ!!!!