Exposició d’eines i estris de treball del camp en miniatura

Durant aquest mes de març,  l’escola Can Serra ha acollit una Exposició de Miniatures Artesanes d’eines i estris rurals tallades en fusta manualment pel Senyor José Clavero.

Des que es va jubilar, en José Clavero ha anat utilitzant fustes recuperades per anar creant les seves peces, totes fruit de la seva memòria. Gràcies a les seves explicacions sobre les peces,  hem pogut aprendre la vida i el treball del camp. Durant tota la setmana hem anat visitat l’exposició per grups i ens ha anat ensenyant tot tipus d’estris: una escola amb les taules i cadires, del mestre i dels alumnes, eines del camp com el talla gespa, pales, màquines on s’hi feia el vi, l’oli, el pa i també les màquines tèxtils. També hi havia cavalls i carros, bicicletes, tricicles, excavadores i, fins i tot, alguna tortuga entremeliada feta amb petxines.

Malgrat la tentació de jugar, ens vam haver que contenir perquè són peces molt fràgils i es poden trencar fàcilment.

L’escola Can Serra vol agraïr l’esforç, l’atenció i la dedicació que el Senyor Clavero ha dedicat durant aquesta setmana.

Al següent enllaç podeu llegir una entrevista que li van fer al diari de Cerdanyola.

One thought on “Exposició d’eines i estris de treball del camp en miniatura

1. calvar34 Post author

Ha estat molt emocionant veure com els nens s’interessaven per les anècdotes explicades pel Senyor Clavero. Moltes gràcies per compartir amb tots nosaltres la seva tasca.