Amb ulls de nen o de nena

Bon dia a tothom, avui en el meu bloc us volia compartir amb vosaltres una petita reflexió com veuen els nens el món real.

Primerament, sabem que no és el mateix veure una imatge, cosa o situació sent un nen/a o un adult. Perquè les nostres vivències ens fan veure les coses d’una altra manera, per tant, les vivències dels nens no són les mateixes que les  nostres.  A més a més, hem de tindre en compte la nostra situació emocional, igual que la dels nens, perquè un nen amb una vida amb un nivell sociocultural mitjà o alt, no veurà una imatge de menjar igual que un nen d’un nivell baix, que li falta el menjar a casa i sol tindre molts problemes.

Cada vegada aquesta eina està sent més utilitzada pels nens a la classe i que ens permet treballar totes les àrees, la matemàtica fotografiant objectes que tenen diverses formes geomètriques i fer-les comparar amb la realitat. En  medi fent fotos tots els mesos així mateixos veient com creixen per tal de comprar la mida.

També poden realitzar una sortida al bosc cap a la tardor i fer fotografies per ells mateixos amb la càmera de l’escola. Poden visualitzar diferentes coses o fer una figura de la tardor amb tots els elements de la naturalesa per tal desprès a classe treballar el llenguatge verbal.

La càmera digital és una eina amb molts recursos, un altre estil per a descobrir el món i gaudir-ho o també, una forma de veure com els nens veuen el món i el seu entorn, la qual ens serveix per a enriquir tant entre alumnes, com alumne-mestre.

Espero que la meva reflexió us hagi agradat i a part reflexioneu sobre ” amb ulls de nen o nena”.

Montse