Les activitats d’aquesta setmana estan pensades per celebrar el Dia mundial de la felicitat, el 17 de març.
Dia 1:
Activitat a l’aula: Llegir i comentar alguna de les següents frases:
La felicidad humana generalmente no se logra con grandes golpes de suerte, que pueden ocurrir pocas veces, sino con pequeñas cosas que ocurren todos los días.
Benjamin Franklin (1706-1790) Estadista y científico estadounidense.
Felicidad no es hacer lo que uno quiere sino querer lo que uno hace.
Jean Paul Sartre (1905-1980) Filósofo y escritor francés.
La felicidad es interior, no exterior; por lo tanto, no depende de lo que tenemos, sino de lo que somos.
Henry Van Dyke (1852-1933) Escritor estadounidense.
Dia 2:
Activitat a l’aula: Llegir el conte i comentar-lo.
* Comentari possible: El text té dues parts ben diferenciades. L ‘home és un etern marxant de felicitat. I la troba precisament quan es posa al servei dels altres. La flor, el raig de sol i la guitarra tenen sentit en el moment en què el marxant els ofereix al nen, la dona i els nois. Nosaltres tenim sentit quan ens oferim als altres.
La veritable felicitat.
Marxant de felicitat
És la història d’un home que estava tip de plorar.
Mirà al voltant seu i va veure que la felicitat la tenia al davant.
Estirà la mà i la volia agafar.
La felicitat era una flor. La va collir, i encara no la tenia a la mà que ja s’havia esfullat.
La felicitat era un raig de sol. Aixecà els ulls per escalfar-se la cara i tot seguit un núvol el va apagar.
La felicitat era una guitarra. La va acaronar amb els dits. Les cordes es posaren a grinyolar.
Quan al capvespre tornava a casa, el bon home seguia plorant.
L’endemà va seguir buscant la felicitat.
A la vora del camí hi havia un nen que ploriquejava.
Per tranquil·litzar-lo, collí una flor i la hi donà.
La fragància de la flor els perfumà ambdós.
Una pobre dona tremolava de fred, coberta amb els seus parracs.
Ell la va portar fins al sol, i també ell s’hi escalfà.
Un grup de nois cantava.
Ell els acompanyà amb la seva guitarra.
També ell es delectà amb aquella melodia.
En tornar a casa, de nit, el bon home somreia de debò.
J. de Vietinghoff
Dia 3:
Activitat a l’aula: Observar i comentar la frase. També es pot ampliar el comentari parlant de Gandhi.
Dia 4:
Activitat a l’aula: Escoltar la cancó de SanJosex “Per ser feliç”
Copiar l’enllaç (http://sanjosex.com/ca/audios/per-ser-feliç.html) i clicar a sobre la cançó. Aquí en teniu la lletra:
Vull un hort i una casa, vull un llac i vull un camp.
Ja no tinc res a veure amb el que hi ha aquí al meu voltant.
No hi tinc res a perdre i el que em diguin m’és igual,
jo només vull ser lliure amb poca cosa per viure.
Se molt bé què vull sentir quan dic que vull marxar.
Ara que tothom crida ja no vull ni opinar.
Un mas que s’enfonsa i un camí abandonat,
ja fa temps m’estira, ja se què fer amb la vida.
En aquesta terra hi muntarem un paradís,
en aquesta vida hi he vingut a ser feliç, a ser feliç!
Vull crear un lloc nou, que potser mai no hi ha hagut.
Vull notar que el món es va fer per ser viscut.
Vols venir amb mi i ens posem a construir?
Si no fem una casa, serà un palau amb un jardí.
I si ens paren l’obra perquè no tenim permís,
segons com m’emprenyo i me’n vaig a un altre país.
Sembla estrany que tot es torni tan, tan complicat!
Estic com una fera, ja no puc tirar enrere.
En aquesta terra hi muntarem un paradís,
En aquesta vida hi he vingut a ser feliç, a ser feliç!
Si la cosa falla buscarem una altra opció,
muntaré una empresa, una secta o una nació.
Bastiré defenses i models de producció,
només volia una casa, però em varen dir que no.
En aquesta terra hi muntarem un paradís,
En aquesta vida hi he vingut a ser feliç, a ser feliç!
Dia 5:
Activitat a l’aula: Visionar el vídeo “Perquè no costa tant ser feliç…”
Comentari posterior. Ens costa somriure? Ens costa ser feliços?