-DILLUNS.
Dialoguem sobre el cap de setmana amb els nostres alumnes.
“La tardor”.
Et donem gràcies
per la tardor.
Gràcies per la fresca del matí,
que ens fa desitjar
la roba d’abric.
Gràcies pel solet
que encara tenim
per què ens recorda
que hi haurà primavera.
Gràcies per les fulles seques,
que donen color al carrer
i fan les voreres divertides.
Gràcies, Senyor,
Déu nostre,
perquè podem viure la tardor.
“La pregària de la porta” Juanjo Fernández. Pàg 47.
-DIMECRES.
La faula d’avui és: LA LLEBRE I LA TORTUGA
Un dia una llebre es burlava del lent caminar d’una tortuga.
La tortuga, sense sentir-se gens ofesa, li va replicar:
– Pot ser que siguis més ràpida, però jo et guanyaria en una competició.
I la llebre, totalment convençuda de que allò era impossible, va acceptar el repte. La tortuga, tant convençuda estava de guanyar, que va deixar a la llebre triar el recorregut i on seria la meta. I la llebre va triar un camí ben fàcil per a ella, però ple d’obstacles per a que la pobra tortuga, amb les cames tant curtes que tenia, s’entrebanqués tota l’estona.
En arribar el dia de la cursa, van començar les dues alhora. La tortuga no va deixar mai de caminar a pas lent però constant, i avançava tranquil•la cap a la meta.
En canvi la llebre, que va sortir molt ràpida, al veure com deixava enrere la tortuga, va aturar-se a descansar i es va quedar adormida sota un arbre
Quan va despertar, va mirar darrera seu per veure on era la tortuga, però no la va veure. Espantada, va mirar endavant i va veure com la tortuga estava apunt d’arribar a la meta.
Va córrer i córrer tant com va poder, però no va poder fer res per avançar la tortuga, i així fou com la tortuga es proclamà vencedora.
REFLEXIÓ. No menyspreïs ni et burlis dels altres per la seva aparença. Tothom, independentment de com sigui, et pot ajudar en un moment o altre.
Dijous
Bon dia. Avui us proposo treballar el fet de compartir amb aquest vídeo:
Un cop visualitzat el curt es pot fet una assamblea. Algunes reflexions poden ser:
- quin problema tenen els dos camaleons? Com volen solucionar-lo?
- afecta als altres animals el conflicte entre els dos camaleons?
- els ajuda algu a solucionar el seu problema? Com ho fa?
- estan contents al final?
- a tu t’ha passat alguna vegada com als camaleons? T’ha ajudat algu a solucionar el problema?