Guia didàctica

Setmana científica : Experimentem

Aquesta unitat didàctica està adreçada als alumnes del cicle inicial.

La meva proposta correspon a la en la competència” construir un nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals” i s’inclouria dins la dimensió d’instruments i aplicacions .

El meu projecte està basat en la programació de la setmana científica a les aules de cicle inicial.

Aquesta activitat es realitzaria de manera conjunta amb el departament de ciències de les etapes d’ESO i Batxillerat i és una proposta de caire cooperatiu.

Els alumnes de batxillerat fan unes petites presentacions adreçades als alumnes de cicle inicial sobre quatre blocs de coneixement : electricitat/ magnetisme. Llum/ color , aire/pressió i aigua.

Aquests mateixos alumnes s’encarreguen de provar els experiments al laboratori de l’escola i enregistrar el procés en vídeo.

Després a les aules de cicle inicial portem a terme el projecte partint de les presentacions i els vídeos enregistrats.

Els alumnes de cicle inicial hauran de les seves hipòtesis sobre el que creuen que passarà a cada experiment, reproduir algun d’ells i extreure’n les conclusions oportunes.

La pissarra digital s’utilitzaria com a projector de les presentacions i com a element introductori del debat oral que es faria a la classe sobre el que saben i el que volen saber d’aquest tema.

Posteriorment també s’utilitzaran per projectar els vídeos i seguir les mateixes  passes en la reproducció dels experiments.