Girasols de Van Gogh

Ja tenim pràcticament acabada la pintura dels Girasols de Van Gogh, i llueix amb tota la força dels colors i pinzellades, a l’entrada del nostre Institut. És un treball que han realitzat tots els alumnes de 4art de l’Itinerari de projectes. Poc a poc a anant agafant forma, primer vam pintar la pared de color blanc, amb les mides del quadre original; després amb una quadrícula vam anar fent el dibuix dels girasols, que és un dibuix a línia amb molta feina; un cop acabat el dibuix vam començar a pintar poc a poc l’obra de Van Gogh, i per acabar vam fer pinzellades a l’estil Van Gogh, i per últim vam afegir la seva signatura. I “voilà” ja tenim la pintura acabada.

La fotografia. Imatge fixa

atget

La manera més habitual que tenim per crear imatges és mitjançant la càmara fotogràfica. També és segur que la majoria dels misatges visuals que veiemcada dia són fotografies. Les veiem infinitat de cops al llarg del dia: en llibres, revistes, diaris, mòbil, ordinador… La fotografia és la memòria gràfica de les nostres vides.
Aquesta nova tècnica, nascuda al s. XIX, va revolucionar el món de la imatge i la comunicació. La fotografia va permetre tenir una imatge directa del món, dels seus conflictes i problemes. La fotografia va ser el primer pas cap als moderns mitjans de comunicació i va originar el que actualment s’anomena era de informació.
Avui en dia es evident el paper fonamental de les imatges, que serveixen també per comunicar-nos, compartir, identificar-nos…

Prezi la fotografia

Projectes arquitectònics realitzats amb poliedres

Aquí teniu uns quants exemples de projectes arquitectònics on s’han fet servir els poliedres com a insipiració principal. Podeu fer servir algun d’aquests exemples com a inspiració, a l’hora de crear les vostres construccions amb poliedres.

Enllaços:

– Dodecaederes en el Museu Metropolità de Nova York
– L’octaedre del Louvre
– Poliedre habitable

Llibre d’artista

Alguns exemples de llibre d’artista, que us serviran d’inspiració:

Llibre d’artista de la il·lustradora Aude Picault.
Blog, i llibre d’artista, de la il·lustradora Fatma Al-Remaihi.
Blog, i llibre d’artista, de l’il·lustrador Takast “Every day I draw Barcelona”
Llibre d’artista de l’il·lustrador Miguel Herranz

Percepció del color

En aquest interessant enllaç: Percepció del color,trobareu molta informació sobre característiques i percepció del color. Una molt bona introducció al món del color, per començar a saber una mica més com fer servir el color per a expressar-nos creativament.
També trobarem un munt d’activitats interactives, per posar en pràctica tot allò que estem aprenent.

I també podeu veure algun dels següents vídeos, on fer un repàs a tot el que hem aprés:
– Programa Quèquicom, de TV3, amb el capítol: Colors a la vista; amb teoria del color i altres curiositats.
Colors a la vista
– Programa Tres 14, de Rtve; sobre les característiques del color:
Color
– I per saber més dels colors, podeu triar el vostre preferit en aquest interessant programa de TV3, Colors en sèrie; on cada capítol està dedicat exclusivament a un color, us recomano que feu una ullada:
Colors en sèrie (capítol: Blau, confia en mi)

Recursos TIC:
Percepció del color

Prisma pentagonal

A tercer d’ESO aquest any hem fet uns prismes pentagonals molt especials, com a final de trimestre, aplicant tot allò aprés durant l’any cada alumne a fet el seu prisma pentagonal, i el resultat ha sigut molt interessant, ja que han sortit uns prismes molt originals i creatius; aquí teniu una petita mostra. Felicitats a tots els alumnes per la feina feta.

Més exemples de treballs a l’aula

Enllaç Tic:
– Models de paper per fer primes i poliedres; i més informació.
www.Korthasaltes.com.