Escola Roser Capdevila - Polinyà | 10 gener 2011
|
Salutació de la consellera
Benvolgudes mestres i professores, benvolguts mestres i professors, benvolgudes directores i benvolguts directors i tot el personal del Departament,
Com sabeu s’ha constituït recentment el nou Govern de Catalunya, en què tinc l’honor d’assumir la responsabilitat de dirigir el Departament d’Ensenyament i treballar amb tots vosaltres, a partir d’ara mateix, pel futur dels més d’un milió de nens i nenes, nois i noies d’aquest país.
Tot canvi de Govern comporta modificacions en l’estructura política i administrativa. Procurarem que aquests canvis generin les mínimes distorsions en el funcionament dels centres, i ens esforçarem per mantenir-vos informats del més rellevant.
Rebeu aquestes primeres paraules, plenes d’il·lusió i de respecte, com una salutació inicial i franca. Tinc la voluntat de renovar conjuntament amb vosaltres el compromís amb la important missió que tenim encomanada tots els ensenyants i la resta de persones que treballem per fer-ho possible.
Afectuosament,
Irene Rigau i Oliver
Consellera d’Ensenyament
Nova estructura del Departament d’Ensenyament
L’educació és una aposta de país. El futur de Catalunya s’està dibuixant a les aules de les escoles i dels instituts d’arreu del territori. Les mestres i els mestres, les professores i els professors i tot el personal de suport educatiu i tècnic ens hem de sentir cridats a exercir un mestratge ferm i generós al servei dels infants i joves del nostre país. Som conscients de la important missió que tenim encomanada.
El Govern de Catalunya, en un context de crisi econòmica i de restricció pressupostària de les despeses públiques, ha volgut simbolitzar en la nova estructura del Departament la prioritat que ocupa l’ensenyament en la tasca que el poble de Catalunya li ha encarregat. Un nou organigrama que ha de reflectir l’esperit de la Llei d’educació de Catalunya, on totes les escoles i tots els nivells educatius tenen el seu lloc propi, i que respon a criteris d’austeritat i d’eficiència de l’estructura administrativa.
La Secretaria General manté les seves funcions i la Direcció General de Serveis les amplia, tot incorporant noves atribucions. Es crea una Direcció General de Centres Públics, una Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics i una Direcció General de Centres Concertats i Centres Privats. La Secretaria de Polítiques Educatives i la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyament de Règim Especial continuaran en el mateix marc d’actuació. Es crea una Direcció General d’Educació Infantil i Primària i una Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. Això ens permetrà un tractament específic i una qualificació més gran de cada realitat amb el propòsit últim de millorar l’eficiència de l’Administració a l’hora de gestionar el servei d’educació de Catalunya. Finalment, la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa representa la voluntat de conscienciar la ciutadania de la importància que té la implicació de pares i mares en l’educació de llurs filles i fills, tal com mostren els estudis de pedagogia comparada.
A partir d’aquesta realitat, cercarem la màxima racionalització dels processos administratius, de la interlocució social i de la presa de decisions. Estarem atents a reduir la burocràcia que envolta el món educatiu. El gest que la Presidència de la Generalitat ha fet vers l’ensenyament esdevé un imperatiu i ens impulsa a fer encara millor la nostra feina.
>> Decret 32/2011, de 4 de gener, d’estructuració del Departament d’Ensenyament (DOGC núm. 579, de 7 de gener de 2011)