BLOC ESCOLA ROSER CAPDEVILA – POLINYÀ

Aquest bloc de centre desitja informar-vos i que comenteu tot allò relacionat amb l'escola.
  • rss
  • Inici

LLENGUA D’APRENENTATGE EL CATALÀ, LLENGUA VEHICULAR LA DE CADASCÚ.

Escola Roser Capdevila - Polinyà | 25 març 2009 |

Benvolguda comunitat educativa del Roser Capdevila de Polinyà.

La problemàtica de l’ensenyament de la llengua catalana a l’escola creieu que és un factor distorsionador o més aviat un fet conciliador. És important l’ús de les llengües del territori amb l’alumnat. Els nostres alumnes aprenen en català però conviuen majoritàriament en castellà, on és el problema?

Què en penseu?

Direcció

La Eurocámara avala el modelo lingüístico catalán
PSOE y nacionalistas frenan un texto del PP contra la inmersión

LAIA FORÈS – Bruselas. Servicio especial

Montilla celebra la derrota de quienes atacan el catalán y Guardans cree que no se explica Catalunya

Tenía que ser un informe inocuo sobre el aprendizaje de lenguas, pero el Partido Popular se empeñó en politizarlo. Y la jugada le salió mal. El Parlamento Europeo rechazó ayer un documento sobre multilingüismo que aseguraba que “es esencial salvaguardar la posibilidad de que los padres puedan escoger la lengua de educación de los hijos” en países o regiones bilingües y advertía del “error de promover una lengua a costa de los derechos de los hablantes de otra”.

El diputado popular Luis Herrero consiguió introducir estos puntos cuando el informe, redactado por el portugués Vasco Graça Moura PPE y consagrado a promover la enseñanza de lenguas, se votó en la comisión de Cultura de la Eurocámara el pasado mes de febrero. Sin embargo, el pleno del Parlamento se negó ayer a defender estas ideas y en su lugar subscribió otro informe, con los votos en contra de gran parte del PPE, promovido por eurodiputados catalanes y vascos de PSOE, CiU, ICV, PNV y EA.

El texto alternativo, aprobado por 335 votos a favor y 279 en contra, era casi idéntico al de Graça Moura pero suprimía o cambiaba los puntos que censuraban el modelo de inmersión lingüística de Catalunya. “Es un triunfo del sentido común”, afirmó tras la votación la eurodiputada socialista Maria Badia. Desde CiU, el eurodiputado Ignasi Guardans también se felicitó por el resultado del voto y “por haber logrado frenar lo que era una maniobra del PP español en el Parlamento Europeo”. Pero subrayó que la votación demuestra “la urgente necesidad de explicar mejor en Europa la realidad lingüística catalana.

Si la Generalitat – añadió Guardans-gastara en Europa un tercio de lo que gasta en alquileres de embajadas catalanas o en subvenciones al bilingüismo en Ecuador, no habríamos corrido el riesgo de una condena europea al modelo educativo catalán”.

Y desde Catalunya, fue el propio presidente de la Generalitat quien celebró la votación por ser “un buen mensaje para los que atacan nuestro modelo lingüístico cada día; que sepan que no se saldrán con la suya”. Montilla defendió la diversidad porque “el rechazo a la diferencia y la fascinación por la simplicidad son la primera expresión del pensamiento único”.

Por su parte, el popular Herrero acusó a “socialistas y nacionalistas” de haber utilizado el informe “para plantear una batalla política en clave nacional española y confundir a la opinión pública en contra del PP”. En su apoyo, la Asociación por la Tolerancia recordó a los eurodiputados que llevan “defendiendo durante 15 años los derechos lingüísticos de los ciudadanos de Cataluña”.

Categories
educació
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« SÍLVIA DE BAIXA, FLOR EN EL SEU LLOC. NO TOT ÉS FER DEURES! »

2 respostes a “LLENGUA D’APRENENTATGE EL CATALÀ, LLENGUA VEHICULAR LA DE CADASCÚ.”

  1. Dori ha dit:
    27 març 2009 a les

    Penso que no és tan senzill com això. Crec que l’ús habitual de més d’una llengua t’enriqueix extraordinàriament, però també que tenim dret a expressar-nos en la nostra llengua materna, tothom. És a dir tenim l’obligació de conèixer totes dues però el dret d’usar-ne la que vulguem, i que no sigui estrany que dues persones estiguin parlant cada una amb la seva llengua. Però també és veritat que els nens que parlen castellà en casa seva poden tenir problemes amb el vocabulari i a l’hora d’expressar-se en classe en una llengua que no es l’habitual per a ells. Això en principi requereix que el professor ho entengui i tot allò que depèn de la bona voluntat d’algú pot portar problemes segons com.

  2. susanna ha dit:
    26 març 2009 a les

    No i vec cap de problema¡¡¡ Cada vegada entran mes extrangers aixi doncs el català el parlaran els que san criat amb ell.

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 
març 2009
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« febr.   abr. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Arxius

BLOCS ESCOLA ROSER CAPDEVILA

  • BLOC D’ANGLÈS
  • BLOC DE MÚSICA DE L’ESCOLA
  • BLOC DEL CICLE INICIAL
  • BLOC DEL CICLE MITJÀ
  • BLOC DEL CICLE SUPERIOR
  • BLOC EDUCACIÓ INFANTIL
  • BLOC SOSTENIBLE ESCOLA ROSER CAPDEVILA-POLINYÀ

Llista de blocs

  • ANY INTERNACIONAL DE LA QUÍMICA
  • BLOG ESCOLES NOVELLES

WWW ESCOLA

  • WEB DE L’ESCOLA

Comentaris recents

  • beragam jenis bahan sandal dan sepatu wanita en TEATRE EN ANGLÈS PELS MÉS PETITS
  • joel en Publica la teva poesia o el teu conte
  • sandal pria terbaru en DIADA DE SANT JORDI 2012
  • EVA GAUDES CLARASO en PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES A SISÈ DE PRIMÀRIA
  • sandra en PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES 6è

Articles recents

  • CANVI DE BLOC
  • LA GINCAMÀTICA
  • PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES 6è
  • MENÚ DEL MES DE MAIG
  • DIADA DE SANT JORDI 2012
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox