AMBIENTS

La nostra escola porta a terme uns plantejaments nous, una educació innovadora i per això trobem interessant treballar per ambients.

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS?

Els ambients són uns espais d’aprenentatge i de relació on a partir de diferents propostes els nens trien i actuen. És per això que volem que els nens i nenes de la nostra escola tinguin la possibilitat de passar pels diferents ambients que els proposem, perquè puguin actuar, manipular, inventar i crear a partir de diverses propostes que s’aniran trobant en aquests espais. L’activitat manipulativa, l’experimentació i la reflexió permeten que els nens i nenes interioritzin els aprenentatges i anar adquirint coneixements nous.

QUÈ AFAVOREIXEN ELS AMBIENTS?

– Trobar noves formes socials de convivència i relació.

– Que els nens i mestres es sentin integrants d’una mateixa comunitat.

– Els hàbits socials, ja que necessiten compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc.

– Tots aprenen de tots.

– Possibiliten un espai on puguin investigar.

– Els ajuda a créixer perquè poden expressar-se més lliurement. – El respecte a les persones i a tots els materials.

– Com a mestres ens ofereix la possibilitat de conèixer els nens i nenes en diferents situacions.

QUINS AMBIENTS FEM?

FUNCIONAMENT DELS AMBIENTS

Dues tardes a la setmana els nens i nenes de l’escola van a fer ambients. Els nens passen per cada ambient i s’estan en aquest durant dues setmanes. Quan han passat les dues setmanes canvien d’ambient. Ells són els qui trien on volen anar. A cada classe hi ha una graella amb els símbols dels ambients i posen la seva fotografia (P/3) o el seu nom. A cada ambient hi ha 15 nens. Les mestres fem reunions periòdiques per valorar el funcionament d’aquests ambients (pensem en afegir noves propostes, oferim materials nous, acordem criteris de funcionament…)

5 thoughts on “AMBIENTS

1. Xavi

Hola profesores ,soc el Xavi.M’agrada molt fer mates,informatica,català ect…
    Grasies per aplaudirme quan vaig fer la obra de Sant Jordi,era molt difisil fer la obra,però finsi tot m’ho vaig passar molt bé.
    Adeu fins dema un peto a tots.

2. jordi 1er tortugues

Hola sóc en Jordi, i m’agrada molt fer ambients sobretot el plàstica que aquest any encara no he anat però els altres també m’ho he passat molt bé. Adeu escola ponent!!!

3. NAIARA ANGLES

Ami m’agrada el taller de la Conxita, el de la Sonia d’informatica i el de biblioteca.

Son els meus tallers favorits i no dic que els altres no siguin divertits per exemmple el de la Teresita es molt interesant com el de la Maria de castellà.