Informació escola

El CEIP MISERICÒRDIA és un centre educatiu que ajuda els nens i nenes des dels tres als dotze anys a créixer com a persones en un ambient proper, familiar i afable, però també alhora, plural i divers, que els permeti integrar-se de forma crítica i positiva en una societat cada cop més multicultural, diferent i globalitzada. Us convidem a conèixer una mica quins són els nostres plantejaments educatius i algunes de les característiques del nostre centre, així com a visitar-nos o sol·lictar informació. Ens complaurà poder-vos atendre.

1. EL PROJECTRE EDUCATIU

L’objectiu general de la nostra educació és desenvolupar la personalitat de tot l’alumnat, potenciant les pròpies capacitats personals (físiques, intel·lectuals i socials), atenent la diversitat de tots i totes, donant resposta a les seves necessitats educatives i realitzant una formació integral i de respecte als principis i llibertats democràtics.

2. PROJECTE LINGÜÍSTIC

El català és la llengua base d’aprenentatge i la llengua vehicular de comunicació de tota la comunitat educativa,  garantint el coneixement de les dues llengües oficials en acabar la primària. La llengua estrangera d’aprenentatge és l’anglès, donant especial importància a l’aprenentatge oral d’aquesta llengua (escoltar i expressar-se), per anar introduint profressivament el llenguatge escrit (lectura i escriptura), a partir de 1r de primària.

3. RECURSOS HUMANS

El centre disposa de mestres-tutors per a tots els cursos, que són els encarregats de la tutoria i l’orientació de cada alumne/a, de vetllar per la seva integració al grup-classe i al conjunt de la dinàmica escolar, d’afavorir el seu procés i evolució personal, de personalitzar els processos d’aprenentatge per adequar-los a les seves capacitats i necessitats, de coordinar les accions educatives i d’establir canal de comunicació amb les famílies per optimitzar l’educació dels seus fills i filles.

El centre disposa de mestres especialitzats en Educació Musical, Educació Física, Llengua Anglesa, Educació Especial i en Religió Catòlica (per als alumnes que ho desitgin), així com mestre de reforç, que actuen en tots els nivells.

Tot el professorat realitza periòdicament activitats de formació permanent.

4. ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

L’escola es planteja actuacions diferenciades per tal de donar resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat i assolir els objectius educatius que com escola pretenem. Aquestes necessitats educatives es definiexen en funció de les característiques i capacitats personals de cada alumne/a i es compta, a més dels propis mestres del centre, amb una Aula d’Acollida i amb el suport extern de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP), dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus i del Departament d’Educació i mediadors/es socioculturals per a famílies immigrants.

5. ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES

L’horari lectiu del centre és per Educació Infantil: de 09:00 a 12:00 hores i per Primària: de 09:00 a 13:00 hores, i per la tarda, tots, de 15:00 a 17:00 hores.

Dins d’aquest horari i al llarg del curs es realitzen diferents sortides cada trimestre, per a tots els cursos, adequades a les característiques de cada etapa educativa i atenent a aspectes curriculars que es treballen dins de la classe.

Entre moltes altres activitats, els alumnes de segon d’Educació Primària realitzen un curs de natació durant tot l’any dins el programa “Cap nen sense saber nedar”. Tots els alumnes participen en diferents cursos organitzats per l’Ajuntament de Reus: Audicions Musicals, Educació Viària, Consell d’Infants, ReusCiutat Viva… Es treballen les festes populars (Castanyada, Nadal, Carnaval, Pasqua, Sant Jordi i Festa de final de curs) com activitats de coneixement i per arrelament a l’entorn, amb la participació de tota la comunitat educativa i a més a més, també col·laborem amb la Mostra de Teatre.

6. ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

L’AMPA organtiza, juntament amb el centre i els Plans d’Entorn de l’Ajuntamnet, activitats per a totes les edats: estudi assistit, taller de manualitats, ritmes i danses, teatre, coral, cultura catalano-oriental i bàsquet. A més es porten a terme classes de català per a pares i mares i informàtica per a adults. També participa en totes les activitats culturals i festives que organitza el centre.

Així mateix, l’escola participa en les múltiples activitats que organitzen el Centre Cívic Ponent i d’altres institucions educatives de la ciutat.

0 thoughts on “Informació escola

1. Coia Roig

Felicito a totes les persones que han fet possible la creació i la participació del bloc. Ha estat un punt de trobada molt positiu de tota la comunitat educativa.

Coia Roig

2. Sergi Jiménez Prades

Hola! soc el Sergi un àntic alumne.
    No se si us enrecordeu de mi jejej jo si de vosaltres.
    I he visitat el blog aquest i res aqui saludant!
    Espero que us vagin molt bé les coses i no res molts records!
    A la Coia Roig, a la Coia Sans, al Dani Fortuny… etc.
    Jo estic ja a quart d’ESO com pasen els anys ehh! jeje.
    Vinga adèu!

3. Sergi

Hola! soc el Sergi un àntic alumne.
    No se si us enrecordeu de mi jejej jo si de vosaltres.
    I he visitat el blog aquest i res aqui saludant!
    Espero que us vagin molt bé les coses i no res molts records!
    A la Coia Roig, a la Coia Sans, al Dani Fortuny… etc.
    Jo estic ja a quart d’ESO com pasen els anys ehh! jeje.
    Vinga adèu!

4. Coia Roig

M’alegra molt rebre notícies d’antincs alumnes. Espero que acabis am bones notes i el certificat.
    Pots venir a veure’ns quan vulguis.
    Coia Roig

5. Sergi Jiménez Prades

Hola Coia! Doncs sí, ja m’he tret el certificat d’ESO i ara començaré batxillerat. Ja li comentaré a l’Anna i a la Jennifer i us farem una visita. Espero que us aprovi aquest any.
    Per cert, l’altre dia vaig passar per davant de l’escola i, mare meva, esta molt chula i canviada. Records a tots, Sergi.