4th DAY: THE SCAFFOLDING CONCEPT AND GROUP WORK ON THE DESIGN AND PREPARATION OF THE PROJECT

The importance of SCAFFOLDING in our class. Today, 25th November we have been working on it. In groups, we have classified different texts depending on different diagrams. Tree diagram, line graphs, flow charts, mind-maps, timelines, quadrants or carroll diagram could be done at class. Then, we have thought about different activities we could carry on in our class.

Isaac has explained about a PE activity using Venn diagram and Núria a kindergarten activity using carroll diagram. It has been really interesting!

A continuación hemos empezado a realizar una unidad didáctica, centrada en nuestro nivel de enseñanza. Esta tiene como estructura la metodología CLIL y PBL. 

L’Isaac ha cregut convenient fer una programació CLIL d’educació física per primària basada en l’esport Gaelic football. La Núria ha començat a elaborar una programació PBLL basada en el conte “The suitcase”. A partir d’aquí ha elaborat la pregunta inicial:

What things should you put in your suitcase for travelling in summer?”

Demà presentarem la “lesson plan” a la resta de grups i escoltarem les aportacions de la resta de membres. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *